Anyuka mutatja a jó példát

2009.01.11. 16:03

Éjszakás szolgálat legelején dolgozgattam Kerepes és Szilasliget között, amikor az egyik törzsutasom azt mondta a kocsi közepén, hogy az utolsó ajtónál lévő hölgyutas a kislányával biztos két kiegészítőjegy, de csak Szilasligetig. Mondta, hogy az esetet később kommentálja.

Odamentem a hölgyhöz, kértem jegyüket, vagy bérletüket, amikor a kislány kérte a diák és a felnőtt kiegészítőt Szilasligetig. Miután kiadtam a jegyet és leszálltak, visszatértem az úrhoz, mert kíváncsi voltam a történetre.

Az utas állítása szerint, amint felszálltam a kocsiba a hölgy megszólalt a lányának, hogy menjen vele a kocsi utolsó ajtajához. Így elkerülhető a jegyváltás. Amikor az úr megjegyezte, hogy ez aztán szép és példamutató magatartás a következő generációnak, a hölgy csak annyit fűzött hozzá, hogy "Mégis mi köze van hozzá?!" Erre az úr szóvátette neki, hogy a szolgáltatásért, ha igénybevesszük, fizetni is kell... Így aztán kénytelenek voltak...

Jó, hogy a szülők már egészen fiatalon megtanítják a gyerekeiknek, hogyan kell meglopni egy céget és a szolgáltatást kifizető többi utast, mindezt szégyenérzet nélkül. Gratulálok így utólag a tisztelt anyukának a példamutató magatartásához!

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr72871025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Codee 2009.01.11. 19:53:11

Ez is relativ, ha arról nézzük, hogy a szülő igenis milyen elsunnyogó példát mutat a gyereknek , ez elég kiábránditó, de vizsgáljuk meg a másik oldalt, a jármüvek késnek, a kallerek lenézöek , és az, hogy milyen körülmények között lehet utazni, hát azt nem nevezném szolgáltatásnak....
Ez az "illik kifizetni" dolog meg egyszerüen nevetséges... ezt mind azok a szürke egerek mondják akik beletörödve a sok rosszba, hát valamiért fizetnek és ilyenkor akik megusszák v részben átbliccelik az utat csak annyit mondanak, ejnye, de csúnya dolog, ilyet nem szabad, nem illik. Az a baj, hogy nagyon sok dolog nem illendö manapság mégis megetetik az emberekkel a maszlagot...

LongJohnHolmes 2009.01.11. 19:54:17

nos2016, sajnos neked lövésed sincs miről írtam, és azt hiszem, hogy hosszan kellene magyaráznom, mire felfognád.

mqqq 2009.01.11. 19:55:02

@Jómunkásember: ott mást lopnak... éltem amcsiban, az ember mindenhol ember. Nem azt állítottam hogy mindenhol ezeket lopják, hanem hogy mindenhol azt, ami felül van árazva és egyszerűen kikerülhető.

nov2016 2009.01.11. 19:58:47

@Jómunkásember:
De igazad van. Tényleg az lop ilyen módon aki megtehetné hogy fizessen a szolgáltatásért vagy szoftverért. Aztán legfeljebb gyárt valami ideológiát. Akármilyen csili-vili szolgáltatás lenne, akkor is gyártana. És még büszke is rá, legalább maradna csendben.

warren buffet 2009.01.11. 19:59:23

@Codee: lázadj fel, az menő mostanság.pláne hogy hála Istennek ebben az országban mindenki ért mindenhez.:)

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.01.11. 20:00:11

nem egyedüli eset. sőt, néha még én is lógok :(

warren buffet 2009.01.11. 20:03:10

@mqqq: az nem ad felmentést.itt morális kérdésről beszélgetünk és én a kommentelők azon részével értek egyet akik szerint ez lopás és nem más.nem kikerült szolgáltatásigénybevétel, meg trükkös használat meg kisfa**om.lopás, ennyi.

azt meg h máshol is lopnak nem érdem, és a szememben nem is érv.és mégegyszer főleg azért mert az egész eddigi élettapasztalatom azt igazolja hogy akinek havi 80-at kell beosztani az tisztességesebb mint aki 800 szór el.
(tisztelet a kivételnek)

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.01.11. 20:05:06

aki azzal védekezik, hogy nem elég a BKV szolgáltatása, és nincs alternatíva, az szálljon magába. A gyalog is alternatíva, a bringa is, a kocsi is, a taxi is, csak győzzél válogatni. Ha tényleg olyan szenvedés lenne a BKV-n utazni, tudnál mást választani.

A szoftverhasonlat meg béna. Az igénybevétel a szoftver üzemeltetését nem terheli, a busz viszont több üzemanyagot éget az utas miatt.

xOfi 2009.01.11. 20:06:28

hmm.. csak nekem tűnt fel, hogy manapság csúcsidőben is kényelmesen lehet metrózni? hála az őrzésnek, a kombinókon lógnak a legtöbben. 7köznap, 17h körül próbáltátok már a sárgázást? Amíg van diákom, addig "könnyen" metrózok, egyébként gáz lenne 8-10E-t kiadni bérletre. De ha max. 5500 lenne a felnőtt bérlet, sztem 3*annyian megvennék, mint eddig.

LongJohnHolmes 2009.01.11. 20:06:42

Nem véletlenül hívják szellemi tulajdonnak azt ami az. Lopásnak hívjuk mindkettőt, de nem ugyanaz a kettő mégsem.
Az anyagi jellegű dolgok eltulajdonítása egész más jelleggel bír. Ha egy autót visznek el, azután egy űr marad. De ha egy zenét, filmet letölt valaki, azzal nem közvetlenül károsítja meg a zene tulajdonosát. Ez közvetett kár aminek a kiszámítása sem megoldott, hiszen csak becsérték van. Persze egy autót is felbecsülnek:) De egy autóból max egyet lehet ellopni.

