Kipróbáltam Google Transit-ot, amin most már a BKV járatok is szerepelnek sok más világváros tömegközlekedési hálózatával együtt. A BKV és a Google együttműködése igazából a BKK tájékoztatása alapján csak humán erőforrást igényelt, a Google és a BKV között csak adatok mozogtak, pénz nem. Hurrá - mondhatnánk - fejlesztés ingyér', pontosabban csak a részt vevő informatikusok amúgy is megkapott fizetéséért! 

Mindenhonnan ami a tömegközlekedésről szólt, ömlött a hivatalos propaganda, hogy végre elkészült, hurrá, mekkora szuper dolog ez itt előttünk, majd ha jön a FUTÁR program befejezése, működni fog valós időben is, hála a GPS alapú járműkövetésnek. Gondoltam magamban, kipróbálom az újdonságot csak úgy natúr kíváncsiságból.

Fel is mentem a Google térképre amin megláttam a tömegközlekedési útvonaltervezőt. Gondoltam magamban, lássuk a medvét, teszteljük a cuccost. Bár még béta, miért ne?! Gondoltam olyat nézek, ami nem csak Budapest, kíváncsi vagyok, hogy elbutul-e a közigazgatási határon, vagy ismeri a HÉV-et és a Pesten kívül járó buszokat is. Be is pötyögtem a saját nem pesti címem, illetve egy barátomét, aki szintén nem a Fővárosban lakik, hanem Isten háta mögött két utcára. Mondjuk oda is jár a HÉV, próba szerencse...

Ki is dobta a gép a találati listát, örültem is, hogy a kései időpont miatt nem ijedt meg, kombinálta is szépen a nappali és az éjszakai járatokat. Július elsején a HÉV vonalai megkapták számaikat, mint azt tapasztalhattuk (ehhez a változáshoz és a Szentendrei megállózárhoz azért nem írtam cikket, mert szabadságon voltam), ám a Google térképe még csak annyit ír, hogy HÉV. Gondoltam hunyjunk efölött az apróság fölött szemet. Az odaút megtervezésében nagyjából nem is volt probléma, amikor a leglehetetlenebb időre kértem útvonaltervet mondjuk nem azt vártam, hogy széthúzza a várakozási időket egyes átszállópontokon. (Állásra késztet Nagyiccén például, holott a vonat még bevinne Örsre és ott is át tudnál szállni egy másik buszra, ami ugyanarra megy. Mondjuk akkor máshol állsz sokkal többet...)

A tőlük visszafelé úton besírtam. Mondjuk tudom, hogy az út kb. két és fél óra, ezért beírtam indulásnak este 21 órát. A mocsok útvonaltervező Dunaharaszti külsőn egy órát váratott volna az utolsó vonatra. Holott, amivel odáig küldött megnézve a BKV menetrendet bevitt volna Vágóhídra is. Mit csináljak én Dunaharasztin este 10 és 11 óra között? Üljek be egy kocsmába?! Bár erre is optimális a Google, meg kell nézni, van-e nyitva egy a környéken. Mindegy, indulhatok 59 perccel később is, nem ügy, bár az átszállós Harasztin. 

Néztem tovább a skiccet, hogy is gondolta tovább. Szálljak le Kén utcánál és várjak 26 percet az éjszakai buszra. Még egy sörnyi idő, mivel nincs későbbi vonat, de sebaj. Jaj dehogyisnem! Ki fog éjjel leszállni a Kén utcánál? nem túl bizalomgerjesztő környék. Én inkább bemennék a Vágóhídra és valahol elszívok egy cigit átszállás előtt. Elvégre ott is megáll a 923-as! Meg is néztem hol, a megállót jelző kis buszocskából egy szövegdobozban ki is jön az összes érintett járat minden megállónál. Hoppá! Ez mi? Egy bug! HP63 jelzésű busz. Ez gondolom ez még a csepeli vágányzárból maradhatott itt. Onnan az útvonalterv mondjuk pontos volt. 923-908-992 átszállásokkal hazáig. 

További apró nézelődés után észrevett hibák. A fentebb linkelt BKK közleményben megemlíti, hogy az előre tervezett forgalmi változásokat tudja a rendszer. Ez sajnos nem mindig igaz. Ugyanis a térkép szerint nem létezik a H5-ös pótlóbusz és a vonatok megállnak a Margit hídnál. A térképen még Moszkva tér szerepel (szerencsére a megállók szövegbuboréka tudja már, hogy a teret átnevezték); illetve az évek óta átnevezett HÉV megálló a 9-es vonalon: Cinkota-Újtelep (ami már réges-rég Cinkota alsó). Nem tudom azt sem, hogy fér el egy térképen Kerepestarcsa és Szentjakab neve - bár ez a Google hibája nem a BKV-é - illetve az, hogy miért van indulási idő írva a 8-as vonalon Hungaroring időszakos megállóhelyhez, ami annyira időszakos, hogy két éve nem áll meg ott a HÉV.

