A nagy busz-teszt

2010.05.28. 14:59

 Na én is kipróbáltam a két idegent, akik Budapest utcáin cirkálnak. (Épp az Ikarusról írom ezt a posztot is...)

Credo Citadell 19:

Szép-szép, de azért a 173-as buszvonalra nem ajánlanám. Mondjuk a sötét színű belső tér kicsit nyomasztó. Zajos, szűk. Ha klausztrofóbiára hajlamos lennék, sírva menekülnék arról a járműről. Az utas folyosó szűk, a leszállási szándékot az ölmagasságban lévő gombokkal lehet jelezni, nem a szemmagasságban lévő pirossal. (Retro az első szériás pesti Volvokkal...) Az indításjelző eldugott helyen van, szinte észre sem vettem, hogy honnan vetül a padlóra három piros LED fénye. Ezen kívül (bár a hiba korrigálható) nem értem, hogy a harmadik ajtónál miért üléseket tettek az ajtóval szembe, miért nem inkább további helyeket esetleges gyerekkocsis, vagy kerekesszékes utasoknak. Ja és ÜVÖLT pléhnéni, ellenben szinte csendes az ajtózáró csengő.

Summa summárum: Nem akarom lehúzni a Credo Citadellt, de nem csúcsforgalmi 85-100%-os terhelésre lett kitalálva. Javasolt vonalak inkább: 38/138, 233E, vagy más kisebb forgalmú csuklós vonalak.

Ikarus: V187:

Az Ikarus főnixmadara. Sírtunk a magyar buszgyártás klasszikusáért és nem hiába: Szép világos, tágas, letisztult belső tér. Bár mondjuk a Thököly út buszsávjában kicsit bobál. Azonban kényelmesen el lehet rajta férni, az emberek nem tapossák el egymást. A LED-es indításjelző bár látható helyen van, tartom, hogy elcseszett próbálkozás. Azzal együtt a macskakő nem egy vesekőlerázó életveszély. A babakocsi tároló helyeket (igen, itt többre is futotta) elsőre szűknek néztem. Erre vétó jogot formált az első gyermekkocsival felszálló anyuka.

Összesített véleményem: Remélem megvan az új belvárosba szánt csuklós busza a BKV-nak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr342038102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.05.28. 19:14:32

A vészjelző és a leszállásjelző magassága szabvány. Az Ikarus 200-as széria ajtó fölé nyújtózkodós ideje lejárt, ha 120 centis gyerek lennél örülnél neki. :) A Credo elől szélesebb mint az Ikarus, mert független kerékfelfüggesztése van, nem merev tengely. Az A tengely fölé a Credon 2+2 elrendezésű ülések kerültek, az Ikaruson 1,5+1,5, ami mint tudjuk nem 3 hanem csak 2. 1+1 vagy 1,5+1,5 elrendezéssel a Credo tágasabb lenne, ez a megrendelő igénye szerint változhat. Elsőajtós rendszerben még jobb is ez így. Az Ikarusban hátul messze nincs akkora hely mint a Credoban,mivel ez utóbbiban padlószinti ülések vannak ott, ami ugye nem feltétlenül kell bele. Az Ikarusnak úgy érzésre a belépési magasságú padlószinten kisebb az alapterülete, magyarul tele van dobozokkal. Végül az Ikarus nem Ikarus, hanem átmatricázott ARC. :) Nálam a Credo nyert, már csak abban kell reménykedni, hogy meg is rendeljen belőle a BKV vagy 1000 darabot mint pár éve Bukarest.

kacsa. 2010.05.28. 21:16:12

Érdekes, nekem a Credo belseje jobban tetszett. De lehet, hogy azért, mert mindkettőben középen utaztam (a Credoban a csukló előtti banyatank parkolós üléseknél), a többit csak üresen néztem meg. Középen a Credo tűnt tágasabbnak, hátul pedig mindkettő szűknek. Az utastájékoztatást (is) elfelejtettem figyelni, így arról nem nyilatkoznék.
De legalább van bennük kamera (az ombudsman most mit szól hozzá?)
Csak 2 kérdésem van:
Lesz-e pár éven belül ilyen busz Budapesten? (az "Ikarus" is megfelel nekem, nem csak a Credo)
Ha lesz, mennyire fogja bírni a strapát?

kacsa. 2010.05.28. 22:28:41

Azt kihagytam, hogy az Ikarus csukló előtti 4-es ülésénél nem fért el a lábam, ha velem szemben is ültek + az ottani kapaszkodóba könnyen beveri az ember a térdét. A Credon 2-es ülésen ültem, nem tudom, hogy ott milyen messze vannak a szemben lévő ülések. De a "banyatank parkoló" vicces.

VakondM 2010.05.31. 07:53:07

Nálam is a Credo nyert. Szerintem az utastere nem nyomasztó, elegáns. Végre nem az egyen fehér, vagy galamb szürke utastér. Továbbá ahogy Luxusmoszkvicsslusszkulcs is írta ez nem Ikarus csak egy ARC (persze ezzel sem lenne gond) de többet vártunk az Ikarustól. A belső tere igénytelen, kivéve az üléseket. Magasak a dobogók, össze vissza vannak a kapaszkodói, igénytelen a neon világítás és a mozgásérzékelők a kamerák mellett. Ez az amit utasként látok. Amit a fülkéből láttam az alapján azt mondom, hogy nem lenne kedvem egy fél részt sem vezetni azt, nálam annál is a Credo nyert. Az átgondolatlanságot nagyon jól jelzi az Ikarus fülkéjében a Vultron és a légkondi vezérlő elhelyezése is a jobb lábadnál. Nehezen olvasható, nehezen állítható. A Credon most a 3. ajtónál ugye végig ülés van a "karám" helyett, de ezt a helyet képviseli a 2. ajtónál lévő placc is. De a megoldás erre annyi, hogy nem tesznek oda 2 ülést. :)
A leszállásjelzőben egyetértünk, én egy 30cm-ert tenném feljebb de sokan azt mondták ez valóban szabvány.
Mindkét busznál nehezen nyitható a tetőablak, arra valami olyan megoldás kéne mint az IK 412T-ben.
Név alapján látatlanban én is azt gondoltam, hogy azért egy Ikarus lesz valami (főleg, hogy már gyártottak 100%ban ap-s kocsit) de élőben fordított a helyzet. Egyelőre az Ikarus csak egy márkanév és egy kis szériában, kitben eladható második kategóriás kocsi - hiába jó motorikusan - a Credoról pedig már nem lehet azt mondani, hogy ez csak egy Credo. Azok az idők elmúltak és már a BN sorozat óta látszik, hogy megy nekik a busz gyártás is :)

Petiteto. · http://magyarbusz.info 2010.10.19. 14:29:01

"Mondjuk a sötét színű belső tér kicsit nyomasztó. Zajos, szűk. Ha klausztrofóbiára hajlamos lennék, sírva menekülnék arról a járműről. Az utas folyosó szűk, a leszállási szándékot az ölmagasságban lévő gombokkal lehet jelezni, nem a szemmagasságban lévő pirossal."

Hát Te enyhén el vagy tévedve. Ami szűk, az az Ikarus. Állóhely 0, a kerekesszékesnek fenntartott helyre egy darab kerekesszékes sem fér be.
Ellenben a Citadell-en egy kerekesszékes és egy babakocsis is kényelmesen elfér egymás mellett, mert olyan tágasra sikerült az utastér. A postodból úgy vélem felfedezni, hogy téged az Ikarus név fogott meg, nem a saját tapasztalataid.
süti beállítások módosítása