Hótt lazán, civilként

2009.01.15. 16:40

A mai napon civil utasként szemléltem az emberi butaságot. Az még csak egy dolog az emberek képesek szaladni (!) a másfél percenként járó metróhoz, (bár ezen is jót mosolyogtam), de azt a futóversenyt, amit a HÉV felé zavartak le délutáni csúcsban, azon kiakadtam. Nem mondom, én is szaladtam már HÉV után... Fél órás követésnél... Nem tudom, ki hogy van vele, de én nem futok olyan járműhöz, aminek a követése (Cinkotán kívül az önnálló szakaszán) átlag 15 perc csúcsban, a belső szakazon pedig Cinkotáig ütemes 10 percenkénti a követés.

Természetesen kényelmes sétatempóban elértem azt, amihez a többi utas loholt, így csak cinikusan a fejem csóváltam. Felmutattam a bejáraton posztoló Di-Seceseknek az Utazásim, majd felszálltam a vonatra. (Igen, én is felmutatom nekik, hogy jó példát mutassak. Sokkal gyorsabban lezavarható az egész, ha az ember már a metrón előveszi a bérletét és a zsebébe süllyeszti a kezét.)

Felszállás után pislogtam, mint hal a szatyorban, ugyanis mindenki befeszült az ajtók előtti térbe, akinek nem volt ülőhelye. Indításjelzés után a kabátom súrolva bevágódott mögöttem az ajtó. Szóltam egy úrnak, hogy fáradjon beljebb legyen szíves az üléssorok közötti folyosóra, hogy kényelmesebben utazzunk. Vagy ha ő nem teszi meg, akkor engem engedjen be.

Ezek után türelmetlen tahónak titulált, majd nagy kegyesen beljebb ment. (Ki is a tahó a minősítés miatt?!)  Mindezek után csak megköszöntem neki, hogy bejutottam. Majd költői kérdés gyanánt megszólaltam, hogy szerinte is kényelmesebb így, mint egymást összepréselni? Közlekedni meg kell(ene) tanulni kultúráltan, mert lehet ám úgy is...

Szerző: Dió, a kaller

56 komment

Címkék: utas

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr81879903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maydayray 2009.01.15. 19:34:40

Aszittem ez csak a pécsi nyugdíjasokra jellemző, hogy megállnak rögtön az ajtóban, mondván "5 megálló és leszállok"

szabiaki (törölt) 2009.01.15. 19:39:37

Hát én egy 9ezer forintos papírt nem rakok a zsebembe. Azon mosolyogni, hogy valaki rohan valamelyik tömegközlekedési eszköz mellé elég nagy parasztság, honnan tudod, hova siet.
Az 1es villamoshoz a népstadionnál minidig rohanni kell, mert nem várja meg, hogy a zöldön átérjenek az emberek, elindul előtte hogy aztán métereket csigatempóba mennyen, mert a gyalogosok a zöld jelzésen mennek át előtte éppen, ha valaki még a zöldre váltás előtt átrohan akkor van esélye felszállni.

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.01.15. 19:43:39

persze, hogy megáll az ajtóban az állat. hiszen azt hiszi nem lesz ideje leszállni. az emberi butaság.

dancegirl26 2009.01.15. 19:51:38

ha sietek bizony én is futok... főleg,ha 10-15 percet kell várnom. 2 perc miatt azért nem.
az meg tényleg emberi tahóság,h az ajtóban nyomorog a sok hülye. ha leszállok a köv negállónál akkor van annyi értelem bennem,h mindenkit engedek előttem felszállni...

SzocsO 2009.01.15. 19:52:29

ebben a tetves hidegben 15 perc is számít : )
te lehet, hogy ráérős vagy, nem kell mondjuk jegyet is venned.
Az ajtóban nyomorgás tényleg rohadt idegesítő, az igaz.

dancegirl26 2009.01.15. 19:53:55

mondjuk 1 megállóért meg nem szállok fel...max ha extra hosszú a táv (ami nem jellemző) v még nem jártam arra és lila gőzöm nincs,h meddig-merre kell sétálni

Dr Kangörény 2009.01.15. 19:57:35

Én már néhány éve nem tömegközlekedem, de többszor is szaladnom kellett a metrora, mert ha nem, simán lekéstem volna a távolsági buszt. Az, hogy te időmilliomos vagy, a te dolgod. Tőlem kinevethetsz másokat, mert nekik dolguk van, neked meg nincs.

