Re: Sztrájk a gyakorlatban

2008.04.24. 11:38

Olvasómtól kaptam a levelet, ezért szerkesztés nélkül teszem közzé a gépelési és nyelvtani hibák fölött kéretik átsiklani ;) (Az említett társaságok ugyan OFF-ok, de a lényeg nem változik:

Hello

Én csak most találtam a blogodra. Azt mindenképpen jónak tartom,hogy te is csináltál ilyet mert "ellenetek" már van elég.
Én álltalában vonattal utazom és van vele elég sok problémám.
Elég drágák a jegyek és a bérletek és ez elég húzos annak fényében,hogy állandóak a késések stb. Nem kérek
sokat azt hiszem ha azt mondom,hogy legyen tisztaság, pontosság, figyelmesség. Csakhogy:
A MÁV pl most vett új vonatokat a FLIRT nevezetű igen tetszetős vonatokat amiket szeretnének elöb utóbb beállítani az elővárosi közelekdésbe, kérdem én meddig lesz tetszetős??????? Mert azok a vonatok is szépek és tiszták voltak egyszer.. és nem attól néznek ki így hogy tiszta kosz minden. Az a baj hogy jönnek majd a kis drága firkászok akiknek olthatatlan vágyuk van hogy azt a kurva teget odategyék, majd jönnek a gyíkarcok akik azzal fejezik ki a nagyságukat,hogy apróra szaggatják az üléseket..
Én nagyon rég utazom vonattal, volt már pár kaller akivel találkoztam. Sokszor volt úgy hogy beszélgettem is velük. És képzeljétek ők is emberek. :)))) Az utasok nagyon sokszor bunkók, ezt nyugodtan bevallhatjuk. És itt most nem a : "nem veszek jegyet, szemét a kaller " című nótára gondolok. Hanem arra hogy sokaszor még csak emberi hangot sem képesek az emberek megütni velük szemben. Mintha az embereknek alanyi jogon járna,hogy ha őt a főnök baszogatta, vagy a gyerek utálatos, a férj meg hülye akkor azt ki kell tölteni valakin, erre ugye a legalkalmasabb a jegyvizsgáló.
Nem egyszer vettem észre,hogy volt olyan kaller akik leszáll a vonatról és hagosan köszönt mindenkinek, és pl. nagyon jó volt hallani.
Tényleg sok olyan ember van aki bunkó de ebből nem lehet kiindulni.

A múltkor éppen egy kallerrel beszélgettem el arról,hogy ő miért nem tesz semmit a dohányzás ellen, merthogy a drága dohányosok hasukra ütnek és kijelöltek egy kocsit, akkor itt most már lehet és ha valaki szól akkor kizavarják a picsába. Kismama, gyerek nem számit semmi, mert bizti nem birja ki azt a kurva 1 órát max amit a vonaton ül. A kalauz volt olya kedves és elmondta,hogy nekik nincs is joguk hogy ezt megszüntesség, az ÁNTSZ foglalkozik ezzel. Én levelet írtam nekik akik azt mondták kivizsgálják az ügyet. :))) hehehe, néhány hét múlva küldték az értesítést hogy bocs nