"Akik mindent megtehetnek"

2009.07.14. 21:08

Egy rendkívül felháborító és „erről beszélünk, emberek!” eset történt velem az elmúlt szolgálataim valamelyikén. Hősök terétől dolgoztam a délutáni csúcsban, és a rengeteg ember miatt csak Dunaharaszti külső állomáson sikerült átszállnom a pótba. Rögtön az ajtóban állt öt (emberek, ki kell hogy mondjam) cigány. Egy 30-40 év körüli nő illetve – feltételezem- a gyerekei, 10 és 20 év közöttiek. Rögtön oda is léptem hozzájuk, de a szabály szerint csak azután hogy elindult a vonat. A nő 80!, azaz nyolcvan forintot akart adni ötűkre, azért hogy ők a következőnél leszállnak. Ez akárhogy osztok-szorzok, nem jön ki sehogy: Legalább egy 200 Ft-os jegy, a négy gyerekből jó ha kettő rendelkezett érvényes diákigazolvánnyal, de tegyük fel mindenkinek volt, így még négy darab 100 Ft-os, félárú kiegészítő. Az 200+4*100=600. Ez az út úgy került volna 600 Ft-ba hogy még baromi jó indulatú vagyok és csak a határtól fizettetem ki a jegyet, mert tudom hogy Soroksártól jönnek. Az még plusz 5*300 azaz 1500 , összesen 2100 lett volna ötűknek. Ehelyett 80 Ft akarták kiszúrni az én, illetve a cég szemét.
Utasok: -Nincs pénzük, most megyünk a zálogba. (De azért még a legkisebb gyereknek is ott lógott a „fuksz” a nyakában – a szerk.)
Mondtam nekik hogy ez így nem megy, úgyhogy a következőnél tényleg leszállás. Kontráztak hogy amúgy is ott akartak leszállni, és arra a megállóra ők már nem fognak fizetni. Megkérdeztem hogy akkor ezek után hogy fizettessem ki a többi utassal a jegyet, mert mindenki mondhatná hogy ők is csak a következőig mennek. Jött a szokásos duma: majd visszafelé kifizetik, illetve hogy oldjam meg.
Rákérdeztem hogy nincs semmiféle lelkiismeretük, szégyenérzetük vagy becsületérzetük, mások kifizetik a jegyet, ők meg nem? Itt már jött a már szerintem sokak által ismert „cigánybecsület”, a következőt mondták: -Azért mert te utálod a cigányokat…
VJV: -Álljon meg a menet. Ezt én egy szóval se mondtam.
Utasok: -Dehogynem, most az előbb… Az előbb mondtad hogy utálod a cigányokat…
Érdekes, ezt senki nem hallotta, na de mindegy. Ezzel otthagytam őket, és odaléptem egy bringás utashoz, majd köszöntem neki. Visszaköszönt, és csak annyit mondott hogy: -Hát jól van, de én a következőnél leszállok.
Ezek után mit mondhatnék? Megértem, és igaza van. Teljesen jogos volt ez a kijelentése. Ha a cigányok nem fizetnek, ő miért fizessen? Erre rögtön jött a válasz kissebségi oldalról: -Na, ha neki lehet hogy nem fizet, akkor nekünk is. (Ácsi, először ők játszották el hogy nem fizetnek, és 100%-ban ki merem jelenteni, ha a bringás utasom ki fizette volna a jegyet, ők akkor sem – a szerk.)
Ezt a megjegyzésüket már nem hagytam szó nélkül, és visszatértem a delikvensekhez.