hufnagel@citromail.hu 2009.01.15. 19:58:59

no azért az a metro sem jár ám másfél perces követéssel csak a mesében! Próbáld meg egyszer a VASÁRNAPI járatot, ha az orrod előtt elmegy, a kövcsi bizony csak 8 perc múlva érkezik.

blogszemle (törölt) · http://magyar-blogszemle.blog.hu/ 2009.01.15. 20:06:04

Jellemző, hogy a kallerok ennyire ráérnek. Meg fogalmuk sincs az utazásról. Meg még le is nézik az utast, akinek amúgy a seggét ki kéne nyalják, ha a BKV nem a két szocialista vállalat egyike lenne.

kacsa. 2009.01.15. 20:12:24

Szánom-bánom vétkeimet, de én is szoktam a busz, stb. után futni. (Tudom, busz után, nő után nem érdemes futni. Úgyis jön másik :)). Azt megígérem, hogy nők után ezután sem fogok futni, de lehet, hogy ha hagyom elmenni az adott buszt, akkor a következővel már nem fogom elérni a ritkábban járó másikat. Ilyen esetben van, hogy még a mozgólépcsőn is sétálok/sétálnék (ha a nem zsúfolt lépcsőn a jobb oldalra állnának).
Az ajtóban tömörülés tényleg baromság. Egy előnye van: a Combinoban, ha az ember átverekszi magát a zsúfolt részen, utána van egy csomó helye ;). Annak idején ezért utaztam még télen is az UV pótkocsijában.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.01.15. 20:39:48

Öröm tudomást szerezni arról, milyen jó a közlekedés a fővárosban, mert sajnos ilyen irányú személyes tapasztalat nem áll rendelkezésemre, ti. errefelé (Zsámbéki-medence) nincs se HÉV, se metró.

De ahol előtte laktam, Káposztásmegyeren is egészen más volt a helyzet, a 14-es villamos ritkán járt, de akkor lassan, szóval több ilyen leírást, fedezzünk fel az olvasás által ismeretlen dolgokat!

markog 2009.01.15. 20:43:47

@blogszemle: Őőő ez most hogy jön ide? Szerintem is hülyeség metró után futni. Az ajtóban állás meg dühítő. de ha ön kedves blogszemle így gondolja, akkor sajnálom. De remélem nem fog beszólni/rondán nézni az emberre mit oly gyakan csinálják azok akik elsőként felszállnak, majd letáboroznak ott... Azt meg nem értem miért kéne a kallernek nyalni az utas seggét. Bár eme nemes komment után remélem ön ezt teszi a saját szakmáján belül az ügyféllel/főnökkel/főnök kedvencével/stb...

markog 2009.01.15. 20:44:40

Jah az előzőből kimaradt: szánalmas egy hozzáállás...

detre 2009.01.15. 20:50:30

Magam sem értettem, minek a sietség arra a járatra, ami 2-5 percenként jár. Még a 15-20 perceseket is túl tudom élni; amíg jön a következő járat, addig inkább elfoglalom magam, semmint hogy loholjak. Egészségileg sem éri meg, inkább induljunk el egy kicsivel hamarabb.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.15. 20:58:25

@detre: Én sem futok semmi után, még akkor sem, ha ritkán jár. Ha már indul, indulni készül akkor meg főleg. Nem akarok balesetet, meg hát erre szabály is van...

Santer 2009.01.15. 21:06:20

Teljesen kizárt, hogy a szerző valóban kaller lenne, hiszen tud helyesen írni és kerek, egészséges mondatokat fogalmazni.

2009.01.15. 21:30:25

ne tessék röhögni azon, aki fut a metró után. van, akinek az a három perc nagyon sokat jelent. vannak olyan élethelyzetek, ahol munkahelyek vagy sokjegyű összegek vagy hasonlók múlnak rajta. és vannak olyan emberek, akik nem szeretik megállókban ácsorogva fecsérelni az idejüket -mert van jobb dolguk is.

