Gyermekkel koldul a metrón
2008.10.18. 01:02
Szombaton másodállásban dolgozgatok a Déli Pályaudvar környékén. Tudni való, hogy az Utazási Igazolványom egy tokban van a telepbelépőmmel, amin jókora BKV logó van nyomatékosítás végett.
Az Astoriánál felszállt a kocsimba egy nő, aki a bőven karonülő gyermekével koldult a metrókocsiban. Megmondom őszintén, hogy nem csípemm, hogyha egy karonülő gyerkőccel koldulnak, főleg, hogyha az ominózus koldus egy élterős fiatal nő.
Előhúztam hát a farzsebemből az Utazásimm, és vártam. Mivel látta, hogy matatok, reménytelien somfordált hozzám. Erre én csak annyit mondtam neki, felmutatva a telepbelépőm: "A metró területén, valamint a BKV járművein tilos a kéregetés. Amennyiben a következő megállóban nem hagyja el a vonatot és az állomást, kénytelen leszek a biztonsági őrök segítségét kérni, hogy elhagyja a metrót." Erre meghökkent, és a kíséretemmel a Keleti Pályaudvarnál leszállt, fel a mozgólépcsőn, ki az állomásról. Nem volt sürgős nekem hazamenni pihenni, úgyhogy képes voltam kirakni szegény nőt. Nagyon igazságtalan voltam?
Valahogy nem csípem az ilyet. Ha van hol elhelyezni a gyereket, akkor miért nem hagyja otthon, hogy szegény lurkó ne fázzon a huzatos metróban? Miért kell az anyuka "keresményéhez" a puszta jelenlétével hozzájárulnia? Én ezt nem tűröm. Lehet, hogy én vagyok szemét...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
animus 2008.10.18. 03:11:00
Szerintem kemény voltál és bizonyos tekintetben szakbarbár.
Bocs, :).
bence
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2008.10.18. 09:19:31
Gondolom, a gyerek meg csak azért van, hogy még jobban szánják őket.
Nem, nem vagy igazságtalan. A szabály az szabály. A koldusok pedig mind a koldusmaffiának dolgoznak, és többet keresnek nálad.
kacsa 2008.10.18. 16:55:19
Animus: Általában lehet valakit találni, aki vigyáz a gyerekre, pláne ha nagy a család. Ezeknek a nőknek pedig elég nagynak kell lennie, ha már tizenvalahány éve gyerekkel kéregetnek.
kacsa 2008.10.18. 16:58:56
fuuuuck 2008.10.18. 17:01:28
egyedül elbánt egy életerős nővel és gyerekével! fanfár!
animus 2008.10.18. 18:56:21
Probáljátok kicsit komplexitásában viszgálni az esetet, a középosztály arroganciája, meg a divatos előítéletei nélkül. Ebben az országban x munkaképes ember van és x/5 munkahely. Nem születhet mindenki Budapestre, óvó szülők közé. Él itt velünk egy országnyi reménytelen helyzetű ember, nem söpörhetjük le őket ilyen fellengzős eleganciával. Szerintem.
kacsa 2008.10.18. 23:12:01
Aki meg a maffiának dolgozik, azt meg nem fogom pénzelni. Ha valaki tényleg rossz helyzetben van, éhezik, az elfogadja az ételt, amit adok. De a többség nem szokta (egy részük ordenáré stílusban küld el a jó édes anyámba).
Volt már persze olyan, hogy majdnem adtam pénzt (elvből nem adok, csak ételt, mert vagy nincs, vagy ha van, akkor felajánlom, hogy veszek neki valamit a boltban), például amikor egy hajléktalan ÚR (tiszta volt, a körülményekhez képest rendezett öltözékben és kulturáltan el lehetett vele beszélgetni) azt mondta, hogy már reggelizett, így fél, hogy amit adnék, az estig megromlana ebben a melegben, de ha nem romlandó, akkor elfogadja. Beszélgettünk egy kicsit, azt mondta, hogy a hajléktalan szálló fizetős részére gyűjt, mert ott nem lopnak és gyakran lehet fürdeni.
Tudom, hogy előítéletes vagyok. Ha nem lennének az embernek előítéletei (nem csak a többi emberrel szemben), akkor sokkal lassabban hozna döntéseket. Nem haszontalan dolog az a tapasztalat. Sokan vannak rossz helyzetben az országban, de az igazán rászorulók (akik önhibájukon kívűl kerültek ilyen helyzetbe) többsége nem megy ki koldulni. Édesapám virágot vett egy idős bácsitól, aki nem tudott visszaadni (talán 1000-ből), mondta neki, hogy akkor tartsa meg a maradékot. Erre a bácsi hevesen tiltakozni kezdett. A vége az lett, hogy virágban adta a visszajárót. Egy kolduló lányt megszánt a nővérem, akart adni neki 500 Ft-ot. 1000 Ft-ja volt, de szeretett volna valamit enni is. Látta, hogy a lánynál van egy 500-as, mondta neki, hogy ad 1000-et, ha visszaad 500-at. Erre a lány felháborodott, hogy miért nem adja oda neki az egészet.
ZBR 2008.10.19. 00:11:45
1. Te ilyen megszállott jogvédő vagy? Elmondanám, hogy az ilyen magatartás nem helyes, nem orvosolja a problémát! Még akkor sem, ha szeretnénk ezeket az embereket integrálni a társadalomba, vagy legalábbis segíteni nekik!
2. MINDEN GYEREKNEK VAN HOVA MENNIE! A metróban koldulásnál talán jobb perspektívát jelent a nevelőszülői rendszer, elhelyezés rokonoknál, vagy intézet!!! A Gyámhivatal azért van, hogy gondoskodjon róluk!
3. A metró területe a metróé. ELŐTTE, MÖGÖTTE, 2 utcával arrébb...Bárhol lehet kéregetni, ott nem! Felfogja, vagy kirakják! A plázákban sem lehet kéregetni, pedig ott az emberek nem is fizetnek azért, hogy ott lehessenek! És szerintem bizonyos esetekben sokkal durvábban, agresszívebben hajítják ki az ilyeneket máshonnan. Még hálás is lehet, hogy megúszta ennyivel.
Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.10.19. 05:24:27
fuuuuck 2008.10.19. 11:53:39
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2008.10.19. 14:48:34
Ha nincs véleményed, te ..., akkor mennyémánel hangyát szedni. Most.
S*ggfej, kemény vagy!
Ha meg annyira sajnálod a koldusokat, fogadd őket örökbe. Hajrá.