VJV: -De ő kifizette volna, de ti nem! Ezek után teljesen jogosan háborog, mert ha ti megtehetitek hogy nem fizettek akkor ő is.
Megszülettek az intelligenciájukat igencsak jellemző kijelentések: -Örüljetek annak hogy itt utazunk, mert csak edződik a HÉV azzal hogy rajta vagyunk., stb. stb. stb....
(Közben ugyanaz bőszen simogatta a felsőtestét, éppen hogy csak a melle nem látszódott ki, gusztustalan – a szerk.)
Itt már becsatlakozott egy kedves ismerősöm és a bringás srác is a „traccspartiba”. Majd megkaptuk a cigányok által előszeretettel használt problémamegoldót: a fenyegetést. „Majd a fiúk elintézik!” „Csak egy telefon!” „Meglátod majd te is megkapod, ott haverkodsz a szomszéddal” (<- ez vagyok én, valóban, a szomszédjuk egy nagyon jó barátom, úgyhogy közöltem velük, ha a kalauzokat bármiféle támadás éri - még ha nem is ők voltak – azonnal gyanúba keveredhetnek. Ráadásul – ezt szó szerint vegyétek – a kertjük végében, egy párhuzamos utcában van egy rendőrőrs. – a szerk.)  
Tipikus, legjobb védekezés a támadás: -Na akkor mondjad a címet…!
VJV: -Nem kell semmiféle címet mondanom, tudom hogy hol laktok. És ha tudjátok hogy a szomszédotokkal jóba vagyok, akkor lehetne annyi eszetek hogy akkor azt is tudjátok hogy tudom ti hol laktok. (Istenem, egyszerű logika) És az előbb említett „fiúk”-ról tudni kell hogy ők Soroksár „keménygyerekei”. Volt már összetűzésük több kollégámmal. Egyszer civilben utaztam a HÉV-en, láttam hogy ők is abban a kocsiban vannak ahol én, láttam hogy ki a kalauz aki még a másik kocsiban volt. Úgy gondoltam hogy a következő megállónál majd átszáll a kollégám, hátramentem a kocsi másik végébe, hátha szüksége lesz segítségre. Rögtön jöttek a beszólogatások a „fiúk”-tól: „Mit feszítesz itt?” „Itt keménykedsz”. (na most én egy rohadt szót nem szóltam, úgyhogy nem tudom ki keménykedett – a szerk.). De ami a kedvenc beszólásom volt: „Mit nézed a tesómat, mivan b*zi vagy?”.  Ezt a magas labdát viszont le lehet csapni: „És te mit nézel engem, te is b*zi vagy?”. (Ha már valaki nyitott szemmel jár az utcán az már meleg, ez igen. Szerintem ez ismét az intelligenciájukról tesz tanúbizonyságot. – a szerk.)
Visszatérve a mostani sztorira. Kimutatták a fog fehérüket (nem mintha eddig nem tudtuk volna hogy milyenek). Az önsimogatós delikvens elővett a zsebéből – nem fogok hazudozni hogy egy köteg pénzt – de a mostani utat biztosan fedező mennyiségű bankót. És nevetve/flegmán/gúnyosan mondta hogy megtehetné hogy kifizeti a jegyet, de nem fogja, mert minek. Volt még egy kis adok-kapok köztük és a biciklis utas között, ahol többek között az egyik büszkén taglalta hogy húsz éves, és már befejezte az általános iskolát. (Nagy tapsot neki)