Mindent összevetve használható, de egyáltalán nem szuper. Kicsit több odafigyeléssel csodás lehet majd, de még a béta zavaró hibákat tartalmaz. Legalábbis a figyelő szemnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr473056349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Albertka 2011.07.11. 04:00:23

Azt mindenki tudta,hogy nem tökéletes.Hogyan is lehetne az?Békávéról beszélünk!!!

Adani 2011.07.11. 08:00:28

Meg ugye még béta állapot,a hibákat jelezni kell és javítják. Bp-n belül többé-kevésbé jól megy, ha ismeretlen helyre megyek hatalmas segítség, h berajzolja a térképre a járat útvonalát.

Az meg nem a google hibája meg a BKV-é, h kihoz olyan környéket várakozásra, ami nem biztonságos, elvégre ezt nem tartalmazza az adatbázis. Be lehetne küldeni javaslatként, h minden megállóhoz adjunk még egy értéket pl. legyen C állandó a neve és minél veszélyesebb legyen annál magasabb az érték, pl. az Orczy tér vagy az illatos útnál magas C érték, és ha ilyen van és várakozást tervez oda kidobna egy figyelmeztetést,h csak bátraknak, ill. min, egy gépfegyver vagy egy tank legyen nálad.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2011.07.11. 08:47:39

@Adani: Na igen, a Kén utcai átszállás az kifelyezetten csak arra ment, hogy én ott nem szállnék át, közbiztonsági okok miatt. Mondjuk ott a legkevesebb a gyaloglási távolság, úgyhogy logikus lenne.

kacsa. 2011.07.17. 22:43:14

Ha feltűnő hülyeséget mond, az a kisebb gond, mert akkor még mindig ott van a józan ész + térkép.
A BKV útvonaltervezőjét annak idején már a D Buda - D Pest táv is kiakasztotta (mindenáron át akart küldeni Csepelen), ez legalább életszerűbb útvonalat javasol.

C érték: Bátyámnak az Illatos úton, útépítésen azt mondta a (vidéki, cigány) brigádvezető, hogy ott még ő is fél.

Adani 2011.07.18. 09:57:56

@kacsa.:

Meg tudom érteni a Hős utca még egy ilyen hely. Vagy a 24-es villamosvonal. Bár unokatesóm régebben mikor a Nagyvárad térnél lakott akkor állítása szerint sokszor ment azzal mikor vonattal jött haza és magán a járaton nem félt különösebben, de sehol nem mert volna leszállni a nyócban. Egyszer vitt ki a keletiig kocsival és nyolcon keresztül én is azt mondtam a legnagyobb gettó közepén, h itt nem mernék kiszállni, és a kocsi is úgy volt,h ablakok felhúzva és minden ajtó bezárva. Egyik ismerősömék meg mikor lakást kerestek találtak egy nagyon jót, ami olcsó is volt 3 szobás erkélyes, első emeleti és még az ára is korrekt volt. A nyócban volt és mikor mentek megnézni hát a kocsiból se mertek kiszállni a környék olyan volt mintha Delhiben lennénk. Jönnek- mennek az utcán kanapék kitéve, ott száradnak a ruhák traccsolnak iszonyatos hangerővel a cigók, közben már őket méregetik ,h ezek meg mit keresnek itt.

kacsa. 2011.07.18. 12:19:42

@Adani: A Hős utcában számomra az a durva, hogy 1) ott van mellette a készenléti rendőrség, 2) pár utcával arrébb kifejezetten rendezett a környék.
Volt egy időszak, amikor gyakran utaztam a 24-essel a Keleti és a Nagyvárad tér között. Reggel nem volt vele semmi bajom, dél körül már megjelent a helyi folklór, estefele viszont ha nem muszáj, nem utaznék rajta egyedül.
Nővéremék is hasonlóképpen jártak a lakásnézéssel. Több olcsó lakást is találtak arrafelé és nem értették, hogy Édesapámmal miért húzzuk a szánkat. Elmentek megnézni, de úgy döntöttek, hogy gyereket inkább más környéken nevelnének.

Adani 2011.07.18. 13:26:38

@kacsa.:

A 24-est még én se mertem este bevállalni, inkább kerültem. A 3-as Kőbánya felé se leányálom, de ha igazak a pletykák a 24-eshez képest maga a paradicsom. A 24-es annyiban jó ,h ott lehet bliccelni simán, mert sosincs rajta ellenőr. A helyi rémhírek szerint volt mikor bátor harcos ellenőr megjelent és jegyeket kért, de a második megállóban már ment is lefelé a járműről, nem is egészen önként, lábbal adták meg neki a kezdőrúgást.

