HÉV vagy MÁV? Pro és kontra

2008.09.23. 00:37

Kacsa nevű olvasóm által ihletve eljutotta odáig, hogy pro és kontra érveket gyűjtsek hozzánk, és a MÁV Start szolgáltatásához a Budapest-Gödöllő viszonylatban.

HÉV:

Pro:

  • Vonataink pontossága forgalmi zavar nélkül 99%-os. Ettől eltérés gyakorlatilag munkanapokon még csúcsidőben is max. 2 perc
  • Budapesten belüli sűrű megállókiosztás. Ebből eredően kedvező csatlakozásaink vannak Rákosmente, a Belváros, Zugló és Kőbánya felé is.
  • Ritkán vannak forgalmi zavarok a vonalon.
  • Sűrű járatkövetés a fővonalon.
  • Gödöllő Szabadság téren minden városi irányba van átszállási kapcsolat a Volán által üzemeltetett helyi járatokra.

 

Kontra:

  • Nincs WC.
  • Kevés helyen van bérletváltási lehetőség a hónap minden napján. Egész pontosan két helyen: Budapest, Örs vezér terén és Gödöllő, Szabadság téren. Bár a budapesti szakaszra a bérlet bármelyik BKV pénztárban beszerezhető.
  • Helyenként kritikán aluli pályaállapotok. (Igen, Szentjakab, valamint Kistarcsa kórház környékére gondolok...)

MÁV (80a számú vonal):

Pro:

  • Gyorsvonatok esetében kisebb menetidő.
  • Itt van WC! De csak akkor használd, ha muszáj... :)
  • Gyorsvonatok esetében találsz dohányzó kocsit is!
  • A kerékpárszállítással nem zavarod utastársaid.
  • Bérletet minden olyan helyen be tudsz szerezni, ahol a jegyed meg tudod venni.

 

Kontra:

  • Sűrű forgalmi zavarok és állandó késések.
  • A külső kerületekben gyenge a ráhordás. Ha külvárosban laksz, de nem a vasút környékén, jelentős hátránnyal indulsz.
  • Igénytelen a megállók többsége.
  • A gyorsvonatok többsége Budapesten csak a Keleti Pályaudvaron áll meg, a személyvonatok még hétköznap, csúcsidőben is csak 30 percenként követik egymást, hétvégén mindez 60 percre ritkul. Ezzel szemben a HÉV szerelvényei hétvégén is fél óránként indulnak Gödöllőről nap közben.

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr51676878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Athee 2008.09.24. 13:45:09

Pro et Contra:

HÉV: tényleg eljutunk oda ahova akarunk. Max. 5 perc késés! De az a legszarabb tényleg... Viszont, ha az ember előtte vagy közben megiszik 2 lityó sört,bort,pálinkát, akkor már hiányzik a wc!

MÁV: két szóval jellemzem vagy eggyel??? Hagyjuk, no comment! :DDD

ekzs (törölt) 2008.09.26. 13:37:44

Én egyszer mentem a gödöllői hévvel, annyi elég is volt. 30+ éves szerelvények, büdös és mocskos. Ráadásul nyár volt, az ablaknyitó a manuálklíma... A pálya állapota kritikán aluli.

Jó, mondjuk én FLIRT motorvonatokon utazok mindennap, de ha Gödöllőre mennék, akkor inkább megtenném egy ócska Bhv-n az utat több kilóméterrel, több menetidővel.

Legjobban az utasokat sajnálom, akik kénytelenek ezeken a szörnyűségeken utazni, ilyen sebességgel. :(

VakondM 2008.09.26. 13:43:05

Az a Flirt egy akkora fos, hogy nem igaz. De mivel a kamera miatt nem, vagy csak kicsit cseszik szét mindeki odavan érte, hogy szép és kényelmes. Kinézete jó, de recseg, ropog, a hangosbemondó többségükön ordít (és felesleges). Konkrét eset volt az amikor az utcán 10 fok volt és esett az eső, nekem pedig Győrig kellett mennem ilyen időben egy olyan vonaton amin ment a légkondi!! Inkább MXA és Bhv mint a kirakat vonat.

wh 2008.09.27. 11:45:49

Ilyenkor az irigység szól belőled? Mert a Dunántúliak megvannak elégedve vele. Én Tatabánya-Budapest között ingázok naponta, szóval van tapasztalatom.

Nem hiszem, hogy csak a kamera miatt nem teszik tönkre, eleve nem is értem, hogy miért természetes az, hogy tönkre kell valamit tenni? :)

VakondM 2008.09.27. 19:47:40

Én pedig Kelenföld - Győr között ingázom ezzel a "csodával" Irigységről szó sincs, de amikor Bicskétől Győrig a hidegben ülök az nem jó! Amikor Győrtől Kelenföldig zúg az utastájékoztatás hangszórója folyamatosan az sem, ahogy az sem ahogy a csuklóknál a teleszkóp folyamatosan sziszeg (az sem halk) a fa elemek pedig recsegnek. A menetrendváltás óta élvezhetem ezeket a fostaligákat és miközben a vonaton dühöngök, hogy ennyi pénzért ilyen szart megvettem, hallgatom 2 megállóként valakinek a véleményét hogy jaj ez egy csoda, meg sokkal kulturáltabb mint azok a régi zöld üléses kocsik.
De márpedig azért nem firkálják össze mert kamera van rajta és jelen pillanatban ez visszatartó erő. A régi Bhv kocsik is rongálva voltak a vonalon és meg lehet nézni egyik másik WC-jét is (firka, hiányzó folyékony szappan, kosz) Székesfehérvár/ Pusztaszabolcs felé van a Baross telep nevű megálló. Itt rendszeresen kívülről adnak a vonatnak ha már belülről még nem kap.
Ezt az irigység szöveget meg felejtsük már el! A régi kék kocsikba ha hideg volt fűtöttek, ha meleg volt lehúzták az ablakot. Ha az a kocsi tiszta és karban van tartva ezerszer jobb ezeknél. 3 éve vonatozom, csak tudom.

VakondM 2008.09.27. 19:48:48

Az átlag utas pedig csak azt látja, hogy csili-vili, van benne légkondi és azt mondják sokba került. Ha megfelelő a sajtókampány akkor egy gőzőst is küldhetek marhaszállító vagonnal akkor is örülni fognak az utasok....
süti beállítások módosítása