Ha ellopod az ötletemet és te gazdagodsz meg belőle------ nos figyi.
A Microsoft beperel, mert lopod a Windowsát. A Microsoftot 100 másik kis cég perli, mert az ellopott tőle ezt-azt. Hogy is vagy ez? Nagyon nehéz ügy. De ha a Mercedestől lenyúlnak egy szerelvény kocsit, akkor a tolvajok egyszerűen és hamar mennek a sittre, mert az valahonnan hiányzik.

zbzbzb 2009.01.11. 20:08:29

csak 1 kérdés:
ha taxival mész valahova, akkor ugye fizetsz érte?

a bkv-ért miért is nem?

én utálom a legjobban, de tényleg, mégis azt mondom, ha megvetted fizess!

csak az a kérdés, hogy mennyit.

mert a szart aranyárban mérni pofátlanság.

Jimbo75 2009.01.11. 20:08:56

csavargo és sanche

Ha tudnátok olvasni, akkor ez biztosan kiütötte volna a szemeteket, mivel ezzel kezdtem a hozzászólásomat, de be kellett volna járni az általános iskola olvasás óráira is, nemcsak az írásra és akkor nemcsak írni tudna a két agysebész, hanem olvasni is...

"Ha a cégem nem fizetné a bérletemet"(kiemelés tőlem)

Most nem süllyednék le a szintetekre, úgyhogy részemről itt be is fejeztem, nem vagyok kiváncsi sanche BKV-s seggnyalására, remélem Kiricsi Karola holnap majd megköszönni, hogy pár órára helyettesítetted őt.

Vyca 2009.01.11. 20:09:54

@zbzbzb: azért nem egészen erre gondoltam.. :) Hanem valóban több ismerősömnek van fekete oprendszere, mint tiszta.
És szerintem nincs eltúlozva a jegy/bérletár. Mert azért ugye a költséghatékonyságot mégiscsak el kellene érni valahogy... Arról nem si beszélve, hogy a személyszállításban pozitív egyenleget elérni eléggé kínkeserves. A hazai körülmények között ilyen mentalitással meg szinta lehetetlen.

@légycsapó: Valóban, ha nem lennének bliccelők, az árak is alacsonyabbak lennének - vagy évente kevesebb lenne az áremelkedés. Ha már kedves mqqq volt szíves feldobni a közgázt: Több jegyeladás, több bevétel, több visszaforgatható tőke, magasabb színvonal.

Taxomükke (UK) 2009.01.11. 20:13:19

Igen, zavaró, hogy koszosak a BKV-járatok. De általában nem a sofőrök rondítják össze.
Bírom, hogy az osztja itt az észt, aki lop meg csal.
Meg az hoz külföldi példát, aki magyarul sem tud megfogalmazni egy értelmes mondatot:
"Ferdinand 2009.01.11. 18:55:57
Jártam külföldi országban. Olcsóbb volt mint ez itt. Kultúrált volt, tiszta, és pontosan jött. A közlekedési vállalat alkalmazottja beszélt idegennyelvű nyelven."

zbzbzb 2009.01.11. 20:13:23

@flugi_: oké, ez igaz (bár közgazdász vagyok, próbáltam egy kérdést morális oldalról megközelíteni).
azért mégiscsak ez lopás.

@LongJohnHolmes: oké, ez igaz. akkor nézzük: szoftveres cégnél vagy programozó. holnap reggel fel fognak neked mondani, mert senki nem fizetett a szoftverért amit fejlesztettél és így nincs fizetésed sem. holnapután a bank elviszi a kocsidat, mert nem tudod fizetni.
na, meglesz még így is az autó?
ez is lopás, csak nem közvetlenül érzed meg.
amúgy értem mit mondasz csak szerintem attól még nem változik a tény - hogy ez lopás - hogy nem látod "fizikailag" hogy "ellopódott".

burleszk 2009.01.11. 20:14:45

@Dike:
Csalásra tanítani a gyereket szerintem sem helyes.
No de: "ha nem tetszik a szolgáltatás minősége, akkor nem kell igénybe venni"
Aha!
De ha ez "A" tömegközlekedés kies városunkban, és mondjuk vagyok annyira környezettudatos, hogy nem járok autóval / taxival. A biciklizést sajnos egésszégügyi okokból nem művelhetem, no akkor mi a bánatos fenét csináljak, mondjuk 6 km-es táv fölött?
Igenis ki vagyunk szolgáltatva a BKV-nak, amely szemét módon vissza is él ezzel.
Ja, még egy fontos dolog: ugye nem gondolod, hogy ez az egész túlduzzadt pazarló társaság a jegyek árából tartja fenn magát? Hogy miből? Hát az adónkból, bizony, a tiédből is meg az enyémből is.
No ha másért nem, a közpénzből való részesedés okán illene a BKV - vezéreknek juttatott sokmilliós jutalomhegyek mellett "minőségi szolgáltatást" nyújtani a sok magamfajta birkának, aki tömegközlekedik.
Szép estét.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.01.11. 20:14:49

@mqqq: ez nagyon nem igaz, legalábbis kevés Ferrarit látok az utakon, pedig az igazán túl van árazva.

warren buffet 2009.01.11. 20:15:21

@zbzbzb: ha egy szolgáltatást muszáj (trv-i kötelezettség) 1,5-2M utazóra optimalizálni, majd elveszik a forrásokat,de emellett elvárják a szolgáltatás szinvonalának fenntartását valamint az igénybevevők sem teljesitik a rájuk eső részt akkor az nem fog müködni.ez pont ennyi.

a hiresen jó szolgáltatásoknál (mondjuk a hazai mobiltelefon szolgáltatásnál) is először beletesznek a tulajok mondjuk 50 mrd HUF-ot majd rendszeresen MINDENKI fizet a szolgáltatásért, mert aki nem az gyorsan kiesik a rendszerből vagy behajtják rajta.a bkvnak több olyan ember is van aki 7 számjegyű összegekkel tartozik és továbbra is igénybevevő.miről beszélünk?

