Nem, ez nem borravaló, mielőtt bárki is félreértené a szituációt. A kedves utas egyszerűen nem is akart fizetni, csak a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV munkatársai közötti szép együttműködésre láthatunk egy újabb példát.

Történt tegnap ugyanis, hogy az egyik utas a kora esti tömött három kocsis vonatok egyikén - amin örülök, ha végzek Cinkotától Szilasligetig egyszer a tömeggel -  úgy gondolta, hogy trükkösebb lesz, mint én és kijut Gödöllőre ingyen is, minek fizetne azért, amiért más úgyis megteszi. A járművezető fel is figyelt arra a jelenségre, hogy az első kocsiban egy kopaszodó fehér pólós úriember (bővebb leírást nem adok róla, mert nem akarom beazonosíthatóan lejáratni) a középső ajtónál leugrott, majd az első ajtónál kocsin belül vissza is szállt a vonatra Ilonatelep megállóhelyen. Ha már látta ezt a jelenetet, úgy gondolta, hogy a lógási kísérletről értesít engem is, mondván a rám zuhanó információval kezdjek amit jónak látok.

Gondoltam magamban, hogy ilyen kreatívan mostanában nem próbáltak átrázni, de azért elismerésem jeléül meg is interjúvoltam, érvényes menetjegy iránt érdeklődve leginkább. Az úr szó szerint idézem, négy megállóra kért jegyet. Kiszámoltam, hogy mennyi is az a négy megálló, majd eljutottam Ilonateleptől Kerepesig fejben. Legyen meg az öröme alapon a Budapesten belül érvényes jegyére rá sem kérdeztem, holott itt lehet, hogy egy 16 000 forintról szóló csekkel rövidre is zárhattam volna a történetet. (Fogalmazzunk úgy, hogy Ilonatelepen kezdte meg esetleg az utazását, hisz hogy máshogy kerülhetett volna mögém ugye, ha jóhiszeműen gondolkodok?) Közöltem vele, hogy a jegye Kerepes állomásig érvényes, kifizette, kiállítottam a jegyet és a nyugtát, majd mentem Isten hírével tovább. Sejtettem a svindlit az elmúlt évek tapasztalatai alapján, de úgy voltam vele, hogy majdcsak kiderül a turpisság, amikor visszaérek hozzá. 

Kistarcsán sikerült is átszállnom a második kocsiba, amelyet csak Szilasligetig sikerült átszálaznom. Mivel a harmadik kocsiban nem láttam már fantáziát, a gyanús utas után néztem inkább. Így kerültem vissza a START mezőre. Csodák csodája Hungaroring megállóhely magasságában el is értem barátom, aki bőszen szorongatta a jegyét és a kapott nyugtát, igaz a székhelyét addigra áttette a kocsi túlsó végébe. Közöltem vele, hogy öt kilométerre szóló kiegészítő jegye érvényét vesztette már lassan két megálló óta, mivel ő csak saját bevallása szerint négy megállón át szándékozta élvezni szolgáltatásunk összes csábító komfortját. Közölte velem, hogy ő öt megállóra kért menetjegyet, ám, mint nem számította, erre is megvolt a magam kontrája. Közöltem vele, hogy lehetséges, hogy félreértettem, de már Ilonateleptől az ötödik megállót (Szilasligetet) is elhagytuk, ígyhát erős jó indulattal is legalább jegyet illene venni.

Közölte, hogy ebben az esetben további öt megállóra kér jegyet. A megfogalmazásán felborzolódott a hátamon a szőr ugyan, de így jártam. Kisakkoztam, hogy Kerepestől az ötödik megálló Gödöllő, Szabadság tér, így hát kénytelen volt további 310 forintot kifizetni. Enyhén felháborodott, hogy hogyan lehet, hogy a megállók száma ugyan nem változik (jelentősen), ám az ár jóval magasabb. 

Közöltem vele, hogy a díjszabás NEM megállószám alapú, mint a metró-szakaszjegy esetében, hanem kilométer alapú. Így hát kénytelen-kelletlen fizetett. 465 forintot 370 helyett. Közöltem is vele a szomorú tényt, majd loppal mosolyogva végignéztem, ahogy a pohár betelik nála saját kudarca okán.

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr654555480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása