Hétfői történetet fogok elmesélni.

Ballagok a vonaton egy három fős hölytársasághoz érkezvén mindenki kéri a neki szükséges jegyet. Kivéve ez alól egy idősebb aki bérletet mutat, de a HÉV bérletet csak egyx pillanatra. Ám már ekkor is gyanús volt valami. Megkértem, hogy legyen szíves még egyszer megmutatni a HÉV bérletét. Ismét csak egy pillanatra mutatta fel, de ekkor már biztos voltam a dolgomban. Amikor mondtam neki, hogy kérem szépen a bérletszelvényét átadni, már kért volna egy 20 kilométeres jegyet, és vonakodott átadni a szelvényt. Mondtam neki, hogy a bérletszelvényt kérem, különben Erzsébet parkon a rendőrök szedik le a hölgyet. Erre átadta a bérletét, kértem még mellé egy személyit.

Elkezdtem neki sorolni összeg szerinti sorrendben a lehetőségeit. (Helyszínen 6 000, csekken 12 000, de akkor az átragasztott érvényesség miatt kobzás, stb...) Miután csekket kért, megkérdezte, hogy ki fogja őt kárpótolni, hogy én elvettem az ő bérletét. Mondtam neki, hogy így senki. Hamis értékszelvénynél nég kártérítést vár?! Ahogy vettem fel az adatait, megkérdeztem tőle, hogy nem volt jobb ötlete februárig, mint a hamisítás, ha már ezek után díjmenteen utazik?

Erre nekem támadt, hogy ha nem szűnt volna meg a nyugdíjas bérlet, akkor még mindíg becsületes lenne. Mondtam neki, hogy ezzel kapcsolatos panaszával 3 helyre fordulhat: a Gazdasági- és Közlekedési Minisztériumhoz, amiért egységes a tarifarendszerünk a MÁV-val és a Volánnal, a Fővárosi Önkormányzathoz, mert nem ad saját hatáskörében Budapesten kívülre kedvezményt, valamint a Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársasághoz, amiért a saját költségvetéséből nem gazdálkodja ki, hogy neki nyugdíjas bérlete legyen.

Mindent summázva megjegyezte, hogy drága út volt neki az aznapi hála nekem. Mondtam neki, hogy ezt kizárólag magának köszönheti. Végezetül megkérdezte, hogy leülheti-e a büntetést, mert akkor legalább télen meg an oldva a grátisz fűtés fűtés és koszt.

Cinikus, mondhatom. 64 évesen bérletet hamisítani...

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr86669046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Athee · http://amegmiafacom??? 2008.09.18. 13:19:10

Úgy kell neki, a mi pénzünkből kapja a nyugdíját... És még pattog is!

Kapsz egy *5-öst! :D

vadnyul 2008.09.19. 15:39:19

KApják be az ellenőrök!

stragi 2008.09.19. 17:29:57

kedves vadnyul inkabb te kapd be es gondolkozz el egy kicsit, hogy miert vagy primitiv.

FUCK YOU 2008.09.19. 17:56:42

20 éveses zsidó geci kalauznak lenni és rendőrrel fenyegetni...

nehogy 1x hazáig kövessen vki

vidimaaster 2008.09.19. 18:14:58

dió, most "fedeztem" fel a blogodat, és nagyon tetszik:) visszaolvasgattam pár hónapot...kedvesed még mindig őrmezei? a földim:) áprilisi posztodban írod hogy jöttél ide, kicsit illogikusnak tűnt az utazásod... stadionoktól egyes vili, majd lágymányosi hídtól 103-as:)
üdv

kacsa. 2008.09.19. 21:14:31

És még én hittem kedves "vadnyul" és "fuck you" hogy a hozzászólásommal csökkenteni fogom a blog színvonalát. Köszönöm, hogy megingattatok ebbéli hitemben, növelve az önbecsülésemet!
A kor előrehaladtával nem biztos, hogy becsületesebb lesz valaki (legfeljebb csökken a kockázatvállaló képessége). Az a kedvencem, amikor valaki a buszon kezd el nekem, utasnak siránkozni, hogy ennek a tolvaj bandának nem fizet... (én meg persze végighallgatom).
Ezt a leülöm a büntetést, nem kell fűteni dolgot nekem is említette már az egyik ismerősöm, de ő azt is hozzátette, hogy ha nem fizet, valószínűleg a lakását árvereznék el és a gyermekeinek/unokáinak sem tudna akkor segíteni (nem panaszkodott, pedig volna oka rá, varrónőként végigdolgozta az életét és most a nyugdíjából "dőzsöl").

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.09.19. 22:12:04

Őrmezőn tanul... Amúgy XXII. kerületi. Az illogikus utazás a kényelmi fokozat miatt van (ülőhely, meg amúgy sem kerül nekem, mint BKV dolgozónak semmibe)

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.09.19. 22:49:20

Mivel Dió többször kommentelt, BKV Figyelőn, örömmel látom a blogját. Íme egy példa kulturált ellenőrre. Az éremnek két oldala van, és ha egy szabályosa dolgozótól ismerjük meg a másikat, úgy megérthejük, és nem utolsó sorban hiteles is lehet.

"És még én hittem kedves "vadnyul" és "fuck you" hogy a hozzászólásommal csökkenteni fogom a blog színvonalát. Köszönöm, hogy megingattatok ebbéli hitemben, növelve az önbecsülésemet!" Meg az enyémet is! :)

A HÉV bérletben nincs ilyen fémcsík? (Nekem sima tanulóbérletem van, még meg tudom venni, nem kell hamisítanom.)

Mennyi az ára annak a bérletnek? Hány km-ig szól BP területén kívül? Mert mondjuk 4000Ft-ra azt mondom, kibírja, de 8-9 ezer lehet hogy valakinek tényleg sok. Nem voltam ott, nem tudhatom.

kacsa. 2008.09.19. 23:46:34

Rájöttem, hogy itt kellett volna megkérdeznem azt, amit a BKV figyelőn a HÉV-es témánál: Ha Bp-i vagyok, ott is van a suli (ez van a diákban), de kötelezően Gödöllőre is ki kell járnom órákra és ír a TO igazolást róla, akkor vehetek tanuló bérletet (90%-osat)?
vidimaaster: Így viszont az én földim :)

vidimaaster 2008.09.20. 02:54:35

mit lehet őrmezőn tanulni?:) a Nagybetűs életen kívül persze:D zeneiskolás?

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.09.20. 17:16:36

Zenesulis, igen.

Amúgy a HÉV bérlet Bp-től Gödöllőig 12 000 forint (épp úgy mint MÁV-Startra, a mukáltatónak a törvényi szabályozás miatt itt az ár 80%-át fedeznie kell(ene)), és a közig. határtól 20 kilométer az érvényessége. Külalakra hasonlít a Budapesti bérletre, csak rá van írva, írva, hogy HÉV bérlet, a kilométerszám (5 és 20 között), valamint a kedvezmény mértéke.

Elméletileg megoldható a tanintézmény által kiállított igazolással a Diákbérlet-vásárlás. (Ennek ára Ilonatelep és Gödöllő között 1200 forint)

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.09.20. 17:22:32

Ja, a néni állítólag munkából jött. Ha meg swarcz munkavállaló, azzal már nem tudok mit kezdeni.

kacsa 2008.09.20. 20:00:55

Köszönöm szépen a választ! A gond csak az, hogy a "tanintézménynek" gőze sincs, hogy minek kell rajta lennie azon az igazoláson (pl. adatok, van-e esetleg valami formanyomtatvány...).
Jegyvásárláskor megkérdeztem a pénztárostól, hogy hogy is van ez, de van egy olyan sanda gyanúm, hogy elbeszéltünk egymás mellett (ő úgy gondolhatta, hogy az a bajom, hogy nem jött meg még a diákom, én meg próbáltam neki elmagyarázni a helyzetet, de nem sikerült és mögöttem állt a sor. Szóval feladtam.) A BKV-nak is megeresztettem egy e-mail-t, de nem kaptam még (hú, de optimista vagyok) választ.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.09.21. 10:12:26

Ha ráér, hétfőn, de legkésőbb kedden megkeresem a csoportvezetőmet a problémáddal.

