Mostanában jöttem haza az éjszakásból, de ma sem úsztam meg élmény nélkül azt az egy csömöri vonatpárt.

Árpádföld megállóhelynél szálltam át a középső kocsiba, hát egy tisztelt utas miatt nem i jutottam tovább. Tipikus élményforrás, egy 16-20 éves, közepesen kidolgozott izomzatú, művileg hajtalan srác, főleg, ha az ember nem megy el mellette szó nélkül...

Mivel szeretem a kihívásokat, és nem vagyok nadrágba termelős fajtából való, meg is szólítottam. Tudattam vele köszönés után, mit óhajtok tőle, mire is közölte, hogy őnála nincs semmi olyasmi, amire én per pillanat kíváncsi lennék. (Sem jegy, sem bérlet, sem hasoló szerepű akármi) Barátságosan közöltem vele, hogy a probléma itt még orvosolható; ha Csömör állomásig megy, akkor az anyagiak tekintetében 335 feorintos igényem van, amennyiben nem produkál Budapest területére sem semmit. (És akkor még barátságos voltam mellékesen, mert nem a pótdíjat ajánlottam fel.) Elővesz egy kétszázast egy pénzkötegből, és annyit mond, hogy megbeszéljük. Mondtam neki, hogy a beszélgetés alapja stabilan 335 forint, mert még mindíg nem tettem zsebre, egy huncut garast sem úgy, hogy az utas ne kapná meg a pénzéért azt, amit kifizet. (Közben fékezünk Szabadságtelepre) innen próbálom idézni a beszélgetésünket:

-Te mindíg ilyen g*ci vagy?!

-Idáig mindenki kifizette a jegyet. Miért maga lenne kivétel?

-Csak.

-Ebben az esetben lehet gyalogosan is továbbmenni.

-Miért mit akarsz csinálni? Megveretni magad?

(Ajtó nyílik, Megállj jelzés.)

-Mondjuk visszatartani a vonatot. Nem csípem, ha fenyegetnek, higyje el.

-Tisztában vagy vele mennyi az idő? Baz' meg megverünk Csömörön, már várnak a spanok. Miért csak a HÉV-en vagytok kemények?

(Ezzel előveszi a másik kétszázast. Kérdezte már a járművezető, hogy mi a gond, megemlítettem neki a fenyegetőzést. Reakció: A járművezető a tükörben figyeli az eseményeket tovább, hogy mi fog történni)

Megkaptam a pénzt, indításjelzés, vonat indul. (45 másodpercnél nem dekkoltunk többet, de kissé leizzadtam...)

Odaadtam a jegyet, a visszajárót, a nyugtát, ezzel részemről vége a munkának.

-Hogy mi a f*szért a többieket tartod fel, nem tudom... -így az utas. Ezzel hozzámvágja a visszajárót, jegyet, nyugtát. -Dugd fel!

A szeme előtt ketté téptem, a jegyeket és a nyugtát, ami mellém az ülésre esett.

Megérkeztünk Csömörre, és megkérdezte, hogy mi van? Nem merek leszállni? Ezzel leszálltam a vonatról, a zsebemből előkotortam a staubomat, és tüzet. Ezzel elkezdtem pöfékelni, és még hozzáfűztem egy viszlátot, majd leültem a padra.


Csömörnek ezzel ám még nincs vége, mivel amikor végeztem a cigimmel, és felszálltam az utolsó kocsiba adminisztrálni, odajön hozzám az utas, miközben, épp a kedvesemnek mesélem a sztorit, de csak úgy szőrmentén. 

Ez az illető egy huszonéves srác volt, és felskiccelte, hogy leégett anyagilag, van pesti bérlete, de valahogy szeretné megoldani, hogy bejusson a városba, ha lehet nem gyalog. Mondtam neki, hogy egy utas itthagyott hatvanöt forintot annak, aki megszorul, úgyhogy mázlija van, és ezzel kiadtam neki a kiegészítőt. Kopasz barátunk nem hiszem, hogy sejtette volna, hogy a hozzámvágott apróval valakit 10 perc múlva megsegít.

(Köztünk szólva én sem sejtettem...)

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr38640625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ILLED 2008.08.30. 20:21:27

Óriási! Dió, le a kalappal! Ez a sztori hatalmas! Igazi Don Quijote vagy! Csak így tovább! Ha meg továbbra is fenyegetőznek Csömörön, tudd, h Neked is vannak spanjaid.

Barna

vakond 2008.08.31. 17:37:56

Szánalmas milyen emberek vannak, de legalább csak a pofája volt nagy. Lassan kezdik elfelejteni mi is az a "közfeladatot ellátó személy elleni erőszak" és mi a retorzió :-/

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.08.31. 18:46:27

Addig jó, amíg csak a száj nagy.

Remélem ez így is marad...

animus 2008.08.31. 19:34:48

Kellemesen olvasmányos a stílusod, és ezek a szavak(felskiccelte, stb..)!

Mindig meg tudsz lepni valamivel, jó a blog és a hivatalos munkavégzés stílusa is tetszik, illik hozzád az igazságosztó bölcs tudor szerepe, errefelé tendálj szerintem és hagyd a bkv embere klíséket amik sokszor kézenfekvő reakciók az egzakt tahóságra, legyél az új idők régi-módi kallere, viva la europa és ne is törődj a külvilággal!

:)
Bence

Traktoros 2008.09.03. 14:39:14

Koma, azért vigyázz magadra! :)

2008.09.05. 16:35:07

Dió,

egyébként ilyenkor, ha nem akar leszállni a bliccmen, akkor addig ott áll a megállóban a szerelvény, amíg mindenki meg nem hal végelgyengülésben? Nem b@sszák meg ilyenkor a sofőrt a késés miatt?
Nehezen hihető egyébként a történet, persze attól még lehet igaz...

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.09.05. 21:40:45

Ha már a járművezető unja, akkor hátrajön hozzám. És akkor már baj esetén ketten vagyunk egy ellen... :P

Komolyra fordítva a szót:
Mindíg van egy-két önkéntes igazságosztó... :P

2008.09.06. 14:53:12

Értem... Bár őszintén szólva, néha a nyári szombat esték "szigetező" úri közönségét látva, ha én kaller lennék, csak x-re merném megtenni, hogy az igazságosztók engem vagy a bliccment vágnák ki a szabadba a csukott ablakon keresztül, a mielőbbi indulás reményében. :)
Szóval nagy respect, te tényleg bevállalós vagy ;-)

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.09.06. 16:46:13

Köszönöm. Amúgy volt már olyan, hogy elindult hátrafelé a járművezető éjszaka És önként jött vele egy kigyúrt állat "Gond van Főnök?" felkiáltással... :P

kacsa 2008.09.06. 21:55:43

Mitől függ, hogy van-e épp biztonsági őr a HÉV-en? Teljesen véletlenszerű (=ahova éppen jut)? Azért kérdezem, mert volt olyan, hogy a kalauzt (az általunk "kötözködős kaller bácsinak" nevezettet (őszes hajú és az élő fába is beleköt)) úgy kisérték, mint a koszorúslányok, máskor meg (amikor a kissebség nem óhajtott jegyet venni) csöngetésre jöttek és pár perc álldogálás után sikerült meggyőzni a jegyvásárlás előnyeiről. De többnyire nyomukat sem látom (nem akarok minden szotyolahéjat rájuk kenni):-).

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.09.07. 01:49:09

Igazából pontosan... Ahova és amikor jut. Amikor napközben jut általában.
süti beállítások módosítása