!!!

Ez a bejegyzés mindenféle rasszista, diszkriminatív indítatás nélkül készült. Csupán elege van már egy országnak ebből a viselkedésből. Már a BKV-nál is betelt a pohár. A kolléganőmet is roma sorból származó ember (kérdés hogy ember-e az ilyen) hagyta helyben. Azóta is orvosi kezelésre jár, és a traumát még mindig nem tudta kiheverni, és ha fizikálisan fel is épül, lelkileg ki tudja hogy fel fog-e valaha.
Egyszer írtam már hogy nekem is volt összetűzésem egy fiatal egyeddel, aki azt mondta hogy egyedül keménykedjek neki, mert neki legalább van f*sza ahhoz egyedül álljon ki elém. Nekem meg legalább van f*szom hogy elmenjek dolgozni, a többi becsületes utasnak meg van f*sza hogy megvegye a jegyet.
Ezek az emberek azt hiszik hogy ők ingyen vehetik igénybe a közösségi közlekedést, ingyen „vásárolhatnak” a boltban, fizikai erővel sakkban tarthatnak másokat, és még sorolhatnám hogy mit hisznek magukról, mert ők VALAKIK. De tegyük csak fel azt a kérdést hogy mégis kik is ők valójában? Azaz hogy kell őket szólítani? Kissebség? Ezt a szót nem használhatod, mert lekicsinyítő, diszkriminatív. Cigány? Szintén nem használhatod, ha mégis azt minden bizonnyal csak negatív értelemben teheted (legalábbis szerintük), azaz diszkriminatív. Roma? Dettó. Ezek szerint őket nem lehet nevén nevezni, ők valamilyen istennek képzelik magukat, akit ha nevén szólítasz akkor bűnt követsz, diszkriminálsz, kirekesztesz.
Nem a társadalom löki ki őket, hanem ők utasítják el a társadalmat. Nem hajlandóak tudomásul venni illetve elfogadni a társadalmi együttélés íratlan szabályait (de mint tudjuk, az irotatt sem), sokszor úgy viselkednek mint az állatok. Provokálnak minket, hogy aztán elmondhassák hogy mi vagyunk a fajgyűlölők. Magyarországon nem az a fajgyűlölő aki utálja a cigányokat, hanem akit utálnak a cigányok. És ha egyszer valamelyik polgártársam aki megelégeli mindezt, fellép a kialakult helyzet ellen, és ne adj’ Isten olyan módszereket használ mint amilyeneket a romák (hozzáteszem, nem helyesen) akkor rögtön fellázadnak, sérelmezve érzik magukat és az egész roma kultúrát, a kiérkezett médiát megszállva panaszkodnak cigánygyűlöletről beszélve: „ A Robikát is megrázta az áram!”. De azt nem mondja hogy Robikát azért rázta meg az áram mert lopni akart. Abba nem gondolnak bele hogy ők mit követtek/követnek el. Mi jegyvizsgálók, vagy mások (legyenek postások, bolti alkalmazottak, stb…) akik emberekkel foglalkoznak tudjuk hogy az esetek 90%-ban roma származásúak azok az emberek akikkel baj van. Mert nem mondom, sokszor a nem romák is problémáznak, de az esetek túlnyomó többségében a kisebbség balhézik. És éppen ezért ki szabad, ki kell mondani amit sokan nem akarnak elfogadni: Magyarországon VAN cigánybűnözés!
És hogy ne csak negatívumokat írjak, ezúton szeretném megemlítni becsületes roma származású polgártársaimat, akik büszkék arra ha azt mondják rájuk: cigány, mert büszkék arra akik. Munkából élnek, az életben nehezebb utat választottak, de becsületeset. Rekesszék ki és határolódjanak el ők is azoktól a „testvéreiktől” akikre az ember rögtön gondol amikor meghallja azt a szót hogy cigány. Magyarországon ha eszébe jut valakinek ez a szó akkor ne a negatívumok jussanak eszébe. Erre egy példát is tudok mondani. Az egyik cigányvajda videó üzenetében határolódott el, és kijelentette: nem tartja cigánynak azt aki becstelenségeket követ el.

!!!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr621246508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lazlo85 2009.07.15. 12:17:59

én méég nem találkoztam oan kallerel aki cigokkal kötözködött volna...

kacsa. 2009.07.16. 21:00:54

@lazlo85: Én a HÉV-en már többször is (máshol nem). De többnyire a vezető is besegített neki (és volt, hogy volt bizt. őr is a HÉV-en).
Amit ezért a Szerző kapni fog, ha idetéved valami jogvédő... Egyszer szeretném megkérdezni egytől, hogy ha a cigány csuk (vagy a cigányréce) nevű madarat emlegetem, az is rasszizmus? Ha igen, akkor a svábbogár vagy a magyar csenkesz emlegetése is annak számít?
Ha a "Cigányoztál?!" szöveggel jönnek, akkor esetleg meg lehet próbálni a "Mit mondtál a svábokra?!" választ (sváb helyére tetszőleges kisebbség behelyettesíthető, bevállalósak esetén a zsidó is).

Nicole87 2009.07.20. 11:34:14

Nem érdemes velük kötözködni mert sajnos annyi az iq-juk mint 1 békának!
Kedves Ády igen meg mutatták akkor h mennyi az iq-juk....Nem tudom mire verik magukat ők is utasok csakúgy mint a többiek....Meg jönnek avval hogy azért vagy nagyfiú mert ott van a táska az oldaladon....
Kedves ismerősöd :)

