A BKV-figyelőn nehezményezte egy poszt május tizenötödikén, hogy egy utasunk általános bérletigazolványának lejárta miatt pótdíjazták őt. Tisztázzuk itt is a kérdést: Az általános bérletigazolvány érvényességi ideje a kiállítástól számított tíz esztendő. A bérletigazolvány lejárta pótdíjazási ok volt a múlt hétig. Ám a problémát a Budapesti Közlekedési Központ utasbarát módon kezeli innentől kezdve.

A lejárt bérletigazolványt, ha a jegyellenőr vagy jegyvizsgáló észreveszi, az utast figyelmeztetésben részesíti. A bérletigazolványra "LEJÁRT" feliratot vezeti fel. Felírja az igazolványra az ellenőrzés dátumát és a saját azonosító számát. Innen a kedves utasnak nyolc naptári napja van a BKK bármely saját bérletpénztárában kiállíttatni az új bérletigazolványt. 

Ehhez vinnie kell az utasnak magával 250 forintot az új igazolvány kiállításához, valamint egy igazolványképet. A lejárt igazolványhoz tartozó bérletszelvényt ugyanitt az utas cserélni is tudja ugyancsak 250 forint kezelési díj ellenében. 

Ellenben, ha az utas elmulasztja az új bérletigazolvány kiállíttatását, a nyolcadik nap után munkatársunk már pótdíjazhatja! 

(10 évvel ezelőtt már az új logó volt a bérletigazolványokon, tehát a címerpajzsos bérletigazolványok már mind-mind lejártak!)

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr14543378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Traktoros 2012.05.24. 12:20:16

Dió, ez tök jó, viszont mi a helyzet az én igazolványommal, ami 2008-ban lett kiállítva, viszont a pénztáros a kiállítás keltéhez a lejárat dátumát (2018.01.12.) írta? Gondolom, nem én vagyok az egyetlen ezzel a problémával. Jó, nyilván nagyvonalúan fogják kezelni 6 év múlva a dolgot, de azért na... :)

Adani 2012.05.24. 12:33:24

Én 2009-ben csináltattam, 2019-ig elvileg jó az érdekes az, hogy egy büdös szóval nem írják a papíron sehol ,hogy 10 évig jó csak, van ugyan lejárat dátuma mező ,de nincs kitöltve.

Az megint más kérdés, hogy egyáltalán mi értelme van a bérletigazolványnak, ha egyszer sehol máshol nincs ilyen? A MÁV-nál és a Volánnál pl. valamilyen arcképes igazolvány számot kérnek csak, személyi, diák, jogsi, útlevél stb. Aztán azt magadnál tartod és igazolod vele magad.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2012.05.24. 13:10:31

@Traktoros: Ennek kérdezz azért utána.

@Adani: Ha bérleted elhagyod, akkor bérletigazolvánnyal együtt hagyod el általában. A bérletigazolványon van egy név és egy cím rovat. Juttattam már így vissza a tulajdonosának, mielőtt az Akácfa rengetegben végezte volna. Ezeket a rovatokat javasolt épp ezért kitölteni.

Adani 2012.05.24. 13:32:58

@Dió, a kaller:

Akkor én vagyok a kivétel, mert külön irattárcában tartom az igazolványt. Sosem kérték még 2009 óta mióta megvan, így nem is szoktam mutatni.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2012.05.25. 09:07:40

@Adani: Csak azt mondtam, hogy általában. te vagy a halmazon kívüli (nem kevés) elem egyike. :) Jó hétvégét!

Adani 2012.05.25. 09:28:15

@Dió, a kaller:

Köszi, neked is! Vágányzáraktól mentes hosszú hétvégét!

