Szerdán kivételesen a jó öreg megszokott csúcsban dolgoztam. Zsófialigeten sikerült átszállnom csak az első kocsiba, Kistarcsán a szemem sarkából látom, hogy valaki leugrik és szalad a vonat mellett. Felpattant a második kocsiba, mint az kiderült, mivel Kórháznál visszaszálltam a második kocsiba (ha beindul a vadászösztön...).

Hangosan a kocsiba történő felszállás után, (szemben a hobbi-peronfutóval) elhangzott a szokásos mondat némi kiegészítéssel:

"Jó reggelt kívánok az új felszállóknak, és a kistarcsai peron sprint győztesének, menetjegyeket, bérleteket kérem!"

Sprinterünk vigyorogva fordul oda hozzám, hogy Gödöllőtől kér egy kiegészítőt. Megjegyeztem neki, hogy itt ő már nem kér, mivel megpróbálta megkerülni az első jegyvizsgálatot.

Ekkor kissé lefagyott arcáról a mosoly, főleg, amikor megemlítettem neki, hogy amennyiben nincs meg a kiegészítő jegye, vagy bérlete, abban az esetben vagy intézzük helyben a pótdíjazást 6000 forintért, vagy ad egy igazolványt, hogy egy csekken a reggeli tornát 12000 forintos kéréssel honoráljam.

A Tisztelt utas, megkérdezte, hogy ugyan miért? Megmondtam, neki, hogy a 6000 forintot nagyon gyorsan össze lehet bliccelni kiegészítő jegyből. Úgy cirkán 10 nap oda-vissza, úgyhogy igazán törleszthetne. Úgy gondolta, hogy ő inkább leszáll Ilonatelepen, hiába volt már onnan érvényes bérlete...

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr85782382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacsa 2008.11.22. 14:04:11

Lehet, hogy azt hitte, hogy "kinn a bárány, benn a farkas" játék van és úgy godolta, hogy ő a ma született (fekete) bárány.:)

Mounty 2008.11.24. 00:21:29

Szia Dió!
Ha neki onnan volt érvényes bérlete, akkor nem tehette volna meg azt, hogy leszáll, kissé messzebb sétál (hogy elhagyja a BKV-területet), majd visszasétál, visszaszáll a vonatra, mint új felszálló? Vagy ez máshogy működik (tehát ugyanarra a vonatra már nem szállhat vissza)? Csak azért, mert én ezen a kérdésen már filóztam kicsit, de nem látok a szabályok mély bugyraiba.
Előre is köszi a választ! További jó munkát (ha kívánhatok ilyet)!

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.11.24. 10:35:36

Először is köszönöm a jókívánságot!

Amúgy az a probléma a konkrét esettel, hogy a peron harmadánál tettem le, el kellett volna jutnia a feléig, lerongyolni a lépcsőn és vissza... :P Ez azért nem ennyi idő...

Mindazonáltal ezzel még nem próbálkozott senki... :) Nem tudom, van-e rá szabály.

Traktoros · http://traktoros.blog.hu 2008.11.24. 11:28:48

Tudomásom szerint ha ugyanarra a vonatra szállsz vissza, akkor az nem számít útmegszakításra, tehát a teljes utazást le kell tudnod fedni menetjeggyel. Legalábbis a MÁV-nál így van.

Chris von Bone 2008.11.24. 16:39:17

Persze ha van idő ugrálni meg sétálni!!! :)))))))))))

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.11.24. 21:05:17

Akkor értékeljük a teljesítményt... :P

unokaöcsi^^ 2008.12.03. 21:05:01

hmm... egy 6000forintos "utalvány"
Dió emlékszel milyen derült arcal mesélted nekem ezt a sztorit?^^
és h én milyen derült arcal válaszoltam h ott álltam mögötted 2 lépésre-.-''
süti beállítások módosítása