Közlemény a bkv.hu-ról:
December 18-i ülésén a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta a BKV Zrt. tarifajavaslatát. Számos utasbarát újítást is elfogadott a testület: egyebek mellett a Budapest-bérlet bevezetésével összeolvad a BKV-bérlet és a Budapesti Egyesített Bérlet (BEB), az újonnan bevezetett negyedéves bérlet száz napig lesz érvényes, olcsóbb lesz a napijegy, valamint a vonaljegyeket a metró területén 60 percig lehet használni úgy, hogy a metróvonalak közötti átszálláskor nem kell új jegyet kezelni.

Budapesti Közlekedési Szövetség kialakításának következő lépéseként a Budapest-bérlet bevezetésével összeolvad a BKV-bérlet és a Budapesti Egyesített Bérlet (BEB). Megszűnik a jelenleg meglévő 10%-os árkülönbség. A Fővárosi Közgyűlés döntése alapján a 2009. január 1-jén bevezetendő Budapest-bérlet ára 9 000 Ft lesz - tanulóknak, nyugdíjasoknak és kisgyerekeseknek 3 550 Ft -, ami jelentősen olcsóbb, mint a londoni, amszterdami, prágai, lisszaboni, vagy madridi hasonló szolgáltatás. A szolgáltatás bővülése az általános bérletek esetében 100 forinttal, a tanuló és nyugdíjas bérleteknél 50 Ft-tal kerül csupán többe - de még így is kevesebbet fizetünk érte, mint egy 2008-as Budapesti Egyesített Bérletért.

A társaság bevezeti az úgynevezett negyedéves bérletet, amely tetszőleges kezdőnappal lesz megváltható és a kezdőnaptól számított 100 napig lesz érvényes. Ennek ára 27 000 Ft lesz, tanulóknak, nyugdíjasoknak 10 650 Ft. Az éves, negyedéves és havi teljes árú, tanuló, nyugdíjas Budapest-bérlethez, valamint HÉV teljes árú és kedvezményes (tanuló) bérletekhez kiegészítő kerékpár-bérlet vásárlására lesz lehetőség havi 500 forintért.

Az utasok igényeinek megfelelően megszűnik a drágább éjszakai jegy és a vonaljegy érvényes lesz az éjszakai járatokon is (hasonlóképpen az átszálló-, a gyűjtő- és a környéki vonaljegyek esetében is megszűnik az éjszakai korlátozás). A vonal- és a 10 db-os gyűjtőjegyek az éjszakai járatokon 60 helyett 90 percig lesznek érvényesek. A környéki vonaljegyeknél nincs változás, mert a menetidők ebben az esetben ezt nem indokolják. A vonal- és az átszállójegyet valamint a 10 db-os gyűjtőjegyet a metró területén 60 percig lehet használni úgy, hogy a metróvonalak közötti átszálláskor - ideértve a földalatti vasutat is - nem kell új jegyet kezelni.

A napijegy, családi jegy és turistajegy érvényességét nem a naptári napokhoz köti a BKV Zrt., hanem az érvényesség 24, 48, illetve 72 óra lesz, mely időszak az utas által a jegyváltáskor megjelölt időponttól kezdődik (hónap, nap, óra perc). A napijegy csupán 1 500 Ft-ba, a turistajegy 3 700 Ft-ba a hetijegy 4 400 Ft-ba a családi jegy 2 100 Ft-ba kerül majd. A kétnapos családi jegy igénybe vételére - az egyéb feltételek fennállása esetén - gyermekkel együtt utazni kívánó külföldi állampolgárok is jogosultak lesznek, így a szolgáltatás még inkább vonzóvá válik a külföldiek számára.

Az agglomerációban élő utasaink kényelmét szolgálja az a szolgáltatás, amelynek értelmében a HÉV járművein érvényes jegyeket elővételben is meg lehet vásárolni.