Fancsúrka 2008.09.21. 12:59:51

Kedves mindenki!

Én sem venném meg a bérletet 12000ért, de ha jön a kaller, nem kezdek el vele köcsögözni. Utaztam már én is HÉVen, akkor még 134 Ft volt a 10 km-es jegy (most csak 100), és nem skótkodtam rajta.
Meg különben is: a bérlethamisítás kb olyan, mintha a legjobb barátod kezéről csapod le a párját. Sztem legalábbis. Erkölcstelen. Ennyi.

Apropó vidimaaster! Konzis vagyok ha érdekel.

Na pussz.

Fancsúrka 2008.09.21. 13:01:17

Bocs kicsit helytelen volt a vége:D

vidimaaster 2008.09.21. 16:23:32

:) Őrmező a világ közepe, legalábbis nekem.
egyébként a HÉV jegyek árai sajnos teljesen aránytalanok. ez nem az utasok és a BKV-dolgozók hibája, hanem a döntéshozóké. viszont a konfliktusok sajnos az utasok és a közlekedési dolgozók között alakulnak ki...

kacsa 2008.09.21. 16:48:26

Azt megköszönném. Szept. 28-ig bőven ráér (addig jó a bérletem), utána meg döntök, hogy BEB+vonat (ez a gyorsabb és közelebb is van), vagy HÉV.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.09.21. 22:08:56

Kedves Vidimaaster!

A probléma az, hogy ugyanazon a távolságon ugyanannyit fizetsz MÁV-ra, Volánra és BKV-ra Budapesten kívül. Mondjuk Kacsa spec jobban járna a BEB+Volánnal, mivel a városhatártól az utazott távolság 5 kilométerrel kevesebb busszal, ha az a hármas főúton megy, mint vasúttal, vagy Velünk.

Amúgy mivel állami rendeletről van szó, a MÁV bérlethez is ugyanaz kell, mint a BKV-HÉV-hez.

Pesten kívül a viteldíjakat 2007 óta (hál' Istennek nem a Fővárosi Közgyűlés rendelete, hanem a GKM határozza meg. Lassan eljut odáig az ország, hogy a BEB agglomerációs hatáskörén belül tarifaközösség lesz, és akkor egy Budapest határa-Gödöllő bérlet érvényes lesz MÁV-ra és HÉV-re is. Már csak évek kérdése. Ha a rendszer zóna alapú lesz, akkor Volánra is. Akkor már ott tartanánk, ahol évek óta tart a tarifarendszer például Párizsban. De ezt még nagyon messzinek érzem.

kacsa 2008.09.21. 23:13:11

Dió: Köszönöm a tippet! Az igazság az, hogy "vasparipával" és kistestvéreivel jobban szeretek utazni, mint Volánnal (bár a távol keleti buszuknak, ami tudtommal arrafele is jár csak a "füvesített" változatát próbáltam a 7-es busz vonalán). Lehet, hogy majd kipróbálom. Arra azért kíváncsi lennék, hogy mennyire tartja a menetrendet. Hiába, a bőség zavara... még, hogy monopol helyzetben van a BKV! :-)

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.09.22. 07:46:00

A vakerekűeket én is jobban komálom.
Ezek alternatíváit elemezgetem majd akkor egy külön posztban, mert ihletet adtál. Bár nehezen fog menni elfogulatlanul, de megpróbálom. :) Amúgy az ominózus buszípusról (a KingLongokról an szó) csak annyit, hogy nekem is bejött füvesítve, de én utaztam rajtam "hétköznapi" változatban is. Alacsony a motorzaja, kényelmes a futása, a kerepesi kátyúkat, mint akadályt is jól vette a kocsi. Úgyhogy ha jut rajta ülőhely, akkor jól jártál azzal. Főleg, hogy ha reggel ki, délután befelé utazol (Pest-centrikusan nézve), akkor a forgalom főirányával szembe mész. Így azért jelentős a kényelmi fokozat ugrása, a kevesebb utas miatt.