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.01.11. 20:16:33

öööö az első hozzászólók után elment az erőm a többi elolvasásától.
Csak egyet kérdeznék: ha drágállod a kiflit a boltban, akkor azt is ellopod?
Demagóg, tudom, de a nem kifizetett szolgáltatást lopásnak hivják minőségtől függetlenül. Ha nem tetszik ne használd. A békávéval szembeni lopásban a legszebb viszont az, hogy a többi utast lopod meg.
Majd hiszem, hogy rendszert váltottunk, ha az első hozzászóláshoz hasonlók eltűnnek ebből az országból.

zbzbzb 2009.01.11. 20:17:41

@Vyca: a jegy/bérletár nem túlzott, csak a szokásos színvonal nagyon alacsony.

gyerekként emlékszem, hogy nagyon meg voltam vele elégedve. 7-8 éve még sokkal tisztább és gyorsabb, sőt jobban szervezett volt a bkv.

akkor még én is azt mondtam az ismerőseimnek, hogy nem éri meg kocsit venni és ezt bizonyítani is tudtam.

ma már én is kocsival járok, mert a bkv lassú, koszos és drága: kevesebbe kerül a benzin mint a bérlet. nekem.

azt pedig senki ne mondja, hogy a kocsinak vannak egyéb költségei, mert tudom, de ha már megvan, akkor nem drágább használni mint bérletet venni.

nov2016 2009.01.11. 20:17:43

Jóvan, úgy látom mi magyarok a szofverlopást is megideologizáljuk és még büszkék is vagyunk rá. :-/

matkó 2009.01.11. 20:22:32

"ha nem lennének bliccelők, az árak is alacsonyabbak lennének". És még vannak, akik azt mondják, hogy a bliccelők találnak ki ideológiákat a "lopásukhoz"! A BKV jóval többet lop, mint az utasok. Aki bliccel csak visszalop valamicskét abból, amit tőle elvettek.

zbzbzb 2009.01.11. 20:24:33

@Jómunkásember: ebben is igazad van.
én fizetek adót. sokat, mert a munkahelyem a teljes béremre bejelent.
az én adómból kellene budapestnek finanszírozni a békávét.
én odaadtam a pénzemet, de a demszkiék meg lenyúlják, ahelyett, hogy nektek rendes buszokat vennének vagy takarítanák a meglévőket.
én vagyok a tulajdonos! és az én pénzemet lopják el...
ahogy a néni tanítja a kisgyermeket.

LongJohnHolmes 2009.01.11. 20:24:43

zbzbzb: tudom, hogy nehéz ezt megérteni, de ne add fel:)
A programozónak senki sem mondta, hogy előre vegyen kocsit a várható sikerre.(igaz a BKV gurunak is vettek :) )
Volt egy programozó most a napokban, akinek egy mikrofon és egy orrsodrógyomorrotty kellett ahhoz, hogy napi 1 millát tegyen zsebre. Ha én illegálisan letöltök egy ilyen csengőhangot, akkor megkárosítom őt? Nem, elmaradt haszonként jelentkezik. De ha a BKV egyik buszár elkötöm, akkor igencsak pislognának reggel.
Az, hogy vannak valóban tőkeigényes programok, játékok az tény. De nem kell ahhoz ellopni, hogy egy cég tönkremenjen. Elég, ha nem veszi senki a cuccukat. Azok a cégek, akik jó programokat csinálnak azok rentábilisak általában. Pl Microsoft.

Óóóó, vazze:) Mi a fenének is írom ezeket:) Jó szórakozást:)

nov2016 2009.01.11. 20:27:20

@Pásztortáska:

"A BKV jóval többet lop, mint az utasok. Aki bliccel csak visszalop valamicskét abból, amit tőle elvettek."

Van a lúzerfajta, aki lop egy kicsikét innen, meg egy kicsit onnan. De ne legyenek illúzióid, ha ez az egyén kerülne olyan helyzetbe, hogy milliókat lophatna, sikkaszthatna, megtenné.

De képzeld, van olyan is aki nem lop egyáltalán.

nov2016 2009.01.11. 20:31:36

@LongJohnHolmes:
Egy kicsit letöltök innen, egy kicsit bliccelek ott, egy kiflit ellopok a boltból, úgyis rájukszáradna.
Megérkeztél. Sikeres ember vagy!

warren buffet 2009.01.11. 20:32:32

@zbzbzb: meg tudod mutatni a bérszámfejtésedben a "Havi befizetés a Budapesti Közlekedés Vállalat részére" sort?:)

ne ferdítsünk, pontosan tudod h az adódból (feltételezem a szja-ra gondolsz) a nyugdíjasokat, az útépítéseket és felújításokat, a közvilágitást, stb-t finanszirozod és csak elhanyagolható (ezrelékek sem) a bkv-t...

az meg hogy te vagy a tulajdonos remélem boldogít pláne hogy ugyanakkora részben vagy az mint aki nem fizet egy petákot sem...

az egész érvelésem - a morális rész mellett - a pénzügyi háttérre irányulna, nevezetesen hogyha valami ennyire megkötött szabályok szerint kell, hogy müködjön akkor abból törvényszerű (bárhol a világon), hogy valami ilyesmi jön ki.

LongJohnHolmes 2009.01.11. 20:35:33

nov2016 sajna te sem tudod felfogni:)
Én nem a szoftverlopást favorizálom itt, hanem próbálom elmagyarázni a kettő közti különbséget. (Kevés sikerrel :) ) Azt azért elismerem, hogy nem egyszerű felfogni.

zbzbzb 2009.01.11. 20:37:35

@Jómunkásember: az szja-d min. 40%-a a helyi önkormányzatnál landol, ahol a lakhelyed van.

akkor ki is a tulajdonos? :))))

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.11. 20:38:34

@nov2016: És ott a pont! Amúgy a BKV honnan veszteséges vajon? Nyugat Európában (példákért imádtok oda járni) a közösségi közlekedést egyharmadában finanszírozza az utas, ugyanennyiben az állam és a harmadik harmadban a HELYI ÖNKORMÁNYZAT!!!