Hétvégi hír volt, h Ózdon van olyan környék ,ahová a helyijáratú buszok nem mernek bemenni amelyik sofőr mégis csak gázpisztollyal és bizony használni kellett már többször is.

kacsa. 2011.07.18. 22:05:35

@Adani: A 24-es ellenőrmentességére ne vegyél mérget ismerek olyat, aki a külső szakaszon találkozott már vele ;).

Ózdról nekem csak azt a hírt erősítette meg az egyik odavalósi ismerősöm, hogy tényleg van konténer bolt, ahol csak olyan árut tartanak, ami az ablak rácsán kiadható. Meg mesélt pár történetet, ugyanis az édesanyja tanítónő...

A rossz hírű környékeket egyedül - ha lehet - tudatlanságból kerülöm. Nincs kedvem kitapasztalni, hogy ténylegesen káros-e az egészségre. Pedig milyen gyönyörű É Borsod! Az egyik ottani barátnőm szokta besorolni színskálán a falvakat. Nem véletlenül.

Adani 2011.07.19. 09:27:26

@kacsa.:

Én is kerülöm a rossz hírű környékeket. mikor Bp-re felkerültem is kitapasztaltam ill. megkérdeztem itteni ismerősöket, h melyik helyet jobb elkerülni.

Nemcsak Borsod veszélyes meg Szabolcs, bár az tény,h ott van a legtöbb veszélyes hely.

Ott van Ercsi, a vasútállomás környéke pl. nemcsak este, nappal is gázos, mondták már páran, h nem mernek odamenni inkább átbuszoznak Százhalombattára és ott szállnak vonatra. A városban is inkább kikerülik a cigánytelepet több km-es kerülővel. A 90-es évek elején mikor még működött a laktanya az ott szolgáló sorkatonák is futva tették meg az utat a vasútállomástól a laktanyáig. Igaz állítólag így is volt mikor vagy 5 katonát megtámadtak és jól elvertek, aztán a laktanyaparancsnok állig felfegyverezve kizavart a telepre, hogy ha most nem jön elő önként mindenki, aki katonát vert itt tegnap akkor lesz nemulass. Naná, h be voltak szarva és odalökdösték a tetteseket. Kaptak egy alapos verést meg még páran a miheztartás végett mondván ha megint ilyen előfordul akkor tankokkal jövünk és tűzparancsot is adok. Utána még csúnyán nézni se mertek a katonaruhára.

kacsa. 2011.07.19. 22:01:26

@Adani: Térképen nézve minden falu csak egy pont. A valóságban ég és föld lehet köztük a különbség. Volt egy hosszabb túra a Heves-Borsodi-dombságban, az egyik barátnőmmel indultunk egy csapatban. Borsodszentgyörgy (ahonnan indultunk) rendben volt, de a mellette lévő Arlóval kapcsolatban azt tanácsolták, hogy lehetőleg világosban keressük fel és nem csak a tó szépsége miatt. Az egészben az a legfájóbb, hogy gyönyörű a környék, sok segítőkész emberrel, de amíg sok a renitens elem, addig nem sok esélyük van, hogy fellendüljön a turizmus.

Az egyik ismerősöm bentlakásos gimnáziumba járt. Ott történt, hogy megvertek két fiatalabb gyereket a rézbőrűek. Később az elkövetőket a jellembeli fejlődésük érdekében alapos testápolásban részesítették az idősebb diákok. Hatott.

Adani 2011.07.20. 10:49:41

@kacsa.:

Ez így működik náluk, nem értenek csak az erőszakból. Dolgozni sem fog addig, ameddig nem verik gumibottal. Szlovéniában volt vagy 5 éve egy eset egy hasonló cigányfertőzött falunál volt ilyen eset, h raboltak ,vertek terményt lotak stb. mint nálunk. Ott végül lement egy skinheadbanda vagy 200 emberrel és nem finomkodtak, a lakosság lezárt minden faluba vezető utat traktorokakl, kocsikkal miegymással, a skinek meg végigvonultak a cigánytelepen, jól elvertek mindenkit, aki szembejött minden háznál ajtót berúgva elmondták, h nem szeretnénk még egyszer panaszt hallani felőletek, baj lesz ha megint jönnünk kell, aki visszapofázott az kapott párat tonfával, gumibottal meg hasonló nevelőeszközzel. Hatott a dolog ,mert azóta rend és nyugalom van, a faluban meg már bicikliláncra se kell költeni, nyugodtan ott lehet hagyni az utcán a biciklit letámasztva meg a motort, kocsit is tárva nyitva lévő ajtókkal még a slusszkulcs is nyugodtan maradhat, és azóta egy falevél nem tűnik el sehonnan nyomtalanul, pedig hát azelőtt borsodi állapotok voltak a fogadból a tömést is úgy lopták ki ,h észre se vetted.
süti beállítások módosítása