Ritkaság számba megy a történet, de nem a mi kis vonalunkon. Egyes utasaink (passzolom, hogy miért...) sportot űznek abból, hogy a kis piros lyukasztókat lecsavarozzák a kocsikból. Hogy szuvenírnek elteszik-e (minek?!), arról fogalmam sincs. Mindenesetre nem sok értelmét látom az egésznek. Olykor a jegykezelő hiánya komoly problémákat vethet fel, mint az alábbi esetben is. 

Épp Cinkota felé hasított alattam a kora esti vonat, amikor Ilonatelep megállóhelyen felszáll egy hölgy és egy úr. A húsz-huszonöt év körüli hölgy a kezében szorongat egy vonaljegyet. Jobbra néz, balra néz, tanácstalan. Indulás után le is ültek, majd szépen oda ballagtam hozzájuk, mint új felszállókhoz. Az úr meg is mutatta a bérletét, majd a hölgy elkezdett mentegetőzni, hogy nem tudta hol kezeljen. Közöltem vele, hogy semmi probléma, foglaljon helyet, majd kilyukasztom én. Ez meg is történt, a nálam lévő célszerszámmal, majd körülnéztem.

Négy lyukat pillantottam meg a paravánfalon. Ránéztem az utasra, majd megkérdeztem tőle, hogy látja -e a négy lyukat? Bólintott, hogy igen. Közöltem vele, hogy ott a lyukasztó. Pontosabban a hűlt helye. Bevallom őszintén, hogy meg sem néztem amikor felszálltam még kifelé, hogy megvan-e. 

Abban a kocsiban egyetlen egy darab jegykezelő árválkodott. Ráadásul a kocsi túlsó végén. Hogy ezeket az ellopott, lerúgott, esetleg súlyosan megrongált készülékeket milyen gyakran pótolják, vagy mennyire divat hazavinni belőle egy-két példányt, fogalmam sincs. De így nem várható el az, hogy az utas Budapesten belül kezelt vonaljeggyel rendelkezzen, hiszen nincsen hol érvényesíteni. Vagy elvárjuk minden utasunktól, hogy körbeszaladja a kocsit lyukasztóra vadászva?! Ha látszik, hogy ott van az orra elől, azt mondom rendben; köteles az utas lyukasztani Pesten belül (feltéve, hogy tudott szerezni vonaljegyet, hiszen egyik-másik megállónkban (pl. Rákosfalva, Nagyicce, Mátyásföld alsó, Cinkota alsó, Szabadság- és Ilonatelep) ez igen komplikált), de addig ne várjuk ezt el, amíg esetleg a zsúfolt kocsiban, ahol olykor egymást tapossák szinte az emberek még lyukasztót is hajkurászni kell.

Kedves illetékes "elvtársak"! Tessék már pótolni a jegykezelőket! Amíg ez nem történik meg a Társaság gyakorlatilag saját magát égeti.

A kedves utas vegyen jegyet. Ez tény. De hol kezelje?!

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr413259182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.09.27. 08:19:31

Sashalomnál és Matyiföld Imre utcánál se egyszerű. Sashalomnál bár van két automata, de ezek az automaták szinte sosem működnek. Mai nap is néztem az 1-es vilinél a Stadionok megállóban hiába van kettő automata is egyik se működött. A régi mechanikus jegykezelőkbe meg szokás 1ft-ost vagy 5ft-ost beledobni ezzel el lehet rontani és akkor ugyebár nem lehet büntetni.

Aranyos történet volt ,h ment egy szakadt ember végig a vilin ,h aggyámá5ft-ot. Egyik utas rákérdezett, h mire kell neki pont 5 ft:
-El akarom tömíteni a lyukasztót.
Erre előkerül egy kék karszalag:
-Szerintem meg te adj nekem 6000ft-ot ha a helyszínen akarod rendezni.
süti beállítások módosítása