Adam a kaller 2009.07.20. 19:40:09

@kacsa.: Érdekes, én még egyszer sem kötöttem bele egy utasomba se. Mindenkit egyformán kezelek, ha pedig már úgy megyek hozzá valakihez hogy azt feltételezem nem akar fizetni, akkor annak van vmi oka/előzménye. De nem tudom mit szólt volna az a jogvédő ha látja milyen színdarabot játszottak el a kedves utasaim. Ja, és azóta az említett "fiúk"-tól megkaptam amit ígértek.
Egyik nap láttam ahogy Dunaharaszti külsőre megérkezvén a vonat, MÁR RAJTA ÜLTEK. Mire odaértem hozzájuk már volt egy kis gyomoridegem, meg remegett a kezem. Köszöntem nekik, és azzal a tipikus "na kocc innen" nézéssel néztek rám, mert hát ki vagyok én hogy megvetetem a jegyeket velük(?) Kihangsúlyoztam hogy ez itt és most egy jegy és bérletellenőrzés. Látták hogy nem fogok megijedni, és nem fogok odébb állni csak azért mert csúnyán néztek, főleg hogy előttük kifizettetem több emberrel is a jegyet. Mondták hogy oda mennek cska Szigethalom alsóra. "Akkor az fejenként 125Ft lesz." "Micsoda, mert(?), milyen 125, most szálltunk fel." Szigethalom alsóig, Haraszti felsőtől kerek 125Ft fejenként, és baromi jó fej voltam mert feltételeztem hogy mind a hármójuknak van érvényes diákigazolványa, illetve CSAK Dunaharaszti felsőtől adtam a jegyet, pedig tudtam hogy Soroksárról jöttek. Természetesen nem akaródzott kifizetni a jegyet, helyette inkább fenyegetőztek. De én közöltem velük hogy nem ajánlom a fenyegetőzést mivel csúnyán megüthetik a bokájukat. Erre csak annyit mondtak hogy ők ha fenyegetőznek akkor én már halott vagyok (Közben már az egyik arccal benne volt az én arcomban). Aztán jött a "de mi nem akarunk balhézni, csak kifizetni a jegyet." (Érdekes, nem úgy indult a kontaktus köztünk hogy ők ki akarták volna fizetni a jegyet, helyette megpróbálták megúszni, mikor látták hogy nem megy olyan könnyen jött a már jó "bevált módszer", a fenyegetőzés). Jön a jogvédő és megvéd mindenféle bűnözőpalántát, csak azért mert jogaik vannak, kötelezettségeik persze "nincsenek" illetve az se számít hogy előtte halálosan megfenyegették vagy esetleg meg is verték valamelyik embertársukat. Mondhatom szép. És minket ki fog megvédeni???

kacsa. 2009.07.20. 21:09:23

@Adam a kaller: A kötözködés alatt nem az én fogalmaim szerinti kötözködést értettem, hanem az ő fogalmaik szerintit (= valaki jegyet merészelt tőlük kérni). Mondhatnám, hogy még szép, hogy rájuk is vonatkoznak a szabályok és kérjen tőlük is jegyet a kalauz/ellenőr (ugyebár ez az elmélet), de akkor más becses hímtagjával verném azt a bizonyos szúrós növényt.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.07.21. 16:45:19

@kacsa.: Áh. A kaluzékkal verik a csalánt, ne aggódj. A Bosnyák téren ők csak senkik, vagy talán azok sem. Ha megverik egyikünket-másikunkat, akkor statisztika, max egy közlemény.

Tapasztalat, nem pedig hőzöngés. Nap mint nap kitapossák a belüket a jegyvizsgálók, és erre még az utasok szűk rétege rá is tesz egy lapáttal. Ők is taposnak rajta egy kicsit. :(:(:( Cinkotánál, Dunaharasztinál beljebb nem találsz értő füleket.

Riii 2009.07.21. 21:17:52

Nos, szerintem ezeknek az az élőlényeknek a nem lehet nevet adni, mert az már rögtön lealacsonyítás... Most mondanám, h férgek, de nem szeretném megsérteni a másik jelentését az állat világban. Kötelességük megvenni a jegyet, vagy menjenek gyalog. Én is megszoktam venni a mi vonalunkon(ahol ismernek), akkor ők miért vannak felháborodva? Ha már más a bőrszínük akkor nekik már mindent szabad? Visszamersz pofázni akkor már jönnek a famíliával. Magyarul ne merj visszapofázni mert meghalsz...
Nem mondom, hogy nem ismerek normálisakat, mert szerencsére olyanok is vannak, csak sajnos több a rossz indulatú "Ki ha én nem"...

Vyca 2009.07.21. 23:18:04

"őket nem lehet nevén nevezni"
Tom Denem..? :D

Zo14, a kaller 2009.07.22. 10:31:22

Néhol valóban elég elszomorító a helyzet, de nálunk Gödöllőn mostanában meglepő módon az társadalom elvárt normáihoz képest megfelelően viselkednek a romáink, legalábbis személy szerinti tapasztalataim alapján. Pont mostanában újságoltam kollégáimnak, hogy: "Nem tudom mi történhetett, de mostmár a legtöbb becsületes és megveszi a jegyet, nekem inkább a fehér embertársainkkal akad inkább problémám. Legalábbis több mint a kisebbséggel. Ahány ember annyi vélemény, nekem nincsen, ez csak megállapítás. :)
süti beállítások módosítása