Ma reggel az első vonatomon, frissen, üdén, bár nagyon nem kipihenten pattantam fel a vonatomra, Gödöllő felé. Dolgozgattam, és egy diákcsoporthoz értem. Kérték a négy kiegészítőt Gödöllőig, az egyiküknél láttam december ötödékén lejáró "bélyegzett" bérletet. Amikor kiszúrtam, hogy valami nem stimmel (bár nem is nekem mutatta, csak a tárcájában volt...) meg is kérdeztem, hogy hol szálltak fel... Ilonatelep volt a válasz.

Elkértem a bérletet, mire az utas elkezdett magyarázkodni, hogy nem az övé, hanem ismerősnek viszi. Megkaptam a bérletet, és mivel rá volt írva a diákigazolvány száma, így elkértem a diákot is. Mivel a két szám nem stimmelt, így azt mondtam, hogy jó, nem az Öné a bérlet, de ezt senkinek nem viszi egy darabban sehová. Ezzel kettétépten. A ragaszott felület ezzel elvált a határa mentén a bérletszelvénytől, és félig lógott a felén, míg a másikon csak egy tépénsnyom és az eredeti érvényesség szakadozott mása látszott.

Amikor az utas kérdőre vont, megmutattam neki a ragasztás helyét, és átnyújtottam a bérletet két darabban. Kíváncsi vagyok, hogy vajon Pesten ezt mutogatta-e...

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr54770695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacsa 2008.11.15. 21:44:31

Ha gonosz lennék, akkor azt mondanám, hogy valószínűleg a termetétől is függött, hogy mit mutogatott Pesten. Ha még gonoszabb, akkor meg azt, hogy attól sem.
A lejárt bérletet előfordul, hogy észreveszik (leginkább a felszíni járatokon), de a megbuheráltról már nem vagyok meggyőződve. De leckének biztos jó volt...

ZBR 2008.11.16. 14:10:42

Persze, Ilonatelepen született, mi?! A városból jött, de talán annyi esze lehetett, hogy rájöjjön, nem stimmel a dolog.

Viszont már tényleg érdekel: ennyire gyakori a hamis bérlet?! Mert ha igen, akkor lehet matematikázni:
+ bliccelők
+ hamis bérletesek
+ jogosulatlan vásárlók (nyugdíjas, tanuló)
= mennyi kár a BKV-nak/Fővárosnak?!

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.11.16. 21:41:34

Kár lenne találgatni. Ha a bérletek fél százaléka hamis, már az is több százezres, ha nem milliós tétel. Havonta.

Minusz 2008.11.20. 18:23:57

nem,ilonatelepen nem születhetett mert ott nincs kórház(max ha otthon szülték:)),de attól még lakhat ott:Dmint pölö én is:D
süti beállítások módosítása