A BKV MŰKÖDÉSI költségeibe a Főváros nagyon kis mértékben száll be. Innen a deficit jó része. A műszaki állapotokat igazán mi látjuk. Napi 4-5 műszaki hiba miatti szerelvénycsere képében.

Sajnos az alkatrészellátás akadozik folyamatosan (HÉV-nél, busznál, villamosnál, mindenhol) vannak mintavonalak (régebben ez volt a BKV Plusz), de ezeken kívül a külvárosban igenis a busz ki-kimarad. Műszaki hiba, emberi mulasztás, vagy bármi más miatt. A Vis majorokért ne a csóri BKV dolgozót tegyétek felelőssé. Szarból várat építeni sajnos nem mindíg lehet...

Karlitosz 2009.01.11. 20:39:44

az adómból fizetik a fizetésed, te köcsög kaller. pedig nem is járok bkv-val.

LongJohnHolmes 2009.01.11. 20:41:51

Karitosz, csak akkor te fizeted a fizetését, ha termelő üzemben dolgozol. Ha nem, akkor téged is azok fizetnek, akik termelnek. Csók :)

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.11. 20:42:02

@Karlitosz: Az adómból fizetik az utcaseprőt, a tanárt, az orvost... Pusztuljon mind?

C_s_a_b_a 2009.01.11. 20:43:07

Ameddig egyes "utasok"-nak a jog megengedi, hogy _következmények nélkül_ összpiszkolják a járműveket, graffitivel vonják be, és összekarcolják az ablakokat - nos addig nem fogom megvenni az 52 %-kal megemelt kiegészítő bérletet.
(Tudom, hogy nem a BKV hatásköre.)

Karlitosz 2009.01.11. 20:44:33

termelő üzemben dolgozok, nem mint a parazita ellenőrök. és én fizetem a cigányokat is.

nov2016 2009.01.11. 20:44:38

@Karlitosz:
Gondolj bele a köcsög tanárokat is a Te fizetésedből fizetik, pedig már nem fogsz tanulni.
Meg a köcsög orvosokat. Meg a köcsög útfelújítókat az ország túlfelében, pedig eszed ágában sincs arrajárni. Úgysincs ott senki, csak köcsögök.

Karlitosz 2009.01.11. 20:45:18

utcaseprő, tanár, orvos hasznos tagja a társadalomnak. az ellenőr nem az.

mnmnbkhj 2009.01.11. 20:46:32

Hm, bizony, bizony.
Jó, hogy a "másik" oldalról is van már blog :)

LongJohnHolmes 2009.01.11. 20:46:42

Karlitosz, akkor nyugodt szívvel mérgelődhetsz:)

nov2016 2009.01.11. 20:51:01

@Karlitosz:
Szép is lenne, ha csak "hasznos" tagja lenne a társadalomnak.
Akkor tényleg nem lenne szükség "parazita" tagokra, ellenőr, rendőr, bíróság, adóhivatal.

mqqq 2009.01.11. 20:51:09

@flugi_: A Ferrari nincs túlárazva. Nem attól van egy termék túlárazva, hogy nagy a haszon rajta...

nov2016 2009.01.11. 20:51:52

Juj, de hamar Mad Max lenne itt. :)

markog 2009.01.11. 20:56:21

@Karlitosz: Ezt már hallottuk. Ki is fejtenéd miért? Mert próbálják azokat is fizetésre bírni, akiknek ez eszük ágába sincs, mert ők szarért nem fizetnek? Mert az általánosan elterjedt vélemény szerint a kallerok hülye bunkó paraszt emberek? Nos szerintem maximum annyira, mint az utas. Pl nem köszön? Mi a fenének amikor az utas még rá se néz, csak morgolódva odabassza a bérletét, jegyét. Amúgy meg mi jogon alkotsz véleményt egy emberről, akit nem is ismersz. Csak hogy helyben maradjunk és mi alapon bunkózol a Dióval. Pedig ő aztán minden, csak nem az aminek te így egy kurta mondatban elmondtad...

LongJohnHolmes 2009.01.11. 20:59:31

Eszembe jutott valami.
Itt már szidták a buszsofőröket, az ellenőröket, a bliccelőket és a fizető utasokat.

Most akkor ki maradjon a buszon?:)
Jövőképnek jó lenne: egy fesztelen blitzelőkkel teli busz amit robotpilóta vezet :) No problem:)

warren buffet 2009.01.11. 21:06:41

@zbzbzb: azt senki nem vitatta h te is tulajdonos vagy.én annyit mondtam h mindenki más is az.és?:D

ha valaki tulajdonos azzal nem csak jogok járnak (pl osztalék) hanem kötezettségek is (pl feltőkésítés adott esetben).annyit irtam h irreális elvárni hogyha nincs bevétel csak fix ktg. ami azt meghaladja,tehát hogy akkor javuljon vagy egyáltálán jó szinten működjön valami.

nov2016 2009.01.11. 21:08:15

@C_s_a_b_a:
Ez is jó. A JOG a hibás, hogy nem tudják rajtakapni a köztulajdont rongáló egyéneket?

A bliccelőket sem tudják elkapni. Na ilyen szolgáltatásért tényleg minek is fizetni...

burleszk 2009.01.11. 21:09:31

No azért annak a "törzsutasnak" sem lennék a szomszédja, aki ripsz-ropsz feljelenti a bliccelőt...:-) Érzésem szerint csak bosszúból, mert nem hagyták neki, hogy más gyerekét /anyját nevelje ismeretlenül, két megálló között :-)
Sajnos, ösmerem a fajtáját.