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2008.10.19. 14:49:48
"nem tudsz érvelni mert csak egy paraszt (...) vagy"
Graaatulálok. Veled sem állnék le vitázni.
br · http://www.szalaiannamaria.net 2008.10.19. 18:13:11
Megfordítva, amikor kolduló embert látok a villamoson vagy a metrón - azt a BKV hibájának tartom.
Koldusnak pénzt még sohasem adtam - aki meg akar élni az dolgozzon, vagy fogadja el az ételt.
Rendezni kellene az aluljárók helyzetét, kisöpörni az összes mocskot onnan, pl. a Blaháról a prostikat, árusokat, hajléktalanokat, szórólapozó szemétgyárakat.
Mindig van tisztességes munka amit el lehet végezni.
Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.10.19. 21:46:51
Az utazási feltételek betarttatása nekem mondjuk kötelességem a munkaköri leírásom szerint. Az, hogy Te megteszed -e az már más kérdés, de szerintem neked is az.
VakondM 2008.10.19. 23:19:11
Traktoros 2008.10.20. 12:04:14
Sajnos elég rövid az agya, már szinte várom az ötödik alkalmat. Szerintetek mit mondjak neki?
VakondM 2008.10.20. 17:23:00
ILLED 2008.10.20. 18:55:36
Ha pénzt adsz a csövesnek a metrón, akkor soha nem fog elmenni dolgozni.
Ez a világ rendje. Mindemellett, ha nem Te adsz, valaki úgyis megteszi.
Dió, teljesen beleillik a Don Quijote de la Gödöllői HÉV szélmalomharc sorozatába a cselekedeted.
A félmegoldásokkal való "gennyes seb" kezelés lehet, hogy megnyugtatja a szemét befogó, felületes urbánus lelkiismeretét és így a "jó ember vagyok" önképpel alszik el, ha pénzt ad a csövesnek, de a gennyes seb csak jobban elfertőződik tőle.
A kérdés filozófiai oldala már nem az, hogy a seb mitől gyógyul, a felületes kezeléstől vagy a gyökeres megoldástól, hanem az, hogy baj-e egyáltalán, hogy gennyes a seb?
-Nekem baj, mert a büdös csöves rontja a hangulatomat.
-Animusnak nem nem baj, mert nyugtatja a lelkiismeretét este, ha az ötven forint jótéteményre gondol.
-A csövesnek meg, hogy mi a jó, azt nem mi vagyunk hivatottask eldönteni: felnőtt ember.
ILLED 2008.10.20. 19:00:55
Barna
Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.10.20. 23:16:45
Beszélgetésünk végén adtam neki 200 forintot. Amúgy a Fedél nélkült árulta. Az újságot nem fogadtam el tőle.
Eredetileg az újsággal jött oda. Beszélgetés közben rágyújtottam, kínáltam, nem fogadta el.
A helyszín és a körülmények azok, amik nem mindegyek ezeknél a találkozásoknál.
Megjegyzendő külön jó pontként, hogy nem bűzlött alkoholtól sem. Van, ami meglépi az ingerküszöbömet. A metrón, kisgyerekkel nem pálya. A helyszínnel volt a bajom mindössze.
Volt, hogy éjszakás voltam, bent Örsön szálltam le a vonatról. Hasonló jellegű deklasszált ürge jött oda hozzám. Annyit mondtam neki, hogy ne a vonaton, mert azt nem engedem. Miután végigkérdezte a peronon az utasokat, felszállt kéregetni. Őt is kikísértem a peronzáró vonalon kívülre. Nem kértem sokat, nem teljesítette.
Azokat, akik utaznak ne zaklassnak. Ha ez nem teljesíthető szerintük, akkor leszállítom. Buszról, villamosról, metróról, HÉV-ről, bárhonnan. Nem azélrt, mert BKV dolgozó vagyok, hanem mert ember.
animus 2008.10.21. 00:07:36
Nem nyugtatja meg túlzottan a lelkiismeretemet, hisz tudom, hogy az, hogy 10 év múlva hal meg májzsugorban, nem sokkal jobb, mintha most rögtön halna, meg de azért egy picit szerintem akkor is az. Azért sem nyugtatja meg a lelkiismeretem, mert tudom, hogy honfitársaim jórésze úgy gondolkodik, mint itt a blogon néhányan, hogy ha nem adunk nekik akkor majd szépen kihalnak és a koldulás, mint életforma is kihal, ez egy elhibázott szocialdarwinista hozzállás, ha akarod barna le is írom, majd, hogy miért. Vagy úgy gondolkoznak, és ez a gyakoribb, hogy a csöves önhibájából csöves, lusta, életképtelen, stb. Ez is egyébként ilyen neokon szocdarwinizmus, csak jóval előítéletesebben megfogalmazva. És igen az előítéletek, segítenek gyors döntéseket hozni, de okosakat nem. Persze én is mindig sietek suliba menet, de azt, hogy adok e egy polgártársnak ha kér, nem ez a fajta gyors döntés mondatja ki velem, hanem egy egyszerű mérlegelés, hogy mennyit kér, és nekem mennyim van.
Számomra kicsit rémisztő, milyen kegyetlen ideologizálással próbáltok szemet húnyi testvéreink nagy részének nyomora fölött. Ezen nem is lepődnék meg ennyire, ha Dió-t egy vadliberális kozmopolitának ismerném, de tudom jól, hogy ő nem így gondolkodik, és ebből levontam azt a buta következtetést is, hogy a blogolvasók jó része sem.
Persze, lehet, hogy csak zavar van a fejekben, a válaszok nem ilyen kézenfekvőek, a világ nem ilyen egyszerű.
Traktoros 2008.10.21. 09:46:25
A gyerekes koldulásra meg tényleg végképp nem vagyok vevő. Oké, anyai szeretet, véletlenül becsúszott egy ilyen az utcai életben, nem ez az első eset, de nem is az utolsó, ez van. De ha tényleg annyira szereti azt a gyereket, hogy mindenét odaadná érte, akkor miért nem mérlegel? Jó-e a gyereknek az, ha velem van hóban-fagyban-sárban, állandóan éhes? Jó-e a gyereknek az, hogy ugyanúgy leköpik az utcán, mint engem? Jó-e a gyereknek az, hogy sose fogja megtudni, milyen az, hogy fedél van a feje fölött? Sosem fogja megtudni, milyen érzés jóllakottan elaludni? Hogy milyen érzés kitanulni egy szakmát, majd elhelyezkedni?