én pl. attól őrülök meg, mikor a ráérős emberek úgy sétálgatnak a metróban, mint aki igazából csak sétálgatni ugrott be ide, határozott úticél nélkül.
én meg nem tudok sietni, mert ott tötymörögnek az út közepén, lehetőleg széles ívben lóbálják a cekkereket, hogy elfoglalják az egész utat (igazán profik ide-oda ingáznak a folyosó két oldala között) hogy semmiképp se lehessen kikerülni őket.
tényleg: mért olyan nehéz megérteni a lusta emereknek, hogy nem mindenki lusta?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.15. 21:33:08

@croc:

Amikor anyu hívott, hogy korházba került, akkor én is futottam minden után, hogy hamarabb ott legyek. Ilyen helyzetben pl. megértem én is, ha valaki fut. Le lehetett volna engem is hülyézni akkor. Ez mindenkinek szíve joga...

blogszemle (törölt) · http://magyar-blogszemle.blog.hu/ 2009.01.15. 21:42:00

Míg a bkv annyit nem képes megoldani, hogy a metrón legyen két sávba besorolás a mozgólépcsőn, hogy haladni is lehessen a sok tötyörészőtől, addig jobb, ha hallgatnak a cég "munkatársai" jó mélyeket. Nem helyes a privatizáció, de kifejezetten örülök, hogy közeleg a bkv szétcincálása és az ilyen teszemveszem töketlen kallereket úgy b...k ki, hogy na. Szocialista őskövület a bkv, már csak a prig rombolás és a teljes újjáépítés segíthet rajta.

blogszemle (törölt) · http://magyar-blogszemle.blog.hu/ 2009.01.15. 21:43:45

@croc: Tele van ez a város élősködővel, akiket mi tartunk el, akik lassan napi 36 órát húzzuk az igát. Az ilyen ácsorgók meg a t.küket vakargásszák álló nap s még ők vannak megsértődve.

fehso2 2009.01.15. 21:46:58

Szerintem igaza van a kallernek. Én szinte csak metrózom, de ott is sokan szaladnak, mintha az életük múlna rajta. Persze, van, aki tényleg siet, de meggyőződésem, hogy a többség nem. Ők, csak kényszerből szaladnak. Hogy miért? Szerintem sok búvalb@szott embernek kellenek ezek a kis hétköznapi sikerek. Eléri a metrót, le tud ülni...

fehso2 2009.01.15. 21:51:51

A másik, hogy az emberek már mindenért versengenek, harcolnak, küzdenek. Nézzétek csak meg magatokat itt a blogon is!

markog 2009.01.15. 21:55:15

@croc: akinek sietnie kell, az nyugodtan fusson. De valahogy nem ők vannak többségben. A kedvencem amikor idős, nyugdíjas emberek, diákok délután meg nagy nagy bevásárlószatyrokat cipelő emberek rohannak a metró a után. No nekik aztán sietniük kell. Legékesebb példa a Nyugati téri M3 megálló :)

bbocs 2009.01.15. 21:55:44

Én szinte mindig futok minden után, mert mindig hasznosabban tudom eltölteni az időt a munkahelyen/otthon, mint a megállóban ácsorogva.
Szerintem ez ilyen egyszerű.

Közöd?? (törölt) 2009.01.15. 21:57:40

az ajtóban állás azért alakult ki mert a kedves kibaszott kollégáid, már nyomják rá a csengőt az emberre még le sem szállt.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.15. 22:04:55

@hufnagel@citromail.hu: Megsúgom, ma hétköznap van...

@blogszemle: A probléma a következő: A kallerok szolgálaton kívül ugyanolyan emberek, mint Te vagy én.

@kacsa.: Az UV pótot én is imádtam. Tömeg nincs, ráadásul személyes élmény is köt hozzájuk... :)

@BKV figyelő: Pontosan! Ami a táskámon is van matrica képen: "Kérjük, hogy az indításjelző megszólalása után ne kísérelje meg a le- és felszállást, mert balesetveszélyes!"

@Santer: Pedig de! Hidd el. A képen a kitűző sorszáma ki van retusálva...

@croc: Én ilyen esetben mondjuk a fal mellett megyek. SŐT! A mozgólépcsőn is a jobb oldalra állok.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.15. 22:05:23

@blogszemle: ÉLJENEK az adócsalók!!!

aki meg nem az, fizessen csak továbbra is szépen, 'ahogy a csillag megyen az égen'...

valahányszor várnom kell egy bkv járműre, és éppen felbxsznám az agyam, mindig bevillan: de hisz' ez "ingyér'" van, jóembör..., ne tépd magad mijjjjattuk...

c'mon, c'mon...

