Fiatal lányzó szállt fel Gödöllőn a minap és látványosan szállt át előlem minden megállónál. Tölgyesen (Szentjakabon) ráfaragott. Ugyanis "véletlenül" két kocsit szálltam át. Megálltam mellette és kezdtem a sablonmondatot: "Jó estét kívánok! Menetjegyét, bérletét kérem ellenőrzésre!"

Az ő első szaván meglepődtem: "Bocsánat." Utána kérte Gödöllő, Szabadság tértől Szilasligetig a diákjegyet. Kiadtam neki, átadtam neki a nyugtát és utána mondtam neki, hogy ez volt az utolsó ilyen eset. Alapjában véve Szabadság téren nyitva van a pénztár, de még ez sem lenne nálam elég ok a büntetésre. Azt nem csípem, ha valaki megpróbálja ezek után megkerülni a jegyváltást és menekül. Úgyhogy legközelebb a legkisebb utazási tétele a hatezer forintos helyszíni pótdíj.

A lányzó ezek után még egyszer elnézést kért és megköszönte, hogy nem büntettem őt már most meg. Ezek után ez a minimum. Mosolyogva, normálisan válatk el útjaink Mogyoródon. (Mivel szálltam át a következő kocsiba)

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr48871077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vyca 2009.01.11. 18:44:02

Hogy Te milyen rendes vagy! És milyen jószívű! NEm kallernek való az ilyen! ;)

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.11. 18:48:08

@Vyca: Gondolod? Igazad van. Inkább járjunk gumibottal és gázpisztolyjal. És akinek nincs jegye és szaladgál, addig üssük, amíg élet van benne... Szép új világ... :P

Vyca 2009.01.11. 19:12:56

@Dió, a kaller: Na, azért tudod, hogy nem vagyok én ilyen brutális.. (Legfeljebb csak virtuálisan) De aki szabálytalan, azt büntessék csak meg. Én így gondolom. Mert valójában te sem tudhatod, hogy legközelebb nem fog bliccelni. Persze tudom én, hogy egy kedves mosoly sokmindent meg- és elér. (Én is próbálkozom vele - más szintaktusban.)
:)

Dee_ 2009.01.11. 22:11:50

Nem biztos, hogy igazad volt. Előfordult boldogult diákkoromban, hogy az utolsó kocsit értem el a héven, a barátaim meg sokkal előrébb ültek, így megállónként egy kocsival mindig előresiettem. Kívülről tűnhetett ez menekülésnek is.
Miért ok ez a viselkedés a pótdíjazásra? Hiszen végül is, amikor már tudott, akkor vett jegyet.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.11. 22:20:48

amikor utolértem. Amúgy akkor hivatkozott volna a barátaira, Mogyoródon még adom a jelzést a forgalmistának. Volt már erre példám.

Dee_ 2009.01.11. 22:22:12

Tulajdonképpen hol szállt fel a lány? Ha ott, ahonnan a jegyet kérte, akkor átmenekülni másik kocsiba egyetlen egyszer láthattad, hiszen a következőnél szálltatok végül egy kocsiba, és korántsem biztos, hogy menekült, csak előrébb ment kettő kocsival.
Ha előbb szállt fel, és több megállón keresztül előre ment, akkor miért hagytad, hogy egy későbbi megállótól kérje a jegyet, hiszen tanúja voltál annak, hogy máshol szállt fel?
Ha pedig előbb szállt fel, és tudta, hogy megállókon át követed, és láthatod, akkor a pofátlanság csúcsa úgy tenni, mintha később szállt volna fel.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.11. 22:45:08

Gödöllő, Szabadság téren. Amúgy már hátrafelé szállt, mert Palotakerten forgalmi okok miatt egy percet álltunk, így aztán a hatodikból az első kocsiba rohantam. A tipikus irányunk ellenében akartam menni, ha a lehetőség adott volt. Kis utasforgalmú irány volt, kevés utassal, sűrű (12-18 perc) járatkövetéssel. A lány az első kocsiba szállt volna, és ehelyett amint meglátott meg sem állt a másodikig.

Erzsébet park harmadik kocsi, Szentjakab negyedik...

Kofa_ninho 2009.01.12. 01:38:41

Dió, elkezdtem végigolvasni a bejegyzéseidet, elég termékeny vagy:)

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.01.12. 02:15:55

engem az azért érdekelne, hogy miért te döntöd el azt, hogy 6000 forintról indul a leányzó... joga és lehetősége van jegyet vásárolni nálad, és utána békén hagyod és mész tovább...

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.12. 03:07:43

A nyitott pénztárnál sajnos alapjában véve pótdíjaznom kellett volna. Nézz utána az utazási feltételekben.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2009.01.14. 21:17:55

Ez a nyitott pénztáras dolog nagy szívás, két héves büntetésem egyikének ez volt az oka.

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.01.14. 22:11:12

Tényleg, akkor már megkérdezem: ma reggel Kerepesen szálltam fel és meglepődve konstatáltam, hogy már ott sincsjegyárusítás. Régebben egy kis ablakon át a forgalmista (vagy mi az ő titulusa) legalább jegyet adott, de most az se volt. Ez most már így is marad? És Kistarcsán van még pénztár?

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.14. 22:47:18

Az állomásokon a forgalmi szolgálattevő (igen, a forgalmista) forgalmi okokból bezárhatja a pénztárat. Ebben az esetben a menetjegy a vonaton pótdíjazás nélkül megvásárolható.

Kistarcsa megállóhelyen a pénztár csak a hónap második és tizedik napja között van nyitva (kivétel ez alól is a vasárnap).

SzocsO 2009.01.15. 20:00:29

Ilyenkor kell a böskeparktól kérni : )

SzocsO 2009.01.15. 22:30:20

Ja, nem mindegy, hánykor szállt fel, ha te jó estét kívántál... este (6 vagy 7? azt hiszem) után nincs pénztár.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.15. 23:38:10

8-ig van nyitva a pénztár. Akkor már nem volt nálam a táska...

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.15. 23:40:10

Amúgy szerinted nem néztünk egymásra Szabadság téren? Kőkeményen elkezdett szaladni a kövi kocsiba...
süti beállítások módosítása