A fűtési időszakkal kapcsolatban előfordul némi figyelmetlenség olykor, mivel a negyven éves csoda masinák nem "1... 2... 3... 4... másodperc" múlva zárják be az ajtajaikat, hanem egy "Kérem az ajtóknál vigyázzak a fűtés miatt becsukom, majd kézzel nyithatóak" mondat és indításjelzés után.

No igen, de én nagyon jókat szoktam mulatni személy szerint (talán gonosz dolog), amikor látom, hogy a motorász vigyorog az előtte figyelő ütközőbakra, de az utas csak szalad és szalad a vonathoz, mert beindul a Pavlov kutyájának a csengős reflexe a lábában, amikor meghallja a klasszikus vinnyogó hangot. Ilyenkor az emberek többsége nem ismer sem Istent, sem embert; hanem eltapos, fellök bárkit, aki az útjába áll, mondván megy a vonat. A járművezetők többsége meg csak a fejét csóválja, ugyanis ezek szerint falra hányt borsó, hogy mit mond ő a hangosba, mi van kint a nagy táblán, de még az sem izgatja az utasokat, amikor mondom én, hogy a vonat nem indul. A józan ész olykor édes kevés... Biztosan azt hiszik, hogy innentől a vonat gumikerekes és a Pillangó utca következik...

Ugyanez sokkal kevésbé vicces Gödöllő végállomáson, ahol a járművezető csak az első kocsit látja normálisan a tükörből és a kalauznak kell(ene?) segítenie az ajtók becsukását. Szinte mindig akad egy-két ember, aki röptében próbál meg felszállni az éppen záródó ajtók között. Ilyenkor rendre odacsípődik az utas kabátja, táskája, esernyője, botja, járókerete, biciklije, rollerja, tankja, vagy F16-os vadászgépe. Ha nem éppen mondjuk a csuklója, bokája, feje, vagy épp nem tehetetlenül vergődik a józan(?) polgár félig kint, félig bent a testére feszülő ajtószárnyak között, amik bizony tudnak szorítani.

A csóri kalauz és járművezető ilyenkor a méltatlankodó utasnak csak a klasszikus mondatot tudja idézni:

"Az indításjelzés megszólalása után le- és felszállni tilos!"

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr971712684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2010.01.30. 22:39:46

Való igaz, vannak ilyen emberek. Vidéken a buszhoz futóknál lehet ilyet sűrűn, de ott még érthető is, mert esetenként csak 30 perc vagy akár 1 óra múlva indul másik. De hogy Bp-n miért kell pl. a nagykörúti villamosokhoz sietni mikor csúcsidőben szint percenként jön? Vagy a metróhoz, ami max. 10 perces követéssel jár. Gödöllő végállomáson is sűrűn látom, h a vinnyogó hangra sokan hangsebességre kapcsolnak, de hát ha még ott a vezér elöl ( ez látszik messziről is) akkor még kár sietni, de ebbe nem gondolnak bele, h ameddig át nem ér a vezér a túloldali fülkébe addig úgyse megy sehová a vonat. Sőt az is szép mikor a gödöllői gyaloghídon látja, h beért a HÉV és szintén begyújtja a rakétákat. Ha nincs még ott mikor felérek a hídra akkor kár sietni mert úgyis odaérek mire indul kényelmesen. Ha meg ott van már akkor viszont sietni kell, mert ki tudja mióta áll ott.

Viszont Gödöllőnél ahogy látom mindig a kaller indítja a vonatot és mindig a leghátsó kocsival kezdi onnan szokott jelezni, és általában megvárják a rohanókat is. Sokszor hallom ,h a kaller kiabál ,h futás mert indulnánk.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2010.02.01. 09:16:12

@Adani: Gödöllőn csak a hat kocsis vonatokat kell, hogy a kalauz indítsa...

Minden más stimmel... :)

Adani 2010.02.01. 09:28:55

@Dió, a kaller:

Én eddig csak 6 kocsissal utaztam. Mikor én utazom oda ill. vissza mindig 6 kocsis megy. És mivel a gyalogos felüljáróhoz a az utolsó van legközelebb abba is szoktam szállni és mindig látom, h a kaller indít.

Apropó Gödöllő:
A minap gondolkodtam el azon ,hogy miért is nem megy közelebb a gyaloghídhoz a vonat? Elvégre még bőven van vágány, elmehetne akár a hídig is.

Még az se lenne nagyon elvetendő gondolat, hogy a nagyvasútra bemenjen a királyi váró ( pénztár) mellé, igaz ez már gondot okozna, mert ott nagyvasúti felsővezeték van.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2010.02.07. 13:09:44

@Adani: "miért is nem megy közelebb a gyaloghídhoz a vonat? Elvégre még bőven van vágány, elmehetne akár a hídig is.
"
De a vágány olyan egyenes, mint az ökörhugyozás. A tartózkodó miatt sem biztos, hogy végig lehetne látni a vonatot. Kisegységgel még megoldható. DE ki kellene építeni a peront is. Ehhez meg már az kellene, mint ami a háborúhoz. Ha a végállomást egy kicsit átépítenék... De ekkor már bilibe lóg a kezem.

Adani 2010.02.07. 14:13:46

@Dió, a kaller:

De hát van peron végig, a kajás bódénál sőt még a hídnál is. Talán a másik vágányon nincs, de azt úgyse használják.

ufff 2010.02.10. 20:12:09

Én a 42-esen gratuláltam a T. utasnak aki kifeszítette az ajtót, miután bemondtam h hány perc múlva indulunk és, hogy a meleg benttartása miatt csukom be az ajtót. Bújt is rendesen a sarokba.

Adani 2010.11.18. 13:21:44

Tegnap az Őrsön szintén volt ilyen. Beér a HÉv szállnak le róla, majd később ajtóakt fűtés miatt becsukom, majd VÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ (ajtózárás) és sokan ugrálnak rá fel. Egyébként a Pillangó utcáig nem is kell gumikerék van vágány az Őrsön túl is az más ,h madzag nincs felette így csak dízelmozdony mehet arra.

Viszont azt tudom ám díjazni mikor a "kérem az ajtóknál vigyázzanak" bemondás után mikor már indulnánk még vagy 20 mp-ig megy a vinnyogás. Úgy kéne mint a metrónál, h a bimbamm tessékvigyázni az ajtók záródnak után 2-3 mp és zár.
süti beállítások módosítása