Felszállás az első ajtón

2012.04.23. 10:54

 Nem szeretem azt, ha engem hülyének néznek; de ha a kollégáimat, azt sem kultiválom. A történettel kapcsolatban tudni kell, hogy a téli első ajtós járatbővítés nyomán a 175-ös vonal is belépett ebbe a sorba. Utasforgalma kicsi, a menetidő sem tarthatatlan. Igazi átlós Belváros kerülő menekülővonal Cinkota és Újpalota között.

A Szentmihályi útnál többed magammal szálltam fel - ez a végállomásról való kikanyarodás utáni megálló - és szemet szúrt, hogy az előttem lévő hölgy (persze, hogy a hölgyeket előreengedem, főleg, hogy az első felszálló lehettem volna, de így lettem a harmadik. Az első egy várandós kismama volt, a második pedig történetünk hőse) felmutatja a buszvezetőnek vonaljegyét, majd lyukasztás nélkül dzsal befele a kocsi belsejébe. 

Finoman szóltam neki, hogy a vonaljegy kezeletlenül érvénytelen. A kettes ajtónál ezek után próbált kezelni, majd cinikus mosollyal közölte, hogy nem jó a lyukasztó. Megérdeklődte egyéb iránt, hogy ellenőr vagyok-e. Közöltem vele, hogy nem, pusztán csak jegyvizsgáló, ráadásul szabadnapos. Egy ellenőr már a helyszíni pótdíját venné elő. Vegye úgy, hogy a lelkiismerete súgott neki, nem is én. 

Visszament az első ajtóhoz, hallom csipogni a lyukasztót, rám mosolygott, majd jelzett. A Rákospalotai határútnál le is szállt. Google szerint ez 1 kilométer. Gyalog negyed óra sincs. Ezek után úgy gondolom, ha az ember már buszra száll, akkor ne használja a vonaljegyet egy első ajtós járaton éves bérletként.

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr684468035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacsa. 2012.04.24. 20:43:31

Biztos csak bérletet venni ment ;) rám meg rámszakad a plafon.

Némileg OFF: Ahelyett, hogy új járatoknál vezetik be az elsőajtózást, nem lenne hatékonyabb, ha lassabban bővítenék a rendszert, de a már elsőajtós járatoknál visszajárnának szúrópróbaszerűen ellenőrizni? Mert felénk a hatékonysága már közelít a 0-hoz. Általában a sofőr és az utasok is tesznek rá.
süti beállítások módosítása