Azzal együtt eszem ágában sincs lebeszélni téged a vaskerekűekről. Én is jobban értékelem őket az egészen kicsitől (Erdei Vasutak), a közepesen át (ezek volnánk mi), a Nagy Testvérig. :) Kellemes napot!

2008.09.22. 17:34:45

Szia Dió!

#1. Mondjuk ezt már a társtopicban is felvetettem, hogy egy kaller mióta kompetens eldönteni, hogy egy bérlet hamis-e vagy nem? Esetleg igazságügyi szakértőnek is kiképeznek benneteket a hétvégi tanfolyam alatt?

#2. Nincs jogod elkobozni a bérletét (hülyeség, amit az utazási feltétel ír).

#3. Csak egy nyugdíjas lehet olyan nyámnyila, hogy mindenkinek odaadja a személyijét, nyilván könnyű préda volt, nem kellett attól tartani, hogy csattan a fejed a padlón.

Nekem mondjuk ezek után leégne a pofámról a bőr, de hát te tudod, a lényeg az, hogy reggel nyugodtan nézz bele a tükörbe...

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.09.22. 23:31:37

1.: Nem vagyunk igazságügyi szakértők, de ha a boltba viszaadnak a kezedbe például egy ezrest, miszerint látják rajta, hogy az hamis, akkor már ig. szakértőnek kell lenni? Mellesleg a tanfolyam nem egy hétvége.

2.: A jogairól mindenki nagyon hangos, de a köteleségeiről mindenki mélyen hallgat. Köteles vagy az általad igénybe vett szolgáltatás ellenértékét megfizetni? Igen. A kötelesség teljesítése az értékszelvény érvénytartamának az önkényes megváltoztatása? Nem. Kérdés van még?

3.: Nem csak nyugdíjastól/diáktól koboztam bérletet. Kicsit visszaolvasol, meg is látod.

Nekem speciel akkor égne a pofámról a bőr, ha blicceléssel megfognának. Érdekes, hogy MÁV-ra még Budapest-Déli és Budapest Kellenföld közé is megveszem a jegyet akkor is, ha a peronzáró kapunál nem áll senki, aki kérné.

Ezek után nyugodtan nézek a tükörbe, mert a szememben az ilyen közönséges csaló. Akár idős, akár fiatal; akár 40, akár 140 kiló. Nem érdekel. Mentalitás, és hozzáállás kérdése.

2008.09.23. 17:15:55

Szia Dió!

A pénz az egy kicsit bonyolultabb probléma, a pénztáros nem fogja deklarálni, hogy hamis, hanem ha _gyanítja_, hogy hamis, akkor köteles rendőrt hívni és eljárást kezdeményezni, ahol megállapítják majd, hogy valóban hamis-e (nyilván nem ő fogja megállapítani).

A történetet azért nem értettem, mert a néni akart aztán jegyet venni, nem? (Jó, azt adjuk meg, azután, hogy a bérletszelvényt bukta.:) ) Szvsz ez korrekt hozzáállás: bepróbálkozott, megszívta, jegyet akart venni. Figyelembe véve, hogy idős nő volt, én lettem volna ennyire rugalmas, hogy megcsóválom a fejem, és vetetek vele jegyet, de hát a Te dolgod...

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.09.24. 08:03:36

Ebben lehet, hogy igazad van, de többszöri felszólításra sem akarta átadni a bérletszelvényt. Így azért más a leányzó fekvése... Másnap felmutatta volna és röhög a markába, mert nem jegyeztem meg? Szerintem nem egyszer megyek el egy-egy hamis bérlet mellett, mert pl. sietek, úgy, hogy észre sem veszem.

Ha kiszúrom, az utas vállalja a súlyos következményeket...

