Defekt

2011.03.18. 12:12

 Az ember, ha jegyvizsgáló, a vonatával kapcsolatban nem szereti hangoztatni, ha valamiről halvány lila fogalma sincs. Hasonló helyzetben volt tegnap kollégám is, aki egy kalandját mesélte el nekem tegnap.

Sűrűn zuhogott az eső, a visszapillantó tükörből a motorász csak elmaszatolódott foltokat láthatott a vízcseppektől. A vonat megállt Mogyoródon. Csak állt... és várt a járművezető a forgalmista menesztésére. Az utasok ebből azt érzékelték, hogy a vonat meg sem mozdul.

Az egyik utas kíváncsian érdeklődött a kalauznál, hogy mégis mi a késlekedés oka. A kolléga csak annyit mondott -mivel a problémából mit sem érzékelt-, hogy a vonat defektet kapott és épp a szerelők cserélik a kereket. Az utas teljesen ledöbbent és megértően bólogatott. 

Ezek után a forgalmista kibökte a kalauzt és megkérte, hogy segítsen egy indításjelzéssel a menesztésben, mert a motorász nem látja őt a tükörből... Az utas a gyors indulást követően ledöbbent. Így indult el a BKV box utcájának dicsőséges legendája alig pár kilométerre a Hungaroringtől... :D

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr972749784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Athee 2011.03.21. 10:36:51

Vannak még hülye emberek! És miért ne erről fejembe is jutott egy vicc:

A Ferrari szakmai főnöke úgy dönt, hogy a jelenlegi stáb lassan dolgozik. 10 mp-es box mutatványra képesek csak. Ezért úgy dönt, hogy lecseréli az egész stábot. A választása a magyar cigányokra esik.
A cigányok rekordidő alatt leszedik a kereket 3 mp. De egy valamire nem számítottak a Ferrárinál. Ezen emberek fogták átfestették az autót, kicserélték a gumikat, átütötték az alvázszámot és eladták az egészet a Hondának. A ferrari csapat főnöke tiprodótt magában, biztos jó döntés volt? :D

Adani 2011.03.21. 11:43:12

@Athee:

Régi vicc, mint ahogy az is ,h a mogyoródi prostit onnan lehet megismerni, h 10 alatt cserél 4 gumit.

Hülyék meg mindenhol vannak, akik mindent képesek elhinni. Ha azt mondod neki, h szaladjon be a váróterembe és nézze meg ottvagyok-e akkor szó nélkül megteszi.

Hasonló történet volt mikor egyvágányú pályán ment a vonat és keresztre várva álltak egy állomáson. Az egyik utas megkérdezte megkérdezte a kalelrtől ,h miért nem megyünk elvégre már percek óta állunk, mi lenen ha elindulnánk.
Akkor benne lennénk az esti hírekben. Majd részletesen is válaszolt,h szemből jön egy vonat és meg kell várni, ameddig ideér addig nem mehetünk, mire az utas: De hát mi lenne ha lehúzódna ő is meg mi is a pálya szélére és akkor elférnénk.

De akár azzal is lehetne hülyíteni sztem az ilyeneket, h higgyék el igenis kurva nehéz munka ezzel a nagy dög járművel végigegyensúlyozni azokon a kicsi síneken. Egy mozdonyvezertő mesélte, h ő járt már így egy haverját engedte fel a mozdonyra úgymond önköltségi utazásra, és jött vele a nem túl eszes barátnője is, aki hajszín ügyileg nem volt szőke, de agyiszint szerint igen. V43-as mozdony volt ,ahol a kontroller úgy néz ki mint egy kormány látva, h a vezér úgymond kormányoz (de ugye a menetfokozatokat kapcsolgatta valójában) megi s jegyezte, h micsoda nehéz dolog lehet végigegyensúlyozni egy hatalmas vonattal a vékony síneken. A vezér megkapta a röhögőgörcsöt a barát szintén.

kacsa. 2011.03.21. 21:51:17

Lehet, hogy nem az utas volt hülye, hanem a kalauz meggyőző ;) Van olyan barátom, aki szinte bármit elhisz, ha elég meggyőzően mondják.
@Adani: Tartozom egy vallomással: bár csak részben vagyok szőke, de régen az én világképemmel sem fért össze a mozdony azzal a kormánynak látszó valamivel. Mentségemre szóljon, hogy még nagyon ifjú voltam.

Traktoros 2011.03.22. 10:00:16

Egyik mozdonyvezető barátom mesélte, hogy egyszer Vácott volt állomási tartalék. Szombat lévén, nem volt nagy mozgás: a DCM csak hétköznap termel, akkor viszont nagyon, a Tungsram (khm, Zsönerál Elektrik) meg évente egy-két kocsit kap vasúton, és kivételesen a váci erdészet sem akart két nap alatt megbuggyantani 30 kocsit gömbfával. Szóval erősen unatkoztak, mint ahogy az egyik, vonatára váró bakancslábú turista is. Gondolt egyet, felkéredzkedett a mozdonyra. Beszélgettek-beszélgettek, közben lett egy kis rendezgetni való. Na, uccu neki. Kérdezte a srác a kézifékkerékre mutatva, hogy az mi? -Kormány - jött a válasz. -Kipróbálod? A srác pedig párás szemekkel tekergette a féket hol jobbra, hol balra, mint egy hajóskapitány.
A geleta gondolta, megvicceli a fiút: "Itt most balra megyünk, mert előttünk áll az aszódi személyvonat. Kikerüljük." Természetesen a váltó egyenesben állt, a gép is ment tovább egyenesen. Tíz másodperces "pánikroham" után mosolyogva megálltak a (már elment) Aszódi vonat helyén, és leszállva a mozdonyról megmutatták a srácnak, hogy mi is vezeti igazából a mozdonyt... :)