Teru 2009.01.11. 21:12:44

Örülök ennek a blognak, sajnos mindig csak az egyik oldal véleményét hallja az ember.

zbzbzb 2009.01.11. 21:17:12

így van, tulajdonosok vagyunk és kilopják a szemünket.
ha tényleg részvényes lennék én úgy rúgnám picsán (szó szerint) a vezérigazgatót hogy elszáll.

ne szórakozzon az én pénzemmel (mivel nekem kell feltőkésíteni is) illetve NE MERJE ELLOPNI A PÉNZEM!
HALLJA, VEZÉRIGAZGATÓ ÚR?

akurvaéletbe, mingyá ideges leszek. e.

Dömper Ármánd 2009.01.11. 21:22:32

@Karlitosz: Ó, valószínűleg te ótóval jársz. Ez esetben, azt hiszem, én is fizetem az úthálózat fenntartását, az autópályák építését, pedig gyalog járok. Te mocskos parazita!

nov2016 2009.01.11. 21:23:38

@LongJohnHolmes:
"nov2016 sajna te sem tudod felfogni:)
Én nem a szoftverlopást favorizálom itt, hanem próbálom elmagyarázni a kettő közti különbséget. (Kevés sikerrel :) ) Azt azért elismerem, hogy nem egyszerű felfogni."

Nem felfogni nehéz, hanem egyetérteni.

Ennyi erővel egy bliccelő is csak egy kis "elmaradt haszon". Akkor meg miről is beszélünk?

Jó nem bántalak, biztos megélhetési csengőhang ingyen-letöltő vagy. :)

warren buffet 2009.01.11. 21:26:36

@zbzbzb: :)

a lényeg nem megy át sajnos, ez nyilván az én érvelésem kudarca...

lolperec 2009.01.11. 21:31:14

háh.. nemis tudtam, hogy van ilyen bolg..
hiánypótló :)

burleszk 2009.01.11. 21:34:03

@markog: Amikor az utas csak morgolódva odab...a a bérletét.

Ja, ja.
Kedvencem az érkezésnél foganatosított ellenőrzés, amikor a kallerek dupla élőláncot alkotnak a zsúfolt mozgólépcső közvetlen közelében, magyarán: elállják az utat . Perzse a jegyeket-bérleteket nem tudják Olyan gyorsan megnézni, így aztán ártatlan utasok tucatjai tipornak egymás sarkára ( jó esetben), vagy éppen buknak fel. Merhogy visszafelé menni nem lehet a tömött mozgólépcsőn-
De azért olyan aranyosaK! Amikor egyszer szóvá tettem, hogy tán nem kellene balesetveszélyes alakzatban feltartztatni az utasokat (Ja, éves bérlettel járok!!! tehát nem tartozom a bliccelők közé), szóval a válasz annyira ocsmány volt, hogy most nem írom ide...:-( (nemi szervek, stb.)

Ha mondjuk ilyen esetben kibicsaklik a bokám, tönkremegy a cipőm, vagy valami, a tisztelt BKV kártalanít?

I-brahi 2009.01.11. 21:34:06

Én, ha módomban áll (még ha drága is) legális szoftvereket használok. Megveszem a zenéket CD-n, megveszem a bérletet, fizetem a számláimat stb. Miért? Mert kötelességem. És a kedvenc érvem, amikor jönnek az idióták azzal a szöveggel, hogy lenyúlják az adómat, lopnak a BKV-nál.
Ad 1.: Tudod bizonyítani?
Ad 2.: Miért érzed magad feljogosítva arra, hogy lopjál, csak azért mert más is lop?
Tudjátok, a szemet szemért elvben gyorsan meg lehet ám vakulni...

I-brahi 2009.01.11. 21:36:11

És mindezt havi 90ezerből, mielőtt valaki azt hinné, hogy milliomos vagyok

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.11. 21:40:37

@burleszk: Igen! Ugyanis ez utas-balesetnek minősül AZONNAL fel kell vetetni az esetet az állomás forgalmi ügyeletén, ugyanis a bérleted ára utas-biztosítást is tartalmaz.

Ergo a benned és poggyászodban, vagy ruházatodban esett kárt a Generali (a BKV-val kötött szerződés alapján megtéríti) Emlékszel a minden kocsiban látható matricára? "Nem utazik biztosítás nélkül"

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.11. 21:41:45

Az ellenőrök tiszteletlen magatartásával azonban nem értek egyet, sőt elítélem. Nem azért vannak ott, hogy az utasnak beszóljanak.

markog 2009.01.11. 21:43:13

@burleszk: Igen, szerintem kártalanít, mert elvileg (remélem gyakorlatilag, eddig szerencsére nem kellett kipróbálnom) minden érvényes jeggyel/bérlettel rendelkező utas biztosítva van. Bizonyítandó a tömegnyomort meg ott vannak a biztonsági kamerás felvételek. Biztonsági okokból úgy is be van kamerázva az egész. Legalábbis véleményem szerint így kéne működnie... Amúgy én se értek egyet az ellenőrzés ilyen módjával, meg egyes kallerek beszédstílusával. Néha kéne egy kis stílust tanulni... (akárcsak egy két itt kommentelő embernek - lehet nekem is? :D)

burleszk 2009.01.11. 21:52:04

@Dió, a kaller:
Köszi a választ ( bár abban nem vagyok biztos, hogy a forgalmi ügyeleten nem hajtanának el ugyanolyan választékosan, mint az ellenőrök, mondjuk a "minek visel ilyen vékony sarkú cipőt, magára vessen " szlogennel)