Szintén újfajta jegy a kedvezményes csoportos tanulójegy (2 fő kíséretében 10-40 diák számára), amely érvényes a feltüntetett napon 0-24 óráig, korlátlan számú utazásra autóbuszon, villamoson, metrón, földalattin, trolibuszon, fogaskerekűn, valamint Budapest közigazgatási határáig a HÉV-en.

(bkv.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr81860920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacsa. 2009.01.06. 21:11:31

A BKV kommunikációján jót szoktam mosolyogni:
2004: 6X30 napos
2005: tanéves tanulóbérlet (dec. 1-jún. 30-ig, úgyhogy hosszabb, mint a 6X30 napos)
2006 és 2007: 3X30 napos
2008:
2009: 3X30 napos
2011-re akkor megint be fogják vezetni a tanéves bérletet?:)
Inkább azt hirdették volna jobban, hogy a 31-e, vagy 1-e (?) és 6-a között lejáró bérletek érvényességét meghosszabbították 7-ig. Ők hangoztatták volna a nagylelkűségüket, nekem meg tovább lenne érvényes a bérletem...
Csak, hogy ne gázoljak bele nagyon a lelkivilágukba: Van a fentiek között 1-2 jó ötlet is.

Vyca 2009.01.06. 23:29:01

1.
"jelentősen olcsóbb, mint a londoni, amszterdami, prágai, lisszaboni, vagy madridi hasonló szolgáltatás"
A bérek is JELENTŐSEN alacsonyabbak.

2.
"az utas által a jegyváltáskor megjelölt időponttól kezdődik (hónap, nap, óra perc)"
Most komolyan percre pontosan mondjam meg, melyik metróval, villamossal, busszal stb. kezdek el utazni? Vagy ez csak egy behatároló negyed-fél-háromnegyed-egész verzió lesz? Mert annak már van értelme...

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.06. 23:44:44

Nem, ez bizony percre pontos. Legalábbis a Gazdasági Vezérigazgató-helyettesi Körlevél alapján ez vér komolynak tűnik.

Chris von Bone 2009.01.07. 13:26:14

Bár azt talán tegyük hozzá, hogy mint a szövegből is kiderül, a váltás időpontjától, és nem az utazás megkezdésétől indul az óra.
Elég érdekesen sikerült az illetékeseknek összerakni ezt a hírt, mert ugye az (+) hogy a 91-92 nap helyett 100 nap a negyedéves, ez OK. Az is (+) hogy végre eltörlik az éjszakai jegyet (amúgy is egy baromság volt). A fix óráig érvényes bérlet, és a kerékpárbérlet is (+), de mégis mi van a hír elején? Hogy 9000 a havi bérlet, és milyen jó lesz nekünk, mert itt olcsóbb, mint Londonban, és még Volánnal, meg MÁV-val is utazhatunk. Hát ez viszont erősen (-). Mert ugye, mint Vyca is mondta itt jelentősen alacsonyabbak a bérek is, de ez csak egy dolog. Egyenlőre még nem tartunk ott, hál isten, hogy a megélhetés is annyiban legyen mint ott, mert ha ott tartanánk, akkor itt sokkal több csövi lenne mint most. Másrész mért nem azt mondjuk, hogy bezzeg a prágai v. párizsinál viszont drágább!!! Na és a másik, hogy most aztán utazhatunk mással is. Még valahogy az elmúlt 4 évben nem adódott olyan helyzet, hogy egyáltalán lett volna értelme felszállni akár a Volán akár a Máv járataira, hogy Bp-n belül menjek vele A-ból B-be, és szerintem ezzel nem vagyok egyedül. Persze jó dolog az, hogy nem kell külön fizetni minden járaton, de ezt már sokkal előbb kellett volna és talán nem is pont így. Mert ugye azt senki se felejtse el, hogy csak a „kijelölt” járatokon lesz érvényes. Lényeg a lényeg a sok indoklás, meg érv csak mind arra szolgál, hogy eltakarjuk a tényt, hogy biza a havi bérletet 750 Ft-tal megemeltük, miközben a reálbérek csökkenek, és a fizetések nem nőnek. Ez pedig az, amit senki sem mer megindokolni, vagy talán nem is akar.
Közeli ismerősöm erre azt mondta, hogy a BKV bek@phatja, és inkább jár autóval. Még ha abban nem is értek vele teljesen egyet, hogy a BKV tehető tisztán felelőssé, de a többivel 100%-osan egyet kell értenem. (népszerűsítsük a tömegközlekedést rulez!)