Adani 2011.03.22. 10:50:32

@Traktoros:

Hasonló történetet repülőpilótáról hallottam, még 70-es években em vették szigorúan, h a pilótafülkét zárni kell, sőt egyes orosz Tupoljev gépeken nem is volt fizikailag elválasztva a pilótafülke csak egy függöny takarta, és megesett,h az utasok bekukkantottak hátha látnak valami érdekeset. Az egyik nem túl eszes utast is beinvitálták miután teniszlabda méretű szemekkel bámult mindenfelé beinvitálták, h jöjjön csak be nézzen k9örül rendesen. Az ablakon kinézve meg egy felhőn mentek át úgy nézett ki mintha egy helyben lennének, rá is kérdezett, h miért álltunk meg. Erre a kapitány fapofával kinézett jobbra-balra többször a pilótafülkéből eleresztett egy basszameg ez már megint késik dumát majd faarccal magyarázta,h megállították őket, mert keresztben áthalad előttük egy másik repülőgép, de hát késik ezért már percek óta állnak. Erre az utas mint a szélvész rohant vissza az utastérbe, h és el is újságolta mindenkinek, h mindjárt áthaladt keresztben egy másik gép előttük azt le kell fényképezni. Túrták a csomagokat rendesen fényképező elé tömörülés a bal oldali ablakoknál. A pilóta meg elkezdte balra dönteni a gépet és jó hangosan ordított a mikrofonba,h emberek ezt ne csinálják, fel fogunk borulni. Pánikszerűen egymást taposva másztak vissza a jobb oldalra.

Adam a kaller 2011.03.23. 09:02:27

Egyszer Tökölön a motorászom és egy szolgálaton kívüli kollégánk dohányoztak lent a peronon, mikor odajött 2-3 helyi, 16 év körüli nem nagy IQ-val megáldott leányzó, és megkérdezték hogy nem nehéz vezeti ezt a nagy HÉV-et? Itt is van ilyen pedál meg kormány? Erre rögtön lecsaptam: hááát persze, ott van lent a gázpedál (sifa pedál) és azt a kis gombot kell tekergetni ha kanyarodni akarsz (menetgomb). Nem nagy dolog, de 6 kocsis vonattal kell azért figyelni.

De volt olyan utas is aki figyelmeztetett minket a motorásszal, hogy siessünk mert beindult a motor (légsűrítő), csak azt nem érti mi az a vezeték a vonat fölött. Válaszom: Az két célt szolgál. Az egyik hogy onnan jön a gázolaj, a másik funkció pedig az hogy nagy sebességnél nem engedi felszállni a vonatot...

Adani 2011.03.23. 09:29:18

@Adam a kaller:

:DDDDDDD

Ez jó.

Egyszer én is hülyítettem a BKV Figyelőn az egyik kommentelő által elcsent dumával (kicsit hozzátéve) hülye utast. Még tavaly történt asszem vmikor tavasszal. Az Őrsön a próbapályán rohangált akkor oda-vissza az Alstom metró megpakolva homokzsákokkal. Ott értetlenkedtek ketten mellettem, h micsoda dolog hová viszik ezt a sok homokot és miért metróval? Erre lazán közöltem,h hát nem tudják, h árad a Duna Paksnál és az árvízi védekezéshez kell? A rádió is bemondta, h sok homokot kell Pestről felvinni ,mert itt mindig van tartalék és hát itt most épp nem árad, és itt tárolják a kocsiszínben ,h ha baj van akkor gyorsan lehessen a Duna Partra vinni. A Kossuth térnél van is rámpa, amire csak rádobálják miután kiszedték az alagútban a metróból és megy a partra. Aztán ott most hajóra teszik és viszik le Paksra. Semmi csodálkozás vagy kételkedés. Az Árkádig hülyítettem őket ott felmentem az emeletre és átsétáltam a HÉV-hez addig nagykanállal ették a hülyeséget. Utólag sajnálom, h nem csináltam hangfelvételt, vicces lenne nem is nagyon meséltem el senkinek úgyse hinnék el. Kivéve a képzett hülyeségkutatókat. Vannak ilyen emberke ,akiknek még azt is simán be tudod adni megfelelő tálalással, h a holdon is jártál.

"onnan jön a gázolaj" ez különösen tetszik, mint a viccben mikor a cigány nem érti a villany bevezetése után, h mi történik, majd megjegyzi, h ezután a dróton dzsável a petró.

Adani 2011.03.23. 09:31:55

@Adam a kaller:

Egy másik repülős sztori asszem ez is a Sanyi bácsi félékből van, egy időben sok kikerült a netre vicclap.hu-n pl. megvannak asszem.

Utas kérdése: A föld forgásának van köze a repüléshez?
Persze,h van felszállunk a föld elforog alattunk és mikor pont Szaloniki fölött vagyunk leszállunk.
süti beállítások módosítása