Viszont akkor már az ellenőrzési alakzathoz is kérnék egy szakmai véleményt: valóban nem lehet kiszámítani a mozgólépcső haladásai sebessége és az optimális ellenőrzési távolság együtthatóját?
Bevallom, én már slisszoltam el kaller közvetlen közelében emiatt, jobbra , gyorsan, mivel nem akartam, hogy a mögöttem érkezők mind rám essenek. No meg is ragadták a karom erőteljesen, hogy "hova, hova?" Robbantani, feleltem mosolyogva, miért, mit gondolt? Mondtam, megmutatom a bérletemet, ha leveszi rólam a mancsát, mert így a táskámbasem tudok nyúlni.
No itt megint volt egy kedélyes társalgás....:-(

au 2009.01.11. 22:19:24

Nem lopok én sem. Egy ilyen lógás bőven belefér a hasonló undorító multikkal szemben. Ha belegondol az ember, ők sokkal durvábban húznak le minket, mint mi őket ilyenekkel. Világuralom, ennyi

f*szom

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.11. 22:23:14

Amúgy ellenőréknél nem tudom hogy megy. Hál' Istennek.

ex-dr. vuk 2009.01.11. 22:26:19

Es az lopas, ha a tomegkozlekedesi ceg egyoldaluan ervenytelenitette azokat a jegyeket, amiket en megvettem ( szkt.hu/page.fcgi?rx=&item=&nyelv=hu&menuparam3=5&type=5&id=25 ), de en tovabbra is szepen fel fogom hasznalni oket, mert a kurvaannyukat?

kacsa. 2009.01.11. 22:28:46

Nem vagyok egy filozófus alkat, úgyhogy légyszi magyarázza már el nekem valaki: Itt egyesek szerint tolvajtól lopni nem bűn. De aki lop, az is tolvaj. Most akkor tőle is lehet? És a tolvaj tolvajától?
A legszebb az egészben, hogy az anya tanítja erre a gyerekét. Pont az, akinek az lenne a feladata, hogy becsületben felnevelje. Nálam az életre nevelés nem egészen ezt jelenti. (Arra azért kíváncsi lennék, hogy otthon szoktak-e szidni bizonyos csoportokat, mert azok lopnak... :))
A másik utas meg akkor lett volna -talán- a "feljelentgető szomszéd" típusa, ha az anyuka okítása után odaszalad a kalauzhoz és még a jegyváltásuk előtt elmeséli a történetet.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.11. 22:48:31

A szegedi döntést igazságtalannak tartom, mert a jegyek cseréjére nincs lehetőség.

Mellesleg a fémcsík nélküli BKV jegyeket a mai napig be lehet vinni az Akácfa utcai bérletpénztárba cserére. Ennek mindenhol így kellene működnie.

ex-dr. vuk 2009.01.11. 22:52:16

@Dió, a kaller: Es latod, nem igy mukodik.
Termeszetesen irtam nekik, amiben feltettem kerdeseket, de erdemi valasz nem erkezett (valami baromsag igen, amiben tajoekoztattak, hogy ervenytelenek a jegyek - kosz, ezt lattam). Azota minden nap elkuldom nekik a levelet. Hatha megunjak, es tenyleg valaszolnak.

eszmerálda 2009.01.11. 23:07:52

Most őszinte leszek és népszerűtlen. A bérletem május 27.-én járt le. Azóta azt használom, napi szinten, legalább 3-4 átszállással. Egyszer, ismétlem egyetlen egyszer sem tűnt fel senkinek (pedig minden reggel, minden este elsuhanok a metróbejáratnál álló ellenőrök előtt akik általáan még hangosan köszönnek is.)
Hiába állítottak oda január elején rengetegsok kallert, gondolom dupla annyi pénzért, az eddigi kettő helyett 4-6 embert minimum, semmi változás. Pedig nem rohanok el, nem dugdosom, nem trükközök egyáltalán semmit, átlagos tempóban, mosolyogva nyújtom mindig oda. És addig nem fogok újat venni, amíg a BKV lehetőséget ad erre. Érdekelne, hogy meglesz-e az évforduló.

marosy 2009.01.11. 23:44:42

Jimbo75: Attól még "tapló paraszt" vagy.

recoba 2009.01.12. 00:14:47

eszmerálda: megérdemlik..

kijelentem hogy nekem van érvényes bérletem, most is..esküszöm.
De véleményem szerint ez a blog annyira magyar.....de annyira magyar hogy az már fáj.
Pattog itt az akinek nincs bérlete, pattog itt az akinek van és zavarja az a pár bliccelő. Szervezzetek találkozót egymásnak és majd megbeszélitek élőben nem? Itt a blogon mindenkinek akkor arca van.....ungharische wirtus..

Mondom nekem van bérletem :)

Ja hogy, már valami értelmeset, építőt is írjak ne csak fikázzam a sok szerencsétlent, engem meg a BKV-n illetve metrón lévő töméntelen bárgyú reklám zavar kibaszottul ám.
Az oké, hogy megveszem a jegyet, mert nem tudok mással munkába menni, de ezért a vizuális szennyezésért nálam etikailag nem bűnös aki bliccel.
Majd ha egy kibaszott reklám nem lesz a BKV-n amivel manipulál, illetve ugye pénzt is kap szépen, akkor ne blicceljen senki. Agyő

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.01.12. 00:20:10

Amennyiben azt a szart, amit a BéKáVé szolgáltatás címén nyújtani próbál, majd olyan színvonalra emlelik, hogy az megüsse a mostani szinte a minimálisnál is alacsonyabb mércét, akkor talán úgy fogják érezni az emberek, hogy fizetnek a szolgáltatásért. Most egyszerű rablás folyik a személyszállítás álcája alatt.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.01.12. 00:24:43

Ez a blog és ez a bejegyzés pedig magasfokú mazochizmust feltételez a készítőjéről. Szerintem sűrgősen fordulj(on) orvoshoz!

johnny66 2009.01.12. 00:32:54

@Skulo: Pont ezt készültem magam is mefogalmazni, nem is tudtam volna frappánsabban..