Büdösgyökér 2009.01.15. 22:05:55

@Santer 2009.01.15. 21:06:20

Ez személyeskedés, semmi köze ahhoz, hogy milyen munkát végez az illető.

Meglehet, hogy ő azon kivételek egyike, amely próbára teszi a szabályt.

De cinikusan kuncogni azokon, akik a kenyeret a szájába teszik, eléggé bicskanyitogató. Főleg ilyen kifinomult stílusban.

Mindezek tetejébe butának nevezni valakit, mert - lehet önhibáján kívül - késésben van és az a 15 perc neki sokat jelent, nem vall jó modorra.
Vagy tartsa meg magának és írjon csakis arról, ami tényleg buta dolog: ajtóban satufék, se ki, se be, senyő. Agyonfirkált 70 milkás trolik/buszok, aprópénzt tenni a jegykezelőbe (aka pukkasztógép), és így tovább.

Majd ha a következő elképzelt szituációt megérem, akkor hiszek. Hinni fogok és hitemben megingathatatlan leszek. Addig csak porhintés az egész és színjáték.

Budafehérpestvár, 2349 január 16. gödöllői metró végállomás:

- Üdvözlöm!
- Jó napot!
- Bocsásson meg az alkalmatlankodásért, de cégem megbízottjaként kénytelen vagyok megbizonyosodni arról, hogy ön jogosult-e a szolgáltatásunkat igénybe venni.
- MI sem természetesebb!
- Örülök, hogy bizalmat szavaz a következő kérésem megfogalmazásához!
- Csak bátran barátom, ön előtt nem lehetnek titkaim!
- Köszönöm! Az előbb elhangzottak alapján kérem, biztosítson arról, hogy önnek minden joga megvan a szolgáltatásunk igénybevételéhez!
- Tessék, itt a fényképes bérletigazolványom. Elnézést kérek, hogy egy picit olvashatatlan az igazolványszámom, de sajnos nem a megfelelő irónnal töltöttem ki.
- Ez nem jelent problémát! Számomra egyértelmű, hogy ennek az utazási okmánynak ön a jogos tulajdonosa és biztosíthatom, hogy a szolgáltatásunkat ezzel az igazolvánnyal igénybe veheti.
- Köszönöm szépen! Szép napot és további jó munkát kívánok!
- Önnek is és még egyszer elnézést kérek, hogy feltartottam! Jó utat kívánok!

csavarhuzo77 · http://csavarhuzo.blog.hu 2009.01.15. 22:08:04

azért a 15 percenként járó hévhez futni nem biztos, hogy annyira vicces. már csak azért sem, mert lehet, hogy az illető a cinkotán túli világba tart, márpedig, akkor elég sokat kell várnia. ráadásul nem biztos, hogy mindenki vágja a menetrendet fejből, szóval esetleg megéri sietni egy kicsit.
az ajtóban állni tényleg nem túl szép dolog, de lássuk be, sokszor elég necces a leszállás, mert mire gondol egyet az ember, már csukva az ajtó. az INGYEN bérleted mutogatására meg tényleg büszke lehetsz, ha te is 9000 ért vennéd, akkor nem biztos, hogy így mutogatnád, főleg, mert a kutya nem kíváncsi rá.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.15. 22:10:41

az oroszok már a spájzban vannak blog-ról:

A Gestapo főhadiszállásán Bormann belépett a szobájába és megpillantotta Stirlitzet, amint a nyitott páncélszekrény előtt áll.
- Hát te mit csinálsz itt? - kérdezte tőle.
- A villamosra várok! - felelte Stirlitz.
Bormann megnyugodva kiment a szobából. "Érdekes, vajon melyik villamosra vár?" - gondolta. "Visszamegyek és megkérdem."
Bormann visszament a szobába, de Stirlitz már nem volt ott...

cockney 2009.01.15. 22:10:51

arról a fogalomról, hogy átszállás hallottatok már? ilyenkor 5 perc és létfontosságú lehet, nemhogy 15. mivan ha vonatra, volánra kell átszállnia ami óránként jár? mivan, ha a busza/villamosa percet állt valahol, egyébként lazán elérte volna a járatot amihez éppen fut?

