Turisták Margit hídnál

2008.08.13. 00:37

Tegnap megvolt a napi jócselekedetem:

Margit híd, hátsó bejáraton tettem a dolgom másodmagammal, amikor is, az amúgy gyér forgalmú bejáratnál megjelent 10 francia turista. Angolul előadtam a szokásost (Good afternoon! Tickets or passes for controll, please!) Amikor előadták igen kultúrált, de ijedt  hangnemben, ők most jöttek a Filatorigátról (mutogatták kezelt vonaljegyeiket) a "piros vonattal" (Desiroval), de nem nézték a kiírást, hogy csak idáig jön, szeretnének eljutni a Batthyány térre, a metróhoz.

Megmondtam neki, hogy semmi probléma, lehívtam a magam helyére egy Di-Secest, és átkísértem őket a Batyi felé menő peronhoz. Ott a kollégáknak előadtam, hogy mi a szitu, és kérésem, hogy engedjék át a csapatot a vonathoz, újabb vonaljegy érvényesítése nélkül.

Remélem megdől egyszer az a tévhit, hogy érzéketlen tuskó és magyarul is csak tőmandotaokban beszél mindenki, akinél BKV-s kitűző van.

Erről jut eszembe:

Merthogy ez volt az álláspontja 2-3 óra múlva egy úrnak, akinek a 3 tagú sorfal 3 tagja bizonyította gyorsan, hogy nem csak tőmondatokban, és pláne nem csak magyarul beszélünk, miután kérdőre vont minket, hogy idegen turistákat állítsunk meg, és tőlünk kérjünk bérletet, addig nem mutatja meg a sajátját.

A következő utast angolul kértük meg majdnem kórusban, hogy játszunk "most mutasd meg!"-et, majd hetijegye felmutatása után megköszöntük, és kellemes napot kívántunk neki. Notórius magyarunk a kövezeten keresgélte az állát, és méltóztatott felmutatni az éves bérletszelényét.

(Miért a bérletes a kötözködő nem tudom... :S )

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr90613515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

v0m1t 2008.08.13. 17:43:10

hé, bkv-s motherfucker!

ha a 4-6osnál meglátlak a kordonban állni beteszem a fejed az induló szerelvény kerekei elé.

good day to you

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.08.13. 23:44:21

Mi köze a HÉV-nek a körúti villamoshoz?
Mármint a szolgáltatón kívül...

2008.09.05. 16:27:00

Ha lehet, légyszi helyesbítsd a postban "turista" írásmódra, ui. nem hosszú ú-val irandó...

Gondolom, azért az angol tudásotok nem a fenti 2 mondatban merül ki. :)

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.09.05. 21:46:27

Abban a sorfalban kettőnknek volt nyelvvizsgája. Nellesleg javítottam. Nem vettem kioktatásnak, de javítottam a postot.

2008.09.06. 14:47:03

Nem is kioktatásnak szántam... :)

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.09.06. 16:44:24

És tegnap este már kicsit fáradt voltam és ilyenkor szokásom félregépelni... :)
süti beállítások módosítása