2009.01.12. 00:57:14

Itt a hozzászólók 80%-a álszent utas, nem csak a BKV-én hanem, úgy általában. Senkit nem akarok megsérteni, de ha ez lenne a magyar átlag ami itt kijön, hogy hú de becsületes vagyok meg minden, akkor a BKV és a többi szarhalom lehet nem lenne ekkora fosban / lenne annyi takony, aki eltartja /. Mindenki jön azzal, hogy így böcsületes meg hasonlók, de a statisztikák nem ezt mutatják. Használod, itt okoskodsz, és mégis lopsz csalsz hazudsz. Ez nem szép dolog...... sőt káros. Nem nekem, magadnak, meg a Demszky villamosnak....

Mike36 2009.01.12. 01:21:22

a kedves törzsutas korábban biztos házmester volt

egy fontoskodó fazs, és tényleg, mi köze hozz?

szeretem az önjelölt csendőröket

Mike36 2009.01.12. 01:26:37

aki szeeirnt ha nem tetszik ne hazsnáld: a BKV monopolhelyzetben van
a drága városvezetés meg tezs róla hogy abban is maradjon, , akár az alternativ közlekedés elfojtásával
kerékpáros közlekedés Bp-n gyerekcipőben jár, nincs infrastruktúrája
járj gyalog? Bp nem egy 1 km átmérőjü kisváros
autó? lezárások, terelések, sáv megszüntetések
görkorcsolya: sehova nem engednek be vele, mindeki utálja, kockakő
taxi: no igen, csak kissé drága

nincs alternativa, úgyhogy ha holnap 500 HUF egy jegy, és 25k egy bérlet, ti azt is ki fogjátok fizetni, hiszen a szolgáltatást meg kell fizetni

Mike36 2009.01.12. 01:36:44

legyen 250-300 HUF-os sms jegy 1 órára, senki nem fogja a szolgáltatást lopni
max aki 1-2 megállóra száll fel
annyi veszteséget meg a BKV elbir

egyébként ha nagyon demagóg akarnék lenni, azt mondanám, van ugye a manaetrend, a busz akkor is megy, ha jegy nélkül utaom rajta, akkor is ha jeggyel, sőt akkor is, ha nncs rajta senki
ebben az esetben ellenben jön, hogy alig hazsnálják, ritkitsuk
melyik akkor a jobb? aki nem vezs jegyet, az többé nem száll fel a BKV-ra, kevesebb utas, ritkább járatok, fizető utas szop (max annyi előnye van, hogy pöffeszkedve nézegethet ki az ablakom, hogy lám, ő megteheti, hogy bkv-val jár, bezzeg az aljanép gyalogol)
másik verzió: csomó lógós (a busz ugye megy rendületlenül, lógósokkal és anélkül) több utas, tömeg, oh, ez így kevés, tegyünk be még buszokat.

Mike36 2009.01.12. 01:44:36

jött vki a kenyérlopással
képzeljük el, a városban egy darab üzlet van, ahol kenyeret lehet kapni, az is 1000 forint
a kenyérből te fizetsz úgy 450 forintot, az állam, önkormányazt a maradékot.
a Kenyérkészítő, aki egyben árulja is persze velejéig korrupt, sikkaszt, léhűtőket tart, lehetne a kenér 200 foritn is, de ugye igy nem. És mit tesz az állam? enm ám nyitna még egy kenyrboltot, másik bagázzsal, nem. Megpróbálja visszaszorítani a kalácskészítőket, a perecárusokat meg alapból elfojtotta. Mntha az államnak, önkormnyzatnak jó biznisz lenne a kenyér iejtén árúsítása. Bizonyára az is, mert nem csak az állami pénzeket szórják szét derék hvatalnokain, de az emberek által befizetett pénzeket is

Mike36 2009.01.12. 01:48:36

a beléptető kapu meg azért jó az sms rendszer helyett, mert minimum el lehet rá szórni 100 mrd-t, és így egyesek már lelki szemeik előtt látják a kis tengerparti nyaralójukat, villácskájukat

éppen ezért, az sms rendszer drága lesz és körülményes, hogy kelljen beléptető kapu, ami jó dárga lesz
oylan ez mint a metró, az is aztán anynira olcsó
és egyesek mai napig annyira naivak, hogy még mindig hisznek az állami hivatalnokok ténykedésében

Mike36 2009.01.12. 01:53:02

@d.z.:
na akkor lesz majd a visszafordulás, éljen Kádár Apánk, meg az állami monopólium, igaz-e

te nem öntudatos fogyasztó vagy hanem birka, aki még örül is ha véresre nyírják

symore 2009.01.12. 02:31:23

@LongJohnHolmes: valahol leragadtál abban az időben, amikor az üzlet annyiból állt, hogy itt van a disznóm, neked meg ott van a kupac kőbaltád...nosza, cseréljünk!

Kb. ezen modelben érvelsz a szellemi és anyagi termékeket érintően.

Üdv!

0xFFFF 2009.01.12. 06:24:26

@LongJohnHolmes: "...GyK: Tehát szoftvert töltesz le valahonnan az nem olyan lopás, mintha autót lopsz. Ez csak akkor fog megvalósulni, ha a netről le lehet tölteni egy Mercedest is."

De, a szoftverlopás is ilyen. Valakinek bérelni kell az irodát, ahol a fejlesztő ül, fűteni/hűteni kell azt, a fejlesztőnek gépek kellenek, telefon és autó valamint fizetés. És ezeket újra és újra meg kell termelni. A szoftver nem fán terem.

Shadwell 2009.01.12. 07:46:37

"(...) egyik törzsutasom azt mondta a kocsi közepén, hogy az utolsó ajtónál lévő hölgyutas a kislányával biztos két kiegészítőjegy, de csak Szilasligetig."

Na ezt értelmezze nekem valaki mondattanilag... Ilyenkor az egész mondatot aláhúzom pirossal... :)

DocBulywood 2009.01.12. 08:12:23

Miért én lopok a BKV-tól 9000Ft-ot, amikor a vezig úrnak évekig bérelték a 20 millás négykarikás luxuskocsit AZ ÉN ADÓMBÓL? Mondjuk úgy, nem járulok hozzá a netto béremből a további herdáláshoz.