én szoktam futni a metróhoz is ha ezen múlik, hogy beérjek dolgozni a félóránként járó busszal, míg este amikor a metró érkezése után 15 perccel indulna a buszom, le szoktam sétálni 5-6 megállót amig utól nem ér a busz.

de nehogy már leszóljuk a rohanókat azért mert mi k. ráérünk... pláne a 15 perc, azért az rengeteg.

2009.01.15. 22:11:07

Másfél perces követés a metrón deszép is lenne... esti órákban megasztán!

Mike36 2009.01.15. 22:24:18

ez most miről szólt? hogy sokan szaladnak, meg megállnak az ajtóban?
igen így van.

:DD

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2009.01.15. 22:25:36

Ez a tipikus na igen...
Gócpontok az ajtóknál, folyósón meg üresség - sőt néha ülőhely is akár.

Combinon is jelenség, 7-es buszon is jelenség.


Apropo:
Ez csak HÉV-es blog ha jól látom. Nincs BKV kalleres blog is? Linket adjon már valaki ha tud pls.

Mike36 2009.01.15. 22:28:04

beleolvasgattam a reakciókba, én is szoktam mosolyogni, amikor rohannak a metrószerelvényhez, midekin áttporva, amikor az 2 percenként jár
fussatok csak
legtöbbször a márt bent álló szerelvényre sem szállok fel, ha már mindeki beszállt, nem kellemes amikor az emberre rácsapják az ajtót
ha elkésem vhonann nem ezen a 2 percn fog múlni
ja és a legvicesebb az amikor a nyögdijas nénikék rohannak, korukat megszégyenítő fürgeségel, vagy felkapott járókerettel :)

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2009.01.15. 22:29:14

Gratulálok, ez igazán olyan poszt volt, amilyet az ember vár egy kallertől, sikerült nem meghazudtolni önmagatokat. Pl. honnan tudod, hogy az adott illető miért fut az adott jármű után? Mi van, ha ezen múlik, hogy elérjen valamit, pl. távolsági buszt (pl. ki van számítva, hogy a műszakja végén ha pontosan el tud menni, nem kell 2-3 órát dekkolnia a buszpályaudvaron a következő buszig)?
Másfelől dolgoztál-e már multinál? Gondolom nem, mert akkor te sem lennél olyan nyugodt, neked biztos nem számít, ha késel, úgysem rúgnak ki emiatt. Bár lehet, hogy egy multihoz eleve fel sem vennének a képességeid, kvalitásaid miatt, de ez csak ugyanolyan feltételezés, mint nálad a "mindenki ráér a következő járatig".
De szerintem neked hiába mondok is bármit, szerinted minden úgy van rendben, ahogy most van, nem?

Mike36 2009.01.15. 22:30:38

ajtóban nyomorgásról meg anynit: a 7-esen kell edződni
állnak az ajtóban, de te erővel felszállsz, jól beljebbnyomva az embereket, ha jönnek mögötted, akkor még beljebb
csak itt senki nem pampog, mert megszokták
nem monom hogy olyan csódajó heringként utazni, de legalább nem kell kapaszkodni :)

SzocsO 2009.01.15. 22:35:18

@Santer: nem ír helyesen:
>Cinkotán kívül az önnálló szakaszán
önálló - egy "n".
Bár, gondolom csak elgépelés, mint ez itt:
>a belső szakazon pedig
: )
bocs kaller úr, nem kekeckedek tovább. Mindent jót, szép napokat : )

Mike36 2009.01.15. 22:36:40

@Büdösgyökér:

én most felvágom az ereim ha 2349-ben is ennyire primitivek leszünk

Mike36 2009.01.15. 22:40:16

egyébkétn a futkosók nem futkosnak eszetlen módjára
- ha futás közben eelesnek és elszakad a nadrágjuk, szoknyájuk
- állandóan becsípi őket az éppen csukodó ajtó
- nem halogatják az utolsó pillanatra az elindulást
az, hogy eléred a csatlakozást, az meg inkább szerencse kérdése, nem pedig mások fellökdösése, általtiprásának kérdése
mint ahogy az ideges óratekingetéstől sem megy gyorsabban a busz

Vyca 2009.01.15. 22:54:07

@Repülő Majom: "Bár lehet, hogy egy multihoz eleve fel sem vennének a képességeid, kvalitásaid miatt, de ez csak ugyanolyan feltételezés, mint nálad a "mindenki ráér a következő járatig"." Azért a kettő nem egy kategória, mert míg Dió egy számára természetesnek vélt állapotot közöl, te sértegeted, nem kicsit.