Vyca 2009.01.07. 22:38:02

@Chris von Bone:
"Bár azt talán tegyük hozzá, hogy mint a szövegből is kiderül, a váltás időpontjától, és nem az utazás megkezdésétől indul az óra."

Szerintem a szövegben meg pontosan az van, hogy odamész és megmondod, melyik nap, melyik járattal szeretnéd megkezdeni az utazást.. :
"az utas által a jegyváltáskor megjelölt időponttól kezdődik (hónap, nap, óra perc)"
Ami ilyen formában hülyeség. Maximálisan a "hányadik negyedórában kezded meg?" kérdésnek esetleg még van értelme... Ezt tartom továbbra is.

"Még valahogy az elmúlt 4 évben nem adódott olyan helyzet, hogy egyáltalán lett volna értelme felszállni akár a Volán akár a Máv járataira, hogy Bp-n belül menjek vele A-ból B-be, és szerintem ezzel nem vagyok egyedül."
Lehet, bár az a 750 Ft azért annyira nem vészes. Az inflációval mindenféleképpen emelnek legalább, ami mondjuk kb. ekkora értéket tesz ki. És most pedig kivételes alkalom, hogy valamit kapsz is, nemcsak az áremelést. Egyébként pedig a BEB elővárosi utazás alkalmával is kedvezményt ad, nem csak Budapesten belül. Ami szerintem azért már érint néhány embert. És most pont nem az ingázókra gondolok, mert ők eddig is megvették, hanem aki alkalmanként elment ismerőséhez, rokonához látogatóba. Ha ez nem is jelentős, és számára valójában nem gazdaságosabb, azért ők is valamelyest élvezik a hasznát.

Chris von Bone 2009.01.08. 12:49:03

@Vyca: A bérlet váltás időpontja, nos igen, elég érdekesen lett megfogalmazva. Első olvasásra az jött le, hogy mikor megveszi, onnantól számít, így másodszorra - való igaz - mondhatod ,hogy márc. 3. 13:22 perctől. Azért van értelme!:) Ha tudod, hogy pár napig leszel fenn pesten, és tudod mikor megy vissza a buszod, vonatod, visszaszámolsz és onnantól kéred, ozt ha előbb kezded az utat max bliccelsz!:)

Az egyesített bérlettel továbbra sem értek egyet. Aki eddig Bp-i volt ,az az is marad és továbbra sem igen fogja azt vonatozásra és volánozgatásra használni, mert bár jól hangzik hogy használhatod azért ez még sincs így. Vonaton csak a zónázókra tehát sem sebes, sem gyors, sem IC-re nem jó, és a Volánnál is csak a számozottakra. Jah(!), és az inflációt meg inkább hagyjuk! Tudod mennyi volt az infláció? Akkor számolj utána és rájössz, hogy még köszönésre sincs az áremelkedéshez. Na meg hogy ez a nagy egyesítés csak +100 Ft-ba kerül! Mihez képest??!! Lehet ennyit ad tovább belőle a BKV a többieknek, de nekem ez még mindig közel 500 FT plusz az inflációtól.

Sajnos továbbra is azon a véleményen vagyok hogy bár az egyesítés szükséges volt, de a kivitelezés megint csak arra ment ki, hogy elfedje az emberek elöl a nagy igazságot, hogy megint jól odaemeltünk. Nekem is lett volna a megvalósításra ötletem már évekkel ezelőtt is, de hát nem én vagyok a Demszky, és akkor még talán tényleg jól is jártak volna az emberek. (Lehet én nem vagyok politikus!?)
süti beállítások módosítása