Ezzel nem azt mondom, hogy nincs igazad, volt már olyan, hogy a diák összetépte a bérletét, amikor elkétem, és úgy kérte a jegyet. Az egészen más tészta, mert akkor többé nem akarja felhasználni. A néni viszont ismétlem nem és nem akarta odaadni a bérletszelvényt.

VakondM 2008.09.24. 14:11:47

Ezzel a témával megint sikerült eljutni oda, hogy jogos e a csalónak a büntetés. Ez amióta világ a világ, kivéve az elmúlt 1x évet nem volt kérdés.
A másik pedig. Nyugdíjas, nem nyugdíjas ahogy ismerem a kalauz bácsit (sok éve, személyesen) neki nem számít, csak a munkáját akarja végezni tisztességesen, ahogy ezt mástól is elvárja az ember! Ami viszont saját vélemény a mamáról: tipikus akció nyugdíjas, csak ő nem banyatankkal próbált szabotálni.

2008.09.24. 18:46:37

Vakond,

a nicked alapján kicsit fiatal vagy, ami persze nem baj, csak egy állapot. Az általad akciónyugdíjasnak tartott hölgynek lehet, hogy ezen múlott az, hogy tud-e a negyedik héten parizert venni, vagy csak zsemlét (vagy azt se). Talán éppen azért, mert ő NEM csalt az elmúlt 4x évben. Apropó, nézz egy kicsit utána, hogy történt az állami vagyon eladása (többek között a MÁVé is), utána térjünk vissza a dologra.

VakondM 2008.09.24. 19:50:09

A 97 nem a születési évem, nem 11 évesen állok neki osztani az észt. 11 évesen nagyon nem tudtak érdekelni az effélék.
A nyugdíjasok hatalmas többsége nem csal. Inkább éhen hal de nem tesz ilyet. Persze itt csak 2 lehetőség van, és mindkettő rossz, ha olyan a helyzet. Csak tudod el elmúlt évek alatt sok olyat láttam aki hobbiból jár kötekedni. Nem egy olyan van aki égnek tartott bottal fut a jármű után, majd amikor felszállva azt látja nincs ülőhely, rögtön Oscar-díjas alakítást ad elő, hogy neki mi baja van (futástól független). Nem egy akart megverni engem a Metróújságra várva bottal, pedig semmit sem tettem csak az iskolába siettem és közben elvettem egy újságot amíg ő a tizenxediket próbálta kitépni a tartóból.
Persze ismerem az állami vagyon eladásáról szóló történeteket, legendákat, már amiket koromnál fogva ismerhetek (21 múltam) de ez azért egy hamisított bérletnél távol áll. Viszont az sem szép dolog, hogy na ha a politikusok lopnak csalnak akkor nekem is lehet.

2008.09.24. 20:17:31

Vakond,
én kérek elnézést, felületes voltam, aztán más postjaidon is láttam, hogy nem gyerek vagy, csak siettem+ a kalauz bácsizás is megtévesztett :).

2008.09.24. 20:22:15

Mondjuk a második részben abszolút igazad van, rengetegszer láttam én is a Metroért marakodó nyugdíjasokat, meg a Népstadionnál is volt jó pár éve, hogy egy "kórházból jövök, most műtöttek" nénike furakodott előre a busznál, de olyan bodicsekkel jött nekem, hogy szabályosan leestem a peronról (pedig nem szokta az első tavaszi szellő kifújni belőlem a sz@rt).

VakondM 2008.09.24. 21:09:59

Én kérek elnézést, ez a 97 kezd megtévesztő lenni :) Ez csak a kedvenc számom, kellett valami mert a "sima" Vakond már foglalt volt :(
Végülis nekem még bácsi, idősebb nálam :D
Igazából én csak a leírt beszélgetésből gondoltam, hogy melyik táborba is tartozik a delikvens + a tapasztalatok.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.09.25. 13:32:30

Kacsa!

Elméletileg el kell fogadni a pénztárosnak. A VJV nem szokta nézni a lakóhely és iskola közötti utazást.

De 3 embert kérdeztem meg, 3 válasz volt rá.

kacsa 2008.09.25. 18:08:23

Dió: Köszönöm szépen az utánajárást! Ezek szerint olyan gyakori ez a probléma, hogy a BKV kialakította az egységes álláspontját ezzel kapcsolatban :) Akkor legközelebb megpróbálkozom a pénztárnál a TO-tól kapott pöcsétes, fejléces, névre szóló papírral, hátha... ha meg nem, akkor ez van, nem bukom rajta olyan sokat (az időm meg nem sok pénz). Olyankor mi van, ha mégis elkezd valaki szívózni a vonaton, hogy nem vagyok jogosult a kedvezményre? Jegyvásárlás vagy büntetés (esetleg -jó demokráciához méltóan- választhat a kalauz)?
Ez már végképp off: Mitől függ, hogy ír-e a kalauz nyugtát? Ma odafele az egyik csoporttársam a vonaton vett jegyet, a kaller meg -érthetően- nem volt oda a rodeóval egybekötött nyugtaírásért. (Lehet, hogy nem kellett volna elsütnöm neki azt, hogy így legalább mondhatja, hogy nyugtával dicséri a napot...). Visszafele direkt összedobtuk a zs-t, hogy 6 helyett csak egyet kelljen írnia, de fölösleges volt az igyekezetünk. Én emlékszem rosszul, vagy tavaly tényleg egész hónapban nyitva volt Gödöllő végállomáson a pénztár? (úgy rémlik, hogy hó elején 6-ig, utána 4-ig)

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.09.26. 16:24:27

A nyugtaírás közülünk egyeseknek derogál. Van, aki megkérdezi, hogy összevonhatja-e több utasét, én a kocsi végén szoktam ezt megkérdezni, hátha még kivitelezhető az átszállás a következő kocsiba.

Bérletnél max. az érvényesítő matrica miatt kérjük el a diákot, és azért, hogy nem-e levelező tagozatra szól. (Nekik Pestre sem jár a bérlet.) Az emberek többsége nálunk kifejezetten nem szeret pótdíjazni. Inkább jegyet ad.

A pótdíjazás nálam is csak akkor fordul elő, ha az utasnak nincs semmi pénze, vagy a bérlete hamis. Ha már bármiféle jegyet össze lehet neki tákolni, akkor már inkább a jegy. Persze a hamis bérletszelvény kivételes eset.

Gödöllő végállomáson -és sok más helyen a vonalon- a pénztár költségmegtakarítási okokból csak időszakos. Nyitva csak másodika és 10-e között van, hétköznapokon és szombaton.

kacsa 2008.09.27. 00:23:29

Köszönöm a választ (meg a türelmet :))! Nem ragaszkodom ahhoz a papírfecnihez, csak ha ennyire "fakultatív", akkor miért nem találnak ki valami értelmesebb dolgot (pl. a jegy nyugtaként is "üzemelhetne")? A gödöllői jegyvásárláshoz sem ragaszkodom, csak ha nem jut el a mi kocsinkba a kalauz, akkor nem fogok könyörögni neki, hogy hadd vegyek jegyet. (Ha valaki azt mondja, hogy nem 150 FT-ba fog belehalni a BKV: sok kicsi, sokra megy. Én meg elköltöm másra ;))

kacsa 2008.10.02. 18:11:58

Dió: Köszönöm az utánajárást, sikerült diák HÉV-bérletet vennem (egy darabig nézegette a pénztáros hölgy az igazolást, de aztán adott azzal, hogy hordjam magamnál azt a lapot is). Annyira jó volt a bérlet, amit adott, hogy fölfele a metrón is elfogadták ;-). (Vajon mennyit kapott az az ember, aki terveinek köszönhetően minden bérlet hasonlóan néz ki?)

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.10.03. 10:57:49

Na igen. Ezt jó lenne tudni.
Ki volt ez a marha? Legyen kék-ződ az összes, és az jó.

Csak a HÉV-esek figyelnek rá.
süti beállítások módosítása