Inkább gyalog
2011.09.13. 02:00
Rengeteg kényelmes ember van a mi vonalunkon. Legalábbis nem kevés. Olykor előfordul, hogy egy Gödöllő végállomás - Gödöllő Palotakert megálló távolságért is felszállnak a vonatra - megsúgom a vonalat nem ismerő olvasóknak a távolságot: 700 méter - de hát Istenem.
Nem is olyan rég történt, hogy egy szép napos délután végeztem a munkám Gödöllő végállomás felé. Bíztam benne a Palotakerti átszálláskor, hogy találok még egy-két új felszállót (Mogyoródról, Kerepesről, bárhonnan) és az amúgy gyér bevételű vonaton még néhány szépségtapasz jellegű jegyet eladni.
Velem egy ajtónál, mellettem szállt fel az utas, aki érdeklődésemre egy laza "NINCS!" szóval reagált. Erre én - mivel a vonat még röpke pillanatokig nem indult el a peron mellől, bár az ajtók csukva voltak - jeleztem ajtónyitási óhajom vonatom terelgetőjének. Miután az ajtók szélesre tárultak, felajánlottam az utasnak a Választás Lehetőségét.
Első opció: Leszáll, és a napsütést élvezve elballag a végállomásra/megvárja a következő vonatot/bánom is én mit csinál.
Második lehetőség: Beruház egy menetjegyre az igénybe venni kívánt egy megálló távolságra. Amikor meghallotta, hogy a nála gazdasági krachot jelentő összeg százötvenöt egység a hazai pénznemből, inkább az első verziót találta szimpatikusnak. Nem anyázott, nem szitkozódott leszállt.
A végállomáson volt kivételesen körülbelül tíz percünk. Odajött hozzám és megkérdezte a maga - mindenféle cinizmus nélkül állíthatom - kulturált formájában, hogy én mégis miért szívózok egyetlen megállón is.
Felvázoltam neki, hogy egy öt perces séta utat körülbelül 50 másodperc alatt megtenni tömeg bocsánat közösségi közlekedéssel akkora luxus az én értékrendemben, hogy ennek ellenértékét igenis illik megtéríteni. Érvelésem elfogadta, majd egy köszönéssel berekesztettük röpke csevejünket. Neki úgyis indulnia kellett dolgára, nekem meg az addigi vörös fény kihunyt a jelzőn, felvillant a sárga. Várt az újabb álomutazás, újabb emberekkel, újabb úti célokkal Cinkota állomás felé.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Adani 2011.09.13. 09:55:17
Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2011.09.13. 10:49:20
De talán azért mégsem. Az ilyen utasoknak meg is szoktam általában mondani, hogy a becsületes utasok parazitái, semmi más.
Adani 2011.09.13. 12:14:40
vidéken, ahol nincs minden sarkon busz/villamos/troli/HÉV stb. megálló és nem jár 5-10 percenként valami, ugyebár nincs más megoldás mint gyalogolni. Az óránként járó buszhoz meg futni is szokás, h nehogy lekéssük. De, hogy pesti ember miért vár perceket azért, hogy 100 métert menjen (Örs zuglói-kőbányai oldal között pl. 50m éter sincs és gyalog se több 2 percnél, érthető ha ezért nem akar 320 ft-ot fizetni ,de mi 3.14csáért kell várni rá perceket ahelyett,h lesétálná?), meg ugye ugyanúgy rohan a nagykörúton 1-2 percenként járó Combino után vagy 2 percenként járó metróhoz is, h le ne késse, mert úristen de nagy tragédia ha 2 perccel később ér haza.
kacsa. 2011.09.13. 20:58:12
Egy saját példa: reggelente a Keleti-iskola távot (1 km) lesétáltam, mert nem mentem el a troli megállója mellett. Visszafele viszont ott volt a megálló és ha jött a troli, akkor általában felszálltam arra az 1 megállóra. Bár ebben szerepet játszott, hogy szeretek trolizni ;). És mielőtt én lennék a lusta pesti: néhány vidéki csoporttársam inkább bement a végállomásra, várt a buszon és odafele is trolizott :P Biztos megrontotta őket ez a büdös/bűnös város...
Az alkalmi cipő külön kategória. Abban minden méter spórolás számít.
Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2011.09.14. 10:08:34
Adani 2011.09.14. 11:06:13
Egy megállós utat nem fognak megfizettetni, hiszen "leszállok a következőnél" Vagy jegyet veszel és a vonaton maradsz, vagy leszállsz. A Gödöllőin alán a leghosszabb megállóköznél éri meg nem sétálni egy megállót (Böskepark-Szentjakab), az több mint 4 km és nincs út mellette. Gyalogoltam már le Mogyoród-Szilasliget távot is, ott csak egy részen nincs földút a pálya mellett, de Szilas-Kerepes meg Kerepes-Kistarcsa kórház is megvolt már gyaloglásban. Sőt Kórház-Cinkota is, igaz ott sincs egy darabon út és kell a vágányokon vagy a bevágás/töltés oldalában menni, ami nehezített pályának számít.
kacsa. 2011.09.14. 14:18:18
Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2011.09.15. 02:37:18
Amúgy hallottál már arról, hogy előreváltott bérlet? ;) Pénztáros néninek/bácsinak megmondod: Május 40-étől kérem. Kiadja. A legkésőbbi kezdődátum előreváltásnál (havibérlet esetén momentán 2011.12.01
kacsa. 2011.09.15. 11:59:07
Eddigi tapasztalatom az, hogy a törzsutasok bérletét nem nézik meg alaposan. Szerintem két okból: 1) épp az ajtózárással vannak elfoglalva 2) majd' minden nap látja a képemet és a bérletemet és ha rá is néz, csak addig teszi amíg visszaköszön. De inkább hagyjon ki egy bliccelőt és ne csukjon oda egy embert, mint fordítva.
Adani 2011.09.15. 19:16:40
Van mikor nem tudod előre megvenni a bérletet volt is belőle balhé idén is, hogy az első munkanapon január 3-án sok buszon volt ellenőrzés pl. 44,45, amivel sokan mentek az Örsre, h majd ott megveszik a bérletet. Az éves bérletek késve értek a pénztárakba és pl. december 28-án még sehol sem voltak, de sok helyen még 30-án sem. Sok helyen meg jegyvásárlásra sincs lehetőség nemhogy bérletvásárlásra. A HÉV-en működik a legkorrektebb rendszer. Vehetsz a kalauztól jegyet, hiszen Cinkotától befelé bizony nem sok helyen van lehetőség jegyváltásra. A szinte sosem működő jegyautomatákat most nem számolom bele, de azok se mindenhol vannak.
Utolsó kommentek