Számtalan ilyen visszásság van a BKV-nál - pl nem telik szerszámokra a buszok javításához, te tanulmányokra ki tudnak dobni milliókat.

Hát az ÉN pénzemből NEM. Az adómból meg úgyis, hát baj az, ha nem járulok még egyszer hozzá?

lambda 2009.01.12. 08:22:09

1. rohadjon meg az ilyen törzsutas! együtt söröztök, vagy mi?

2. mire tanítsd meg a gyereked? simlizni, vagy arra, hogy minden szabályt tarts be? első esetben ő a szemét, másodikban ő a hülye, ugye

lambda 2009.01.12. 08:28:13

LongJohnHolmes!

te igazságszérumot ittál?

Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2009.01.12. 08:28:44

@lambda: Saját preferenciáim szerint inkább vagyok hülye, aki fizet azért, amit használ, mint szemét.

lambda 2009.01.12. 08:33:00

@Eddie Krueger: nagyon érdekelne, hogy te tényleg ennyire rendes vagy, vagy csak szeretnéd. hmm? úgy elméletben. én ebben a városban születtem és tinédzser korom óta nem veszek bérletet, mert szar a bkv

DocBulywood 2009.01.12. 08:47:03

@lambda:

Azóta nem veszek bérletet, mióta 6.900Ft-ba került és annál több lett. A napi két villamosozásom miatt nekem nem éri már meg. Jegyem van, ha metrózom, vagy HÉV-ezem ott érvényesítek.
A villamoson felesleges, mert közel vannak a megállók, így hamar le lehet szállni és a következőre meg vissza.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.01.12. 09:19:29

Jaja, az a "Törzsutas" is csak azért nem az ÁVÓ-nál jelentette be a velejéig romlott anyukát a gyermekével, mert már megszünt a szerv. Ha tehetné még a dunába is lövetné őket. Ismerősek az ilyen arcok...

citrix 2009.01.12. 09:26:07

Országunkban sportot űznek a bliccelésből,adócsalásból.A szolgáltatásért fizetni kell.Valóban.És kik járnak élen a bliccelésben,adócsalásban?A képviselőink,kormánytagok,bizony.Szinte egynek sincs autója,igen szerény garzonban vagy családi házban laknak (papíron).Jövedelmük szinte alig.A valóságot azt hiszem mindenki ismeri.A tömegközlekedés az azt igénybe vevők jövedelmi lehetőségeihez képest horribilis árú,eléri vagy meghaladja a nyugati árakat.A jövedelmek annak csak 1/6-1/10-ét érik el.No comment.

Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2009.01.12. 09:27:15

@lambda: Hmmmm, rendes? Ebből a szempontból biztosan. Szar a BKV, nem vitás, de mégis csak elvisz egyik helyről a másikra.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.12. 10:53:44

"GyK: Tehát szoftvert töltesz le valahonnan az nem olyan lopás, mintha autót lopsz. Ez csak akkor fog megvalósulni, ha a netről le lehet tölteni egy Mercedest is"

És szellemi termékről még nem is halottál mi? A Mercedes is az részben, mert azt is megtervezték.

ZBR 2009.01.12. 11:37:50

@Skulo: ÁVO rövid o, a Duna meg nagy D. Egyébként szerintem a törzsutas hozzáállásában nem volt semmi rossz, beszólt ő az anyukának is, nem csak "bejelentgetett".
Ja és egyébként semmi baja nem lett anyukának, azon túl, hogy meg kellett venni a jegyet...
@Mike36: Biztos nagyon megérné még egy tömköz vállalatot alapítani, felszerelni, fizetni.

VakondM 2009.01.12. 19:11:25

@LongJohnHolmes:
Na azért kezd unalmas lenni, hogy mindent a szocializmusra fogunk. Persze akkor elnézték, hogy lopnak most meg.... Igen, akkor gondolom a képviselői költségtérítésről sem hallottál. Az meg, hogy akkor nem voltak olyan cégek mint a Teszkó ahol műszak végén a pénztárost alsóneműig vetkőztetik az sem azért volt mert elnézték volna ha lop.

Taxomükke (UK) 2009.01.12. 21:52:42

Nna.
Ahol én most általában hévvel járok (Bp. közig határán kívül), ott nem lehet jegyet venni az állomáson, csak az ellenőrnél. Azaz ha jön a zellenőr, veszek jegyet, ha nem jön, nem veszek. Ez most lopás?
Csak azért kérdezem, mert tudni szeretném.
Mert itt olyan sok okos ember van, biztosan kapok választ a kérdésemre.
Ez a jó ebben az országban, hogy itt mindenki nagyon okos. Nekem rossz, mert én nem vagyok túl okos, bár valaha aszittem, én is okos vagyok. De kiderült, hogy nem, nálam SOKKAL okosabb emberek is vannak.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.12. 22:13:04

@Tibi bácsi: A lopás kifejezés a jegyvizsgáló elől való elmenekülésre utal. (Kocsi egyik végéből a másikba)

Amúgy "gyárilag", ha nem jön a kalauz, akkor vagy lusta, vagy sok az utas, vagy még kismillió oka lehet. Ebből a szempontból ez nem számít lopásnak. (értékrendem szerint) De erre ráutaló magatartás az, ha az utas (ha jutott neki ülőhely) üldögél békésen, olvasgat, vagy csinál amit akar (és persze nem ütközik a tevékenysége az utazási feltételekkel) és nem kap frászt ha a jegyvizsgáló felszáll a kocsiba...

Taxomükke (UK) 2009.01.12. 23:08:15

@Dió, a kaller:
Én mondjuk még mindig frászt kapok minden egyenruhástól. De még inkább a maffiózó kinézetűektől.
süti beállítások módosítása