Munkamódszer-átadás

2012.12.01. 11:00

Aki személyesen tudja, hogy ki is vagyok, tapasztalhatta, hogy mostanában egy fiatal lány szaladgál velem a vonaton és rajta van a táskám én meg csak néha egy-egy szóval igazítom ki a munkáját. Ezt hívják munkamódszer átadásnak. A kisasszonynak megmutatunk egy-két apró fogást is, amivel kivívhatja, hogy utasaink komolyan vegyék, mint a vakbélgyulladást. Egy ilyen esetet szeretnék leírni nektek.

Éjszakásban még a reggeli csúcsforgalomból is kivesszük a részünket, rásegítve a délelőttösök munkájára. Ilyenkor csak három kocsi jut nekünk, de néha még ez is sok. Az ember már fáradt, csak a közeli végzés motiválja. Egy ilyen szituációba és hangulatba csöppent bele Mogyoródon egy különösen vigyorgó hölgy, amikor kér egy jegyet Szentjakabtól Kerepesig. Ritkán használt viszonylat, gondoltam megjegyzem, hogy a hölgy ezen a távolságon utazik. Kaptam is átszállás előtt egy papírt, amire felírtam: "910 pszú kocsi, "B" vég. Szőke hölgy, lila sál; Tölgyes-Kerepes"

Dolgoztam is tovább, ledolgoztuk a saját három kocsinkat (most nem a tanulóm dolgozott a tömeg miatt haladni szerettünk volna). Ő már az első pillanatban tudta, hogy az utas pozícióját miért írtam fel. A menetjegye egész Kistarcsa, kórházig érvényes volt, így Ilonatelepnél (amikor "véletlenül visszaértem a kocsiba, ahol tartózkodott) egyből a jegyzetelt hölgyhöz fordulok. Közöltem is vele gondolkodás nélkül:

-A Kerepestől érvényes menetjegyét, vagy bérletét kérjük!
-Nincs.
-A pótdíj összege helyszínen 8000 forint, utólag csekken 16000. Amennyiben a csekket választja, szeretnék az adatfelvételhez egy személyi igazolványt kérni...

...és innen már rutin procedúra volt. A pótdíjazás oka: "A második jegyvizsgálat alakalmával az adott szakaszra érvényes menetjeggyel/bérlettel nem rendelkezett."

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr664941033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.12.09. 18:28:47

inkább örülnél hogy vett bármilyen jegyet, te szarrágó bkv-s faszkalap

Traktoros 2012.12.10. 12:05:13

@dumdidum42: Gondolom most a telefutott ondóval a kisgatyád, hogy beszólhattál egy bkv-snak az interneten név nélkül, te szarrágó ingyenélő faszparaszt!

2012.12.13. 15:01:35

@Traktoros: hol máshol? nincsenek se utcaseprők, se ellenőrök ("kallerek" lol ne röhögtess), se más hasonló alacsony szintű társadalmi tagok a baráti körömben

kacsa. 2012.12.25. 23:40:50

@dumdidum42: Óvatosan ezzel a hozzáállással! Egyrészt téged minősít, másrészt láttam már orrát fennhordó embert nagyot koppanni.
Megjegyzem: sok "alacsony szintű társadalmi tag"-tól lehet(ne) tanulni pl. emberséget, de a munkahelyen mást is ;).
Amúgy mindenkinek nagyon boldog karácsonyt, újévet!
süti beállítások módosítása