@Dió: Valóban nem szép kimosolyogni az embereket.. De én is szoktam. ;) Mert engem jobb kedvre derít ha mosolygok, mintha a hajamat tépem, vagy az idegeimet őrlöm.

És most én nemigen tudom, miért háborodtak itt fel annyian. Ez nem egy sértő szándékú blog. Kedvenc Kallerunk csak leírta a véleményét. És ha jól látom, attól függetlenül a többi utassal udvarias volt. Csak kicsit cinikus. De ő ilyen ember. Mi ezzel a baj?

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.01.15. 22:59:09

"Nem tudom, ki hogy van vele, de én nem futok olyan járműhöz, aminek a követése (Cinkotán kívül az önnálló szakaszán) átlag 15 perc csúcsban, a belső szakazon pedig Cinkotáig ütemes 10 percenkénti a követés." Gyengébbek kedvéért lefordítom: Ő NEM FUT 10-15 perc miatt. Oké? Aki akar, fusson. Ő nem fut. Ennyi. Ő. Tetszik érteni? Ha siet, fusson, lelke rajta, ő meg az életvitele nem olyan, hogy rohangáljon és kész. Ezért kvázi lehülyézni azért ölég meredek.

A másik meg, hogy kokretice az Örsön a HÉV utolsó ajtajában mindig van pár nagyeszű, aki sipító jelzésnél még feltolakodja magát, nehogy 10 percet kelljen várni. Teljesen biztos vagyok benne, hogy ennek jó része nem magyarázható olyan racionális okokkal, amiket felhoztatok, mint multi, meg buszcsatlakozás, meg bezár az óvoda, meg kisfaszom (mondjuk nem ártana amúgy az ilyen szövegekhez ismerni a gödöllői HÉV vonalát) - ez semmi más, mint hogy a vérünkben van a rohanás, meg hogy "jaj lemaradok valamiről". 40 évig működtek a reflexek, hogy beálltak a sorba, mert ha sor van, akkor tuti valami hiánycikket lehet ott kapni. Ez is reflex. El kell érni, mert elmegy!!! Tényleg minden nap van egy-két tucat ember, akinek kurvára sürgősen el kell érnie a 16:58-ast? és megvan a napi sikerélmény, hogy eléri a Máónika Sáót vagy negyedórával korábban melegíthesse meg a mirelit pacalpörköltjét? Nem szeretek leülni a HÉV-en és ott középen álldogállva hallom gyakran, hogy az ilyen rohanók büszkén telefonálnak haza (mondom HAZA), hogy "elértem" vagy "elértem a korábbit". Hát, kurvára megérhette a napi +15 percért a -2 év az egészségéből.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.15. 23:17:09

@blogszemle: Marhára meg vannak ezek az emberek sértődve. De ha harminchat órázol, akkor valszeg nem dolgozol annyi napon, mint én. Ugyanis ált. tizenkét órázok.

2009.01.16. 16:53:01

Milyen metrók és hol járnak másfél-két percenként??? Mert hogy ma már Bp-en a 2/3-as nem, arról bárki meggyőződhet... (Egyébként még a 90-es évek elején tényleg volt, hogy csúcsidőben ilyen sűrűn jöttek a metrók, ha jól emlékszem.)

Egyébként szvsz nagyon sok ember örül, hogy a napi munka után végre hazamehet, nem igazán szeretne még álldogálni -20 fokban a megállóban :(, akkor már inkább szalad. Persze ha valaki tényleg annyira ráér... :)

VakondM 2009.01.16. 22:46:52

A 3 betűs cég járművei után én sem nagyon futok. Úgyis jön a következő, vagy nálam vannak a kulcsok :)
A Móriczon a 61es villamos végállomáson ki van téve a vágányok végéhez egy kijelző, hogy mikor indul a villamos. Megnéztem, szuper 3 perc! Békésen sétálok a villamos felé amikor elfut mellettem valaki majd felpattan a villamosra. Az ilyenre nem lehet mit mondani, se csatlakozás se a multi nem indokolja...

kacsa. 2009.01.17. 20:47:19

@VakondM: Ne nézd hülyének ezért! Csak sportolt.:) Őt ( www.youtube.com/watch?v=n9ApRjtwwTU&feature=channel_page ) sem nézném hülyének, ha látnám. Vagy mégis?