Apropó mitől szaporodtak meg hirtelen a vágányzárak ennyire a GHÉV-en? Majd minden hétvégére jut egy, de érdemi változást nem igen látni. Sokszor csak az egyik vágányon dolgoznak, miért nem lehet teljes vágányzár helyett egyvágányún közlekedtetni a vonatokat? 6 kocsis héveket 2-3 szóló busszal pótolni nem jó ötlet egyébként sem.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2012.05.25. 10:44:56

@Adani: Ez egy picit demagóg. Cinkota állomás szét volt verve, váltókat cseréltek. Ilonatelep megállóhely peronjait felújították.

Hétvégén csak 3 kocsis szerelvények közlekednek, ezeket Gödöllő felé két csuklós busszal pótoltuk, a cinkotai "helyi" vonatokat egy csuklóssal, a csömöri vonatokat Csömörtől egy szóló busszal, Cinkota állomástól plusz egy csuklóssal pótoltuk. Gödöllő felé a második csuklóson rendszerint volt ülőhelyem. Tapasztaltam. Az első busz, viszont tömve volt. Mondjuk az is igaz, hogy este 8 után nem elég a Gödöllői vonatok pótlására csak a H8 Auchanon egy csuklós kocsi. Főleg nem szombat este az utolsó HÉV-et pótolandó.

De nem szóló buszokkal pótolunk (kivéve ha a garázs tartalékot kell mozgósítani műszaki hiba miatt). Csömör állomás felé a csuklós busz nem fér el, Csömör végállomáson a szóló is Y-ozik.

Adani 2012.05.25. 10:56:11

@Dió, a kaller:

0429-én voltam Gödöllőn akkor Kerepestől volt pótlás, akkor bizony szóló busz jött, meg ugye a menetrendet se sikerül tartani, erről volt poszt is a BKV Figyelőn nemrég, tömeg van a buszon és a menetrend is valóban csak tájékoztató jellegű. Inkább leszálltam a pótlóbuszról és mentem 92-essel, majd onnan gyalog Kerepesig nincs messze és kell egy kis séta. akkor speciel a kistarcsai híd volt lezárva 8még a közúti része is) ott dolgoztak nagyon.

Kerepesen viszont szép látvány volt asok Fradikukac egymás mellett, mint ideiglenes járműtelep.

Amúgy Cinkotáig valszeg tényleg nincs tömegnyomor, hiszen addig van egyéb menetrend szerinti busz is, amivel lehet utazni. Ami még érdekes ehet, hogy egy Kerepes vagy Cinkota Gödöllős vágányzárnál hogy válik be a mindenhová betérő ill. a gyorsjáratként menő buszos pótlás. Az szép lehet mikor bekacskaringózik Szentjakabra az egy autó számára is épp ,hogy eléggé széles erdei utakon.

Ilonatelepet majd megnézem ha arra járok, mondjuk ahogy régről emlékszem ott tényleg ráfért a peronokra egy felújítás. A cinkotaira is ráférne mondjuk nagyon vékonyak ha jól emiatt lassújel is van az állomáson, egyszerűen nem férnek el sokszor az utasok, pláne azzal a népbetegséggel együtt, hogy hiába van 18 ajtó a szerelvényen csak az első párat ismerik, ezért mindenki egy helyre tömörül, néha a hangosba is be lehetne mondani, ahogy néhány HÉV vezér teszi ,hogy mindegyik kocsi ugyanoda megy és a jegy is ugyanannyiba kerül mindegyikben.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2012.05.25. 11:29:36

@Adani: A menetrendről annyit, hogy az autóbuszok és a HÉV csatlakozását biztosítani KELL, emiatt lehet csúszás. De akkor borul a kotta. Legalább egy indulásra, de akkor ha a busz késik, a HÉV késve indul Kerepesről, a másik már nem tud beállni, ergo késve érkezik, tehát Pest felé késve indul vissza a busz.

Szentjakabra a pótlóbusz nem megy be. Szentjakab néven a Mogyoród, EGIS-telep Volán megálló fut.

A szóló buszra: Igen, az lehetett a Cinkotai garázstartalék.
süti beállítások módosítása