A MÁV-Starté lesz a HÉV?
2008.12.01. 21:58
Az inteneten én is csavargok, és olyat láttam, amit lehet, hogy nem szerettem volna. Már régebb óta szó volt arról, hogy lepasszol minket a BKV, de vajon nem-e leszünk ugyanolyan mostohagyermeke a MÁV-nak, mint amennyire vagyunk jelkenleg a BKV-nak?
30 milliárd forinthoz juthat a BKV, ha a MÁV a teherszállítási üzletág eladásának 102 milliárd forintos bevételéből megvásárolja a HÉV eszközeit - tudta meg a Napi Gazdaság.
A helyi vasút üzemeltetésének átadásával a Budapesti Közlekedési Vállalat az évi mintegy 10 milliárd forintos veszteségtől is megszabadulna. A tervek szerint április végére készül el a dokumentum arról, hogy az állam milyen garanciális feltételek mellett adja át a BKV-nak az összeget.
A 80 milliárd forintos adóssággal küzdő budapesti társaságnak jól jönne a pénz, miközben a költségvetésből is több forráshoz jut - írja a lap. A BKV ugyanis az idei 32 milliárd után jövőre 42 milliárd forintra számíthat a közösségi közlekedés normatív támogatásának megemelése miatt.
(hírTV)
Bár vicces lenne, ha a Gödöllői MÁV állomás első vágánya felett az ezer voltot feszítenék ki, és oda menne be a zöld kukac, oldalán a felirattal: H-START...
Igen ám, de akkor elméletileg az Örstől lenne minden vonaton kalauz, ha jól sejtem, és szépen lassan ráébredek, hogy bilibe lóg a kezem.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ZBR 2008.12.02. 13:28:44
Miért ne tenné? Megteheti. Gigászi cég, a HÉV elveszik benne...
paraszt 2008.12.03. 09:05:28
Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.12.03. 15:26:09
VakondM 2008.12.03. 15:40:37
Dió pesszimizmusa 2008.12.03. 16:20:30
VakondM 2008.12.03. 18:37:59
A valóságban persze a HÉV a vasúton belül is szigetüzem lenne, az addig is érvényes külön jogszabályi háttérrel. A vasútnak adni a HÉVet akkor lenne értelme ha vásárolnának oda is új motorvonatokat, felújítanák a pályát, a biztosító berendezéseket is néhol cserélni kéne (egyik másik csak jelző kezelésére jó, de nem igen nevezhető biztosító berendezésnek), valamint 25kV 50Hz re kéne átépíteni az áramrendszert. Akkor már csak 1 lépés lenne egy egységes elővárosi arculatot megteremteni (nem elég pirosra festeni a kocsikat, motorkocsikat a vasútnál sem és azt mondani, hogy ez mától elővárosi szuper experess) és egy egységes hálózatot létrehozni.
A MÁVnak a HÉVvel együtt átvett embereit is újra kéne oktatnia és vizsgáztatnia (eltérő jogszabályok, utasítások) ugyanis a HÉV, az előváris vasút a villamos és a vasút között áll ebben is.
Ezek a fejlesztések persze nem fognak megtörténni, vagyis adnak egy pofont a szarnak DE nem kell sok milliárdért legalább elviekben foglalkozni a gödöllői HÉV és az M2 összekötésével, vagy az 5ös metróval.
Utolsó kommentek