VakondM 2009.01.17. 22:05:49

@kacsa.: Amíg nem előttem futkos keresztbe addig oda fut ahova akar, de ha előttem....

vorti 2009.01.18. 14:25:25

Én bizony futok! Keveset sportolok, így tartom magam formában. :D Persze kizárólag csak akkor, ha a követési idő 5 percnél kevesebb, és ha időre megyek.

HÉV-hez is futottam már jópárszor az Örsön, ha volt még reélis esély, hogy elérem időben. Tapasztalaom, hogy mindenki a hátulról a legelső ajtóhoz tömörül ilyenkor, ezért én mindig a következő ajtót célzom be, mielőtt felszökkenek, köszönetképp intek egyet a vezetőnek.
Ha meg elmegy az orrom előtt, akkor egyből megyek a buszhoz. Tudom, hogy lassabb, de türelmetlen vagyok, ki nem állhatom az Örsöt, és a buszozásnak is megvan a maga fílingje... :)

Kb. két hete mentem be vizsgázni egyik délelőtt, reptérnél fut egy srác kereszül az úton meg a buszmegállón (a vezetőnek takarásban lehetett), a jelző szól már egy ideje, felugrik, telibekapta az ajtó. :D Egy másik utas aki kiszedte megdicsérte a gyorsaságát. :D Ennek a futásnak speciel semmi értelme nem volt, az ott megálló buszoknak egy kivétellel mind a végállomásuk az Örs...

Mounty (törölt) 2009.01.18. 23:36:15

Sziasztok!

Én úgy vagyok vele, hogy engem nem zavarnak a futkosók, kivéve persze, ha a futónál van a pénztárcám! ;)
Lehet, hogy siet valahová, én is kerülhetek olyan helyzetbe, hogy számít az a két perc is.
Az ajtóban megállás pedig általános jelenség fővárosunk tömegközlekedési járatain mindenhol...

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.01.19. 09:56:09

@DON GATTO: Hehe :) Örsöt én se szeretem... tavasszal/nyáron, szóval szép időben, inkább elmegyek a korábban indulóval izé megállóig (nem ugrik be hirtelen a Cinkota előtti megálló neve), és ott békés csendben üldögélve megvárom a Gödöllöig járó vonatot... :)

vorti 2009.01.19. 13:56:43

@DON GATTO: Javítanám magam, értelemszerűen csak akkor _nem_ futok, ha a követési idő kevesebb 5 percnél... (pl. kombínók ajtajait visszafogó szerencsétlenekre nagyon tudok haragudni, mikor mögötte van a következő vili)

@Zulu Alfa Kilo: Az Imre utcáig szoktam kimenni, ott jöhet 92-es, HÉV, vagy olykor Volán is, ami mind jó, és a buszmegállóból gyorsan át lehet érni a HÉV-hez, ha azt látom közeledni.
Ha nem szakad az eső, az nálam szép időnek számít. :)

Traktoros 2009.01.19. 14:47:03

Észrevettétek, hogy akik a leghangosabban hőbörögnek, pont azok hagyták figyelmen kívül azt az X faktort, hogy hősünk _kényelmes_ sétával érte el a szerelvényt?

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.19. 17:53:58

@Traktoros: És csendben észreveszi a lényeget. :)

@DON GATTO: Kis követési időben én is az alternatív útvonalakat keresem. Mindegy hova, csak el az Örsről.

Volt már olyan, hogy befelé kellett volna 25 percet várnom Kerepesen. Nálam volt a fényképezőm és ráértem. Így hát gyalog mentem be dolgozni. Időben elindultam... ;) Másfél óra alatt ballagtam be Cinkotára, de úgy, hogyha láttam egy jó fotós helyet, ott meg is álltam... :) (Lásd. Inda-fotós oldaldoboz... :P)

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.19. 17:55:35

Különben is. Rohanni munkaidőben kell... :D Azon kívül inkább lassan csordogálok. Minek őröljem fel az idegeimet, ha nem muszáj? :) Időben elindulok mindenhová, és így soha nem kell rohannom.

fromdtod 2009.01.20. 10:32:14

Sietni nem elegáns.
süti beállítások módosítása