Van ismerősöm, aki hajléktalan is lehetne, ehelyett munkásszállón lakik, dolgozik keményen, mellette leérettségizett és elvégezte a technikumot is. Most munkavezető a kis csapatában. Lehet így is? Lehet.
Chris von Bone 2008.10.21. 11:42:32
De mint az előttem szóló is mondta: Nem az a kérdés hogy mitől csövi, hanem, hogy hol és hogy koldul. Ha probléma az hogy a BKV-s a járművekről, vagy a peronokról eltávolítja a csöviket, akkor gondolj bele miért nem látsz csövit kéregetni mondjuk a parlamentben, a kül hivatalokban, vagy akár a rendőrségen. Egyébként nagyon szomorú, hogy a járművekről is csak a BKV-sok hajlandók eltávolítani őket, ugyanakkor pedig mindenki panaszkodik, hogy koszos büdös a jármű. (nem azért mert nem takarítják, csak már egy bizonyos szint után nem fog látszani)
ewq 2008.10.21. 22:56:49
kacsa. 2008.10.21. 23:19:41
Egyébként, ha választani lehetne, akkor inkább a fagyhalál, mint a májzsugor (kedves csoporttársaim megígérték, hogy ha hasonló helyzetbe kerülök, akkor az állategészségügyi szempontokat szem előtt tartva (át)segíteni fognak rajtam).
A gyerekkel koldulást pedig változatlanul elítélem (különösen, hogy az egyik nőt már tizenx éve látom a metrón és mindig gyerekkel). Én már azon sem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy nem a sajátja... a maffiát pedig nem kívánom íly módon támogatni.
Tarthatsz kegyetlennek, vagy aminek akarsz, sokan mondtak már el sokmindennek (Volt, aki pont azért hülyézett le, mert odaadtam valakinek az ebédem. Még szerencse, hogy ennyire különbözőek az emberek.:))
A nagymonológ végére: Az, hogy valaki rossz helyzetben van, nem jelenti azt, hogy rá nem vonatkoznak a társadalmi normák. Ezeknek a betartása többnyire nem pénzkérdés, mégis tesznek rá egyesek magasról (hihetném azt, hogy lehetetlen a dolog, de van több pozitív példa, ami megerősít ebbéli hitemben). Vannak nekik is jogaik (meg elvileg kötelességeik is), de én a szabad országot úgy értelmezem, hogy mindent szabad, amivel másoknak nem árt. Tartsuk tiszteletben az emberi méltóságot, de cserében ők is tartsák tiszteletben az én "hülyeségeimet" (=pisinek, fürdésnek, kéregetésnek is meg van a maga helye és ideje).
Ráadás:): Rájöttem, hogy úgy lehet megállapítani, hogy mennyire részeg a csöves, hogy 1) aki meg akar dugni, az még viszonylag józan (tudja, hogy mocskos, így nem fogom viszont inzultálni) 2) aki megkérdezi, hogy fiú vagyok-e vagy lány, az útban van a (holt)részegség fele 3) aki fiúnak néz, az vagy vak, vagy tök részeg 4) az ebbe a kategóriába tartozó már annyira "kész", hogy békén hagy.
animus 2008.10.23. 01:51:26
Chris von Bone, igen én inkább Ferge Zsuzsának hiszek, mint neked aki egy mondaton belül háromszor írja le a 'csövi' szót és még a forrásait sem nevezi meg. Indulatból nekem is megy a moralizálás, csak nem hiszek benne.
Vakond97, ezek az értékítélettel párosuló összekacsintások is az előző rendszer maradványai szerintem, mindenesetre régen nem vagyok már szadeszes. Remélem ez a tény segít, hogy.. ne legyen rangon aluli a velem való értekezés.
Kacsa: Ha a hajléktalanok nagy része már föl sem akar hagyni ezzel az életformával (ami egyébként igaz), az nem biztos, hogy a lustaságukból adódik. Egy csövesnek igen kényelmetlen élete van, azt egy magamfajta kényelmes és lusta emebr nem tudná elviselni. Ez tehát azt bizonyítja szeirntem, hogy a hajléktalanok nem lusták, hanem reménytelenek, a helyzetüket kilátástalannak tartják. Szerintem ebben sokszor teljesen igazuk is van. Egy 50 éves ember anyagi, kapcsolati és tudásbeli tőke hijján mi a fenét tud kezdeni magával mikor 20 éve megszűnt a munkásszálló ahol lakott és a gyár ahol dolgozott és egyszerűen nem kell senkinek?
A pia és minden drog, ebből a helyzetből való menekülés, a lelkiek szintjén, így ismét csak el kell mondanom, nem várható el, hogy egy ilyen helyzetben lévő ember ugyanolyan derűs és egyenes erkölcsel moralizáljon az alkoholról, mint te. A nyomor ugyanis elsorvasztja az erkölcsöket és, a társadalmi normáknak való megfelelés igényét.
Miért ne szarná le egy csöves, hogy pár fölvulakodott kék meg fehér-galléros meg nagyszájú fiatal, elhúzza az orrát a bűze elől. A társadalom kibaszott vele, hát ő most csakazért is szembesíteni próbála a társadalmat a hiányosságaival. Ez teljesne logikus viselkedés, mélységes meg nem érteni akarás rejlik viszont a gőgös érdektelenségetek mögött.
ewq: összekacsint.
animus 2008.10.23. 01:53:42
kacsa. 2008.10.23. 13:09:43
A rossz helyzet sem hozza ki mindenkiből az "állatot" (ezúton kérek elnézést a többi állatfajtól, hogy az ember nevű állatot hozzájuk hasonlítom :)) lásd több, általam felhozott példát (virágárus idős bácsi, a tiszta hajléktalan... ember az embertelenségben). Ez az én csökött kobakomban azt jelenti, hogy lehet ezt másként is. Amíg azt látom néhány embernél, hogy alig van pénze, de még mindig "egyenes a gerince", mert neki fontos, hogy reggel bele tudjon nézni a tükörbe, addig lesz pozitív példa is (az más kérdés, hogy a neveltetése, vagy más miatt cselekszik-e így).
Egyébként úgy is meg lehet ideologizálni, hogy miért nem ad valaki cigire, alkoholra pénzt, hogy ha adna, akkor annak az embernek ártana (az egészségének) és ezt tiltja a vallások többsége ;)
VakondM 2008.10.24. 01:02:51
animus 2008.10.24. 07:22:09
Ideologizálni meg lehet mindent és mindennek az ellenkezőjét is, de én azt mondom, még mindig jobb ha egy ember különböző kábítószerekkel él egy picit tovább, hisz minden nap egy új esély, mintha ledobnánk a tajgetoszról, azért amilyen helyzetbe került és ahogyan erre reagált.
Vakond97: a reneszánsz és a francia forradalom között a nyugati ember megfogalmazott egy szerintem egyetemes emberi erteket, a társadalmi szolidaritást. Ez azt jelenti, hogy minden honfi- és embertárs, megérdemli a normális életet, és ha ezt nem kapja meg a társadalom többi része szolidarítást vállal vele, ismeretlenül is. Az elméleti szépségen kívül gyakorlati haszna is van az ilyen hozzáállásnak, hisz bárki kerülhet nyomorult helyzetbe. Erre épül a társadalombiztosítás vagy az adózás.
Láthatóan nálunk ez a dolog nem igazán fejlett, többek között azért is, mert azt az individualista butaságot verték belénk, hogy nem pusztán szorult helyzet, hanem az együttérzésre való érdemesség szubjektív szempontjait is belekeverte a mesébe. Persze a szociális rendszer ösztönözzön a munkára, de nehogymár, te döntsd el ránézésre az utcán, melyik csöves érdemli meg azt a 100 forintot és melyik nem. A hozzászólásokból hovatovább arra következtetek, hogy szerintetek egyik sem.
szart kéne ennetek 2008.10.24. 12:35:45
VakondM 2008.10.24. 13:44:29
Én ilyenre ma már nem gondolom úgy, hogy kötelező. Mert lehet látni, hogy kikre és mikre megy el az adókból a pénz (putriban parabola) míg ugyanazokat az embereket látom évek óta csövezni a város bizonyos pontjain. Vállalnék én szolidaritást csak nem a munkaképes de lusta mihasznákkal (lásd koldus a metrón- amiről eredetileg szó volt).
animus 2008.10.24. 17:11:40
A nickem animus. :)
Aki külsőre munkaképesnek látszik, az attól még nem biztos, hogy az, de ennél is fontosabb dolog, hogy hiába van ezer munkaképes emberem, ha csak 300 munkahelyet tudok teremteni, valakik kiszorulnak a játéktérből.
És igen mivel a társadalmi elosztás elsődleges csatornája a csőd szélén áll (ez az államháztartás), ezért érveltem én is a másodlagos, öntevékeny csatornák melett, mint pl, hogy mindenki ad 1 forintot a koldusnak, hogy élhessen ő is.
kacsa 2008.10.24. 23:20:22
Szolidaritás: Én azt régebben úgy gondoltam, hogy akiknek éppen jobban megy, az segít azon, aki épp valamiért rossz helyzetbe került, hogy ki tudjon lábalni ebből és majd ő is viszonozni tudja ezt másoknak. De ez a mostani rendszer (legalábbis egy jó része) egy feneketlen kútnak tűnik, amibe az az arányában kevés becsületes adózó hányja bele a pénzt, de nekik csak rosszabb lesz és akik kapják, azok egy jelentős részének eszében sincs kilábalni abból a helyzetből, amiben jelenleg van. (Régebben alatt azt értettem, amikor Édesanyám GYES-en volt a csemetéivel és sokat segített az a pénz. De a kifizetett pénz valószínűleg már régen megtérült az Állam bácsinak, mert egyrészt jómunkásemberek a t. szülők, másrészt hozzájárult 4, potenciális adózó felneveléséhez.)
Bármilyen szívtelenül is hangzik, de az ember önző és első sorban a saját és rokonai boldogulását nézi. (Ha megnézed, az állatvilágban is ez van. A hangyabolyban is azért olyan önzetlenek, mert rokonok.) Ilyen szempontból Vakondnak is van némi igazsága.
Sajnos az emberek sokszor, sok mindent megfogalmaztak már, azt mégis másképpen mennek a dolgok (nézd meg, mit hirdetett pl. a kommunizmus, vagy mi volt a Francia forradalom jelszava és végül mi lett belőle).
Sajnos egyre inkább úgy tűnik, hogy aki segít, azt kihasználják (tudom, én naiv). Ha folyik egy csövinek az orra és én megkérdem, hogy kér-e egy zsebkendőt, akkor már rögtön pénzt is akar... (az már más téma, hogy én, szívtelen és elfajzott egyén, elvi okokból nem adok neki és igyekszem lehetőleg udvariasan lerázni.) Hogy megint visszatérjek az állatvilágra: Van "önzetlen" állatfaj. A tanárunk egy denevérfajt hozott fel példának, ahol azok, akik aznap táplálékhoz jutottak, adnak azoknak, akiknek nem sikerült. Eddig szép is a dolog, csakhogy az egyedek ismerik egymást, aki nem segítene, az máskor nem kapna a többitől táplálékot, így éhenhalna, szóval nem éri meg másokon "potyázni".
VakondM 2008.10.24. 23:41:11
Az lehet, hogy nincs munka, de akik vidéken élnek azoknak általában van kertjük amit meg lehet művelni, de azzal dolgozni kell. Az is érdekes, hogy a tetőt nem javítják ki, de parabolát szereznek valahonnan.
Aki pedig el tud menni lopni, az dolgozni is tud. Azzal én nem vállalok szolidaritást, és felháborít, hogy ilyen miatt vonnak le annyi adót. Az pedig ilyen körülmények között nem csoda ha az ember már csak a saját és családja túléléséért küzd.
A másik. Győr belvárosában mama ül a lépcsőn és koldul. Egy irattartó bugyi van a kezében. Ebben egy kézzel írott papír és egy személyi igazolvány. A személyi román volt!!! A pár forinttal tudnék e segíteni kérdésre a válasz az volt, hogy haza lehet takarodni, erre elkezdett átkozódni (mindenki szabadon eldöntheti, hogy románul tette e - de megsúgom én nem értettem mit mond) De ezek után ha a csöves odajön h alkoholista és piára kell komolyan mondom adok neki pénzt mert legalább nem hazudik...
Viszont a metróról lepakoltam volna én is ezt a nőt gyerekestül!
animus 2008.10.26. 17:22:17
A szolidaritásnak valóban az adózáson keresztül kéne érvényesülnie, és mivel ez tényleg döcög minálunk, azért vetettem föl az újraelosztás második csatornájaként, a lelkiismeretre bízott jótékonykodást. A darwinista példádhoz is hozzátenném, hogy természetesen hosszútávon kifizetődő dolog lenne ez, hisz tuti, hogy 1000 rászorultból párszáz visszairányítható az (adozó) munka és értékteremtés világába, ehhez viszont az első lépés a szolidaritás, a beleélés, a probléma megértése, nem a félelemmel vegyes önzés, helyenként finoman megszórva rasszizmussal és kiábrándult politikai fásultsággal. A francia forradalom eredménye 'csupán' korunk értékeszményének megalapozása lett, a modern művészet és politika kezdete. A kommunizmus pedig történelmileg balul sült el ugyan (ahogy a hozzás hasonlóan áltudományos szociodarwinizmusra építő kistestvére a nemzeti szocializmus is), de a társadalomtudományoknak és társadalomtudósoknak egészen új löketet adott, és nem utolsósorban becsempészte a szolidaritást a vadkapitalizmusba, neki köszönhetjük, hogy értjük a nagytőkések és a nagytőke működését, a szakszervezeteteket, stb, tehát első ránézésre paradox módon a világ demokráciáinak is jót tett. Egyszóval úgy gondolom az elvi okaid mögött hiányoznak az elvek így valóban a szívtelenség marad. Én nem keresek valami jól, de nem szoktam azér beledögleni a párszáz forintba meg a cigibe amit megosztok azzal aki kér. Ha megfelelően lennénk nevelve, talán jobban megtudnánk felelni a magasztos elveinknek, mindenesetre az időleges bukás nem szabad, hogy elvegye a kedvünk, törekedni kell egy jobb világ felé foggal körömmel. Főleg aki gyereket akar, hogy a rokonokra utaljak picit.
Vakond97: ez a kertes dolog szörnyű naivitásra vall. A rasszizmussal meg nem tudok mit kezdeni, de lehet nem a cigányok hibája, hogy az amúgy is szegregált oktatási rendszerünk nem vértezi föl őket a fogyasztói társadalom visszásságaival szemben, mindenesetre azt mondani, hogy nembaj, biztos van kertje egyen répát, az végülis megy mindenkinek ösztönösen... miközben azt látja, hogy mindenki más a tévében menedzser meg fodrász meg anyámkínja)
És megintcsak nem csövik lopják ki az adóforintokat, akiknek semmi bevételük sincs, és mégcsak nem is a feketén dolgozó cigányok, hanem a vállalkozók, méghozzá a fehér vállalkozók vannak itt is többségben, és ez a réteg pont úgy gondolkodik, hogy inkább nem adózik, mert ilyen körülmények között nem csoda ha csak a saját és családja túléléséért küzd. Az atomizált kígyó a saját farkába harap, a társadalom pedig fűbe, ezzel a mentalitással. Próbáljátok elfogadni, hogy amíg görcsösen ragaszkodunk ahhoz amit tanultunk, addig itt maradunk a gödörben, az eddig tanult gondolkodás vitt minket ide. Ideje volna mindent elfelejteni és elkezdeni előről a leckét.
VakondM 2008.10.26. 22:03:58
Szó nincs itt rasszizmusról, máshol sem igazán. Én az embereket nem bőrszín alapján értékelem. Ha rendes becsületes akkor ember. Van aki sokat utazik a munkahelyére és csak minimál bért kap, de dolgozik. Van aki pedig azt mondja ennyi pénzért a lábát nem teszi ki a házból. Amikor eltűnik egy fél erdő majd pár napig olcsó tüzelő eladó egy merci utánfutójáról az is vérlázító. Ahogy a fent leírt koldusos téma is ami ezt az egész komment áradatot elindított. Az a világ ahol az előfordulhat, hogy valakinek az legyen a csúcs állás, hogy egy másik országba települjön át koldani az szánalmas ( Emil Kusturica filmben is van ilyen mint téma )
Az pedig, hogy valaki tanul az iskolában vagy sem, az nem faji kérdés. De mivel ez a hely nem erről szól én nem mennék bele ilyenekbe.
Az utazási feltételekben le van írva, hogy mit szabad és mit nem. Függetlenül attól, hogy érez e valaki együtt a koldussal vagy sem, nagyon helyesen cselekedett Dió kolléga.
kacsa. 2008.10.26. 22:47:06
A Francia forradalmas és a kommunizmusos példát pedig arra a mondatodra hoztam fel példának, ahol az egységes emberi értékeket említetted. Lehet, hogy valami jól hangzik (és az ötlet is jó), de attól még a megvalósítás vezethet olyan eredményekre, amire nem lehet büszke az emberiség. Ez a gondom azzal, amikor valami magasztos cél nevében akarnak valamit gyanúsat csinálni (nagyon OFF: nézd meg a keresztes háborúkat: -állítólag- a kereszt nevében mentek oda, pedig akit a kereszten megfeszítettek, a szöges ellentétét hirdette az ilyesminek (a gyermekek hadjáratáról inkább nem is beszélek)).
Ha már emberi értékek: Ott volt a Nagyapám, akit bizonyos értékek szerint neveltek. Túlélt 2 világháborút, 2 forradalmat, rengeteg "izmust" és rendszert és azt kellett látnia, hogy valójában egyik sem felel meg az ő "értékrendszerének". Pedig olyan szépeket mondtak, de nem akként cselekedtek. (vissza a 2. ponthoz)
Segítséggel valószínűleg tényleg vissza lehetne irányítani pár embert a munkaerőpiacra, de mint már mondottam volt, azért nem vagyok híve a pénz adásának, mert ha egy alkoholtól bűzlő embernek, vagy a koldusmaffiának adnám, attól még ők nem lennének előrébb. Ha ruha, étel stb. formájában kapják az szerintem inkább a javukra válik (a túléléshez mindenesetre hozzájárul). Úgyhogy inkább fizetek a segélyszervezeteknek vagy valamelyik szeretetszolgálatnak, vagy adok valami ennivalót. Tudod, a szerinted nem létező elveim miatt :) A szívtelenségemet meg talán inkább közönynek nevezném, ami többeknél együtt jár azzal, hogy sokat vannak a város belső részein.
A félelmemet, önzésemet pedig sajnos nem tudom teljesen levetkezni, mert van némi alapja (annyi mindenképpen, hogy emberből vagyok). Egyébként hol találtál a firkálmányaimban rasszizmust? :) Sehol sem szidtam a negrid vagy a mongolid rasszba tartozókat :P Mondjuk azt már beismertem, hogy vannak előítéleteim, vagy ha úgy jobban tetszik: némi tapasztalatom (igaz, hogy zsenge koromból fakadóan igen kevés), innentől már csak egy lépés, hogy rámsüssék, hogy rasszista vagyok.
Lehet egy kérdésem? Ne vedd személyeskedésnek, de nem szoktak téged kihasználni, ha ennyire lelkesen adakozol? Mert, ha valaki segítőkész (akár anyagiakban, akár másban), azt elég rendesen ki szokták használni. (És csak elenyésző részük segít viszont.)
animus 2008.10.27. 02:49:30
A második: fizetsz a segélyszervezeteknek? Mert én nem, ugyanis ők pont nem tudnak semmit kezdeni az aprómmal, abból aztán senkinek sem lesz új ruhája, de mikor személyesen kérik tőlem, nem szeretek nemet mondani, minden ideológiától és anti-ideológiától függetlenül. Lehet, hogy csak aranyból van a szívem, de az is lehet, hogy valaki kér valamit, akkor okkal kéri, ha nyomorog akkor nyomós okkal kéri, én pedig minek is tagadnám meg tőle.
És szerintem az alkohol is segítség lehet, olyan amilyen, megvannak a slideeffektek, de olcsó és legális, ideig-óráig elvarrja az idegrendszer elvarratlan szálait. Semmi csodálkozni való nincs azon, hogy ha valaki nyomorog annak ez létszükséglet legyen, mondom én inkább azon csodálkozom (és azt tartom ha nem is idealizmusnak, de moralizálásnak), hogy te azt várod el egy abszolút szegénységben élő embertől, hogy normatisztelő, udvarias és absztinens legyen.
A cigányozás pedig inkább Vakond írásából sütött, bár adod alá a vonót te is, de az előítéletek, mint te is beláttad nyilvánvalóan jelen van a posztok nagy részében. Nem kell ettől félni, nem kell takargatni, ki kell nőni, meg kell haladni.
Kihasználni leginkább a kutyám szokott, de valahogy nekem is jólesik a dolog. Talán belénk is be van ez kódolva, mint a denevérekbe. Lehet, hogy nem kapunk cserébe semmit, de az ösztöneink megnyugodnak, méltónak érezzük magunkat kapni. Már hogyha adtunk úgyértem.
Mennyire zsenge az a kor? :)
animus 2008.10.27. 12:04:58
kacsa 2008.10.27. 21:17:28
Nem arra gondoltam, hogy nem kellenek értékek, hanem arra, hogy attól még, hogy hangoztatják őket, nem biztos, hogy úgy is cselekszenek. Ha valamire rá van sütve egy név, ami réges-rég még jelentett valamit ami jó, az nem jelenti azt, hogy ha ma annak a nevében tesznek valamit, az feltétlenül jó. Persze szükség van az értékekre, de nem azért fogok valamit tenni, hogy mások rámsüthessék azt az elfelejtett jelentésű szót (persze itt most csak a tudatos cselekvésről beszélek). Inkább megyek a magam feje után, a saját "értékeim" szerint (ennek a kialakulásában persze nagy szerepet játszott a neveltetésem (leginkább a szüleim), olvasmányaim, azok amiket az iskolában tanultam...) Ha valamelyik ismerősöm/rokonom szóvá tesz valamit, akkor átgondolom a tanácsát, ha olyan emberről van szó akinek számít a véleménye.
Az úgy nem igaz, hogy fizetek valamelyik szervezetnek, inkább ha valahol gyűjtés van (leginkább az ismeretségi körömben) akkor körülnézek, hogy van-e valamim. Vagy templomi gyűjtésnél szólnak, hogy ekkor gyűjtenek valamire és olyankor mindenki egy kicsit többet dob be, ha úgy ítéli meg. Sok kicsi, sokra megy.
Lehet, hogy nyomós okkal kér tőlem valaki valamit, de olyan is, hogy nem (ld. az útkereszteződésnél kéregető ismerősömet). Nem ismerhetem mindenkinek a hátterét, de úgy vagyok vele, hogy nem mérlegelek, hanem megkérdem, hogy jó-e neki az étel (ha van nálam, vagy van időm venni) és ha jó neki, akkor adok. Ha meg mindenképpen pénzt akar, de azt mondja, hogy ételre kell, akkor tehet egy szívességet... (persze lehet velem alkudni, legalábbis egyszer egy nő már meggyőzött arról, hogy ne kenyeret, hanem kolbászt vegyek, mert kenyere már van:))
A cigányozásba (bár előítéleteim nem csak velük szemben vannak) inkább belenőttem, sajnos. Amíg csak egy családot ismertem, ahol mindkét szülő azért gürcölt, hogy a gyerekeik tudjanak tanulni, addig nem értettem, hogy másoknak mi bajuk velük, őszintén szólva azt sem, hogy a második fiú miért utálja a többi cigányt. Azóta rájöttem, hogy neki több oka van rá, mint nekem, hiszen két tűz között van.
Tőlem igyon, amennyit akar, végül is felnőtt ember, csak tartson be bizonyos szabályokat, ez nem feltétlenül pénzkérdés. Az hogy valaki Merciben ül, az nem jelenti azt, hogy minden szabályt betart (már megint az irígységgel vegyes előítélet!). Viszont az önpusztítását nem fogom támogatni, ugyanúgy ahogy nem hordok magamnál cigit csak azért, hogy ha kérnek tőlem, akkor tudjak mit adni (volt olyan füstölgő a családban, akit az a bizonyos ollós állat vitt át a másvilágra:(. A legádázabb ellenségemnek sem kívánnám.)
Én eddig azt hittem, hogy a kutyám használ ki a legkevésbé. Erre most róla is kiderül, hogy hátsó szándékai vannak... Ha nem is ad pénzt, a vérében van a kertészkedés és a cipész mesterség, de bármikor megyek oda hozzá, lelkesen csóválja a farkát és felvidít. Amije van, azt megosztja velem (ez általában a sár és a nyál változó arányú keveréke, némi szőrrel elegyítve). Szóval őt sem önzetlenségből etetem, hanem azért, mert szereti az embereket (leginkább roston sütve:) és jó nyálasan).
Ilyet meg nem illik kérdezni:) egyébként 21.
VakondM 2008.10.27. 23:36:41
A tótok már így is beígértek egy kis tankos városnézést, várom szeretettel őket.
A románozást visszautasítom, csak egy esetet írtam le. De azért mondd meg, hogy szerinted a miért kellene nekem Győrben egy román állampolgárnak pénzt adni és kinek rontja az országimázsát? Az első amit a külföldi észrevesz a városban az ez.
Amúgy ajánlom figyelmedbe a legújabb Moldova könyvet :)
ZBR 2008.10.28. 16:35:59
Hát igen. Sideeffekt a halál is. Ami az alkoholizmus egyenes következménye. Biztos, hogy jó ezt így hagyni?!
Vagy sideeffekt az agresszió is, ami részegen előfordul. Biztos, hogy jó ezt így hagyni?!
Legális....Van egy olyan kifejezés, hogy abúzus. Ez azt jelenti, hogy vmely anyag a társadalmi normáknak nem megfelelő felhasználása. Ugyanez a Technokollal való szipuzás is. És nem érdemel kitűntetést. Függetlenül attól, hogy legális beszerezni az adott anyagot...
animus 2008.11.03. 23:05:48
Vakond: szep kontra, de azer ne legyel ra tul buszke..
Kacsa: erdekes, hogy en is annyi vagyok, megis mennyivel okosabb.. :P
Udv nektek Gentbol, bocs az ekezetek miatt, nomeg a kerkedesert.. :)
Traktoros · http://traktoros.blog.hu 2008.11.04. 11:53:46
Kacsánál nem vagy okosabb. Csak más a felfogásotok.
ILLED 2008.11.04. 18:40:33
Az egyéni segítség csak lelkiismeretet nyugtat, és így az ember hamarabb elfelejti, hogy ezt a problémát közösségi szinten kellene sürgetnie, amíg a halál nevezetű mellékhatása az alkoholnak szépen eljön a függőért.
Az rendben van, hogy elsősorban nem az alkoholt kell elveni szegénytől, hanem a bánata gyökerét megszüntetni, de akkor ezt kell tenni. Márpedig, ha pénzt adsz neki, akkor egy kamumegoldást csinálsz, amivel lezártnak mutatod az ügyet, és nem lóg a levegőben az, hogy ezzel valamit kezdeni kéne, mert elfelejted a megynugtatott lelkiismereted miatt.
(amúgy azért, mert bocsánatot kérsz a kérkedésért, még tenyérbemászó lesz a kommented... :) Mint Fleko annak idején: "Kurvaanyád! Bocs!"
Uff.
ZBR 2008.11.04. 22:06:25
Ezt támogatni angolosan szólva pointless...
Add azt a 20 Forintot egy leszokást segítő alapítványnak: azzal életet menthetsz...Azzal a 20 Forinttal, amit a csövesnek adsz: még mélyebbre taszítod.
Mondom: az egy dolog, hogy pillanatnyilag jó neki és jót cselekszel így vele és hálás lesz... De két pillanat múlva már nem lesz neked hálás az, akit egy részeg csöves megtámad, agresszív vele szemben, stb.
Mindigis lesz, aki ad nekik ugyanakkor piára pénzt, hát miért is ne állhatnál be te is közéjük. Épp ezért ne: valaki úgyis mindig... Nem kell neked annak lenni!
kacsa. 2008.11.04. 23:44:01
Tudod, az rajtam nem segít, ha megint leissza magát a "lelkem", ugyanis már volt pár afférom (amire már az okt. 21-i hsz-omban utaltam). Szerencsére nem lett eddig semmi bajom, de engem kifejezetten zavar ha másoktól pénzt tarhálnak, elisszák, majd a maguk tétova módján, khm "közeledni" akarnak hozzám. Én meg gonosz vagyok, hogy nem adok nekik pénzt, de ahogy viselkednek és amiket mondanak, azért első felindultságomban egy józan embert igencsak hímtagon billentenék. (A pénzt pedig inkább párizsis/kolbászos zsömlére költöm. Lehet, hogy ételfüggő vagyok és ha nem jutnék hozzá a napi adagomhoz, akkor abba belehalnék?:))
Abban egyetértek néhány előttem szólóval, hogy ez a fajta tüneti kezelés nem jó. Egy ilyen állapotban lévő alkoholista már nem hiszem, hogy képes lenne segítség nélkül leszokni (őszintén: szerintem arra sem lenne képes, hogy a leszokásáról döntsön). Az más kérdés, hogy rá szabad-e kényszeríteni az elvonóra, vagy azzal már csorbulnak a jogai?
animus 2008.11.06. 09:13:43
Ilyen körmonfont (de)moralizálást amúgy rég hallottam, hogy itatom a csövest, hogy nyugtassam a lelkiismeretem, az meg meghal miattam, szóval ne csináljam, és ne aggódjak majd meghal más miatt.
Nonszensz. :)
Kacsa: engem egyszer meg akart verni egy nyóckeri fehér kis suttyó és megütöttük egymást és neki vérzett és azóta csak a cigányoktól félek a fehérekől nem. De ez rajtunk nem segít mint érv, egy olyan vitában, hogy adjak e a cigányoknak pénzt vagy ne. Nem tudom érzékelhető-e a hasonlat, 1400 kilóméter van bennem, 25 óra allatt és kicsit kótyagos a fejem, ezenkívül egy retardált kőművessel jöttem 100 km/h -val végig a 3ason aki azt hiszi magáról, hogy ő vállalkozó és polgár is. De azért szerencsés stopp volt mert szinte egész Brüsszeltől elhozott minket.
Brüsszel egyébként egy város Gent mellett, és az egésznek kevés köze van Genfhez.
És mindig tenyérbe mászom ha a hülyeségtől reszketek: ott jó meleg...
Ja szóval Kacsa, semmi gond azzal, ha nem adsz pénzt, de ez az prekoncepciós flamelés, hogy miért nem (ami egyébként biztos a lelkiismeretfurdalás jele), szerintem erőltetett. Ezt mind magatokra vehetitek!
Csók! ;)
kacsa 2008.11.06. 18:11:05
Amit meg leírtam, hogy miért nem, azt érvelésnek szántam. Ha már vita, akkor legyen vita, de lehetőleg kulturált formában (eddig úgy vettem észre, hogy ez utóbbi feltétel nagyjából teljesült). A vita (nem a veszekedés!:)) nálam azt jelenti, hogy érveket sorakoztatnak fel a népek valami mellett/ellen. Nem lelkiismeret-furdalásból, hanem azért, mert mindenki szeretné meggyőzni a másikat az "igazáról". Lehet, hogy furdal valamiért a lelkiismeretem, egy részéről tehetek, másról nem. Például, ha belegondolok abba, hogy mennyi előnyhöz jutottam a családom által, az egyfelől igazságtalannak tűnhet, mert más ezt nem biztos, hogy megkapta. Itt most nem anyagi előnyökre gondolok, hanem olyasmire, hogy odafigyeltek rám, ha nem ment a tanulás, Édesanyám órákig tanulta velem a verset, vagy gyakoroltatta az írást... csupa olyan dolog, ami nem kerül pénzbe és többeknek mégsem volt benne részük. Sajnálom őket, mert nem tehetnek róla, de ettől még nem adnék nekik pénzt.
Azt nem tartom gonoszságnak, ha valaki tudni akarja, hogy mi lesz a pénzével. A szüleim is meg szokták kérdezni, ha kérek tőlük és nem irígységből vagy önzésből. Szólnak, ha szerintük hirtelen felindulásból valami hülyeségre költeném, vagy olcsóbban is meg lehetne oldani. Lehet, hogy szívtelennek tűnik, de ha régebben vásárolni mentem, akkor sem bizalmatlanságból kellett nekik a blokk alapján forintra pontosan elszámolnom hanem, hogy szokjam, hogy ez lesz az életben is.
Egyébként a "prekoncepciós flamelés" szókapcsolaton jót mosolyogtam. A sok családos példáért meg bocsánat, azt hiszem, egyre inkább kezdem megbecsülni azt, hogy ilyenek.
animus 2008.11.07. 11:04:25
Kacsa veled kapcsolatban pedig azt gondolom, aranyos lány vagy, de jobb lett volna ha anyukád nem a memoriterekkel nyüstől, hanem a szövegértést verik beléd jobban, de lehet én fogalmazok homályosan. Mindenesetre köszönöm én is kúltúrált eszmecserét, azt hiszem sikerült megismernünk egymás álláspontját.
Továbbá szívesen látlak titeket barátaimmal alapított közös blogunkon a sama.blog.hu-n. És bocs a reklámért Dió, gondolom nem bánod!
Hai,
Bence
Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.11.07. 16:16:03
Nem tudom mi történt mostanában, de semmivel kapcsolatban nem tudok új sztorit karcolni. Minden megy a normális kerékvágásban.
Láthatjátok, hogy az össz változás csak annyi, hogy tettem ki egy HÉV-es galériát oldalra a saját fotóimból. Ezen kívül abszolút semmi nem jut. Idenézek én is nap, de ez sem látszi meg túlsággal... :S Majd igyekszem. Amúgy a vita tényleg kimerítő volt, nagyon tetszett nekem személy szerint. Nem is tekinteném flame-elésnek amit egyszer-egyszer csiáltatok, mert legalább egyik-másikótokról tényleg kiderült, hogy mit gondol.
Az egyet nem értés hál' Istennek nem fajult anyázásba, hanem csak kultúrált vitába. Komolyan mondom, élmény volt olvasni. Köszönöm! :)
kacsa. 2008.11.07. 20:55:16
Az a nagy bajom az Internettel, hogy hiába a hangulatjelek, a hangsúly, irónia, mimika attól még nem jön át. Egyébként hol voltak szerinted szövegértési problémáim? Azt tudom, hogy nem fogalmazok elég tömören és érthetően és ezért bocsánatot is kérek! Meg azért is, hogy nem veszem mindig figyelembe, hogy egy adott mondatomat -hangsúlytól függően- többféleképpen is lehet érteni. A szóvicceket már így is hanyagoltam :(.
Köszönöm én is az eszmék cseréjét, bár azt mondják, hogy javíthatatlan vagyok;) A bloghoz meg sok sikert!
Dió: Nekem azért tegnap gondoskodtak arról, hogy ne legyen egyhangú az utazásom: Ilonatelepen (Gödöllő fele) egy cigány nő (vagy őrült volt szegény, vagy csak szimplán ápolatlan) mindenáron Csömörre akart menni, de jegye az nem volt és nem is akart venni, hanem inkább anyázott helyette. A vonat megállt a megállóban és várt (pedig azt mondják, hogy nem szokása (bocs:)). Kalauz bejelentette a késlekedés okát, az utasok morogtak... Ami viszont érdekes volt, hogy mennyire eltérően reagált a kaller és a vezető a szidalmakra: Az előbbinél a "hölgyem" megszólítás dominált, míg az utóbbi a "Nem b+olsz b+, mert leraklak b+!" mondattal adott nyomatékot a mondandójának (pedig nem is őt szidták). A nő végül leszállt.
Netudmeg 2008.11.09. 13:12:18
Tény,a jegyvizsgáló illedelmesen próbálta megoldani a dolgot,de nem az ő felelősége tartani a menetidőt.No meg csóri vezető vonza a parasztokat!Ismerem őt,nagyon jó srác és sokan szeretik.Mindenkit megvár,ha kell ellnézést kér,szereti amit csinál.Már Őrsön elöntötte a sz@r az agyát,mert az anyját szidta egy hájfejű picsa,hogy miért nem Csömörre megy...Én megértem a srácot-elfogultság nélkűl-hiszen nem könnyű vigyorogni mindenkire aki meg sem érdemli.Igen a srácnak nagy az igazságérzete,kár,hogy kevés az ilyen ember!Kiáll az igazáért,ha kell védi az ártatlanokat (jelen esetben a fizető utast)...Ami pedig a sok b+ -et illetti:Ne túlozzunk!Egyszer mondta csak,és ha olyan merész vagy , hogy idézed őt,legalább pontosan tedd.(Bocs én is a vonaton űltem Őrstől Mogyoródig,a középső ajtó magasságában.)Biztos elmenne még az életkedve is ha a főnökei fülébe csak az jutna vissza,hogy kiszaladt egy "basszameg".Ő is ember,mégha pár utas csak robotrabszolgának véli!Nem akarom,és nem is kell őt védenem,meg tudja védeni magát,de ne azt bántsuk aki lelkes és szereti a munkáját!Ha nem hiszed,kérdezd meg Dió-t,elég jól ismeri a srácot.
kacsa 2008.11.09. 23:17:55
Mielőtt megkérdeznéd, én is kijövök előbb vagy utóbb a sodromból (az egyik ok, hogy nem mentem tanárnak az ez).
Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.11.10. 10:53:18
Van, hogy az ember jóval feszültebb az átlagosnál, és ennek egyszer le kell csapódnia. Nála ez általában nem szolgálatban szokott megtörténni, nem egy agresszív srácról van szó.
Bár ezt az esetet ő is mesélte nekem, és nem úgy, mint azt, amire életében a legbüszkébb.
Utolsó kommentek