155 forint tanulópénz

2011.11.07. 12:13

 A múlt héten nálunk, a 8-as HÉV-en vágányzár volt, Kerepestől kifelé csak busszal lehetett utazni. (Tudjuk, hogy nem voltak az első napok zökkenőmentesek, de remélem legközelebb már flottabb lesz a rendszer...) Rengeteg utasunk volt, aki a HÉV-pótló buszt díjmentes szolgáltatásnak nézte, azonban ez nem fedi a valóságot. Sokan a buszon döbbentek erre rá, amikor találkoztak velem, illetve kollégáimmal. Igen, amit a járművezető mondott a vonaton nem üres fenyegetőzés. (Ugyanis bemondták: "Az autóbuszokon jegy- és bérletellenőrzést végzünk!") 

Számos utasunk kicsit szájhúzva meg is vette Kerepestől Szilasligetig az újabb 5 kilométeres jegyet, -bár mi még mindig olcsóbbak vagyunk, mint a helyi járat (vonaljegy 170 forint)- ám volt kiugró eset is...

Dolgozgatok a buszon Kerepesről indulása után, amikor belefutok egy utasba, aki mutatja a Kerepesig érvényes HÉV menetjegyét. Nézem a lyukasztást, majd megkérdem tőle, hogy meddig utazik. Közölte velem, hogy Mogyoródig, amire el is kértem a 245 forintot. (Ugyanis Kerepestől is 10 kilométeres jegyet kell venni mogyoródig, nem csak Ilonateleptől...) Erre csak annyit válaszolt, hogy a 90 forintot -ami a különbözet- hajlandó csak kifizetni. Megkérdeztem, hogy le-e szeretne szállni a buszról, vagy megveszi inkább a jegyet? Válaszképp egy anyázás keretében megkaptam a 245 forintot, ami a további viteldíj volt.

Az anyázásra csak annyit reagáltam, hogy ha úgy neveli őt az ő édesanyja, mint engem az enyém, akkor már a HÉV-en megvette volna a kiegészítőt Mogyoródig és nem kellene a Kerepesig érvényes kiegészítőt tanulópénz gyanánt kiszórni az ablakon. Tettszett volna becsületes lenni! 

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr683360730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.11.07. 13:19:14

Szilasig Kerepestől át is lehet sétálni mintegy 3 km, alig fél óra séta, van egy csapás vágányok mentén, de vágányzárnál elvileg lehet a síneken is menni úgyse jön vonat. Ill. max. munkagépek, de azok meg elég lassan és hangosan mennek ahhoz,h észrevedd.

Traktoros 2011.11.07. 15:17:12

Azért az elzárt pályán néha érdekes dolgok szoktak történni, én nem javaslom az egységsugarúnak, hogy csak úgy arra mászkáljon, kedves Dániel...

Adani 2011.11.07. 19:26:01

@Traktoros:

Hát elvileg az aláverő meg az ágyazatrostáló gépek lépésben haladnak, a tehervonatok se száguldoznak. De nem is kell a pályatesten menni, mert van mellette ösvény, azon a részen ha jól emlékszem még erdei szakasz sincs, simán lehet mindig gyalogolni a pályatest mellett lévő földúton vagy csapáson. Szilas-Mogyoród már keményebb dió meg Mogyoród- Szentjakab, ott valóban van olyan szakasz, ahol se földút se más, csak a bevágás oldalfala marad vagy a szinte járhatatlan erdő a töltés tetején, esetleg a girbe-gurba mindenfelé kavargó erdei utak. De Szilastól egészen a kórházig simán el lehet sétálni, mert van földút vagy csapás a pályatest mellett.

Traktoros 2011.11.25. 11:27:46

Akkor most tisztázásra kerül egy-két dolog:

1. Az elzárt vágány munkaterület. Munkaterületen idegeneknek tartózkodni balesetveszélyes és tilos.

2. Ha mégis odamászunk: technológiai utasítás szerint a működő gépláncot a rajta dolgozókon kívül _senki_ sem közelítheti meg 10 méternél jobban (munkavédelmi előírás).

3. Anyagvonat? Honnan tudhatod, hogy nem fog szembe jönni veled a 733-as három, egyenként 70 tonnás dozátoros kocsival?

4. Járműmegfutamodás? Időnként előfordul, hogy elgurul ez-az.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2011.11.26. 07:37:04

@Traktoros: Nem akartam ennek az emlegetésével fáradni. Különben is Te vagy a szakembör! :)

Traktoros 2011.11.29. 13:22:37

Szakember? Hú, köszi, ezt még nem sokan mondták rám :)

ZBR 2011.11.30. 11:07:37

@Adani:
Danika, sétáljál már a halálba, köszi.

Adani 2011.12.01. 19:43:22

@Traktoros:

4.

Na ja néha visznek síneket meg teherkocsikat a Baumgartner szalonba.

Legalábbis volt már rá példa ezen a vonalon.

De hát ki mondta, hogy a vágányokon kell sétálni. Sínek között csak a vonatnak van helye egyébként is. De hát ott van a sínek mellett a földút, meg az erdei utak, a teljes HÉV mentén (kivéve talán Szentjakab-Gödöllő egy részét) van út a vágány mentén majdnem pontosan követi a síneket is, lehet gyalogolni ha sokallja valaki a pénzt.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2011.12.02. 11:56:07

@Adani: A sínek menti út helyenként annyira sínek menti, hogy űrszelvénybe lóg. Település szinten nagyjából mindenhol van földút. De az ösvény nem mindenhol alkalmazható veszélytelenül!

Adani 2011.12.02. 12:10:57

@Dió, a kaller:

Kb. mennyi lehet az ilyen utak hossza, ahol túl közel van az űrszelvényhez? Voltunk már párszor kint fotózni ,meg a környéki erdőkbe is és akkor sétáltunk arrafelé. A legtöbb helyen rendes autóval is járható földút volt, ill. erdei utak. Azon a kis részen meg lehet az út mellett is menni, Szentjakab-Szilas között meg nagyrészt bevágásban megy a pálya és a tetején van az út ill .ahol nincs lehet a fákat kerülgetve előre jutni. Hungaroringnél még aluljáró is van egy földútnál. Mogyoródról meg lazán átsétáltam egyszer a hungaroringi megállóhelyre majd onnan Szilasra (ugye ott a vonatok nem állnak meg), különböző szervizutakon, sőt volt mikor az erdőben.

Traktoros 2011.12.02. 16:32:31

Adani!

Ezt írtad:

"de vágányzárnál elvileg lehet a síneken is menni"

Most meg:

"De hát ki mondta, hogy a vágányokon kell sétálni. Sínek között csak a vonatnak van helye egyébként is."

Most döntsd már el, hogy melyik oldalon állsz! Okoska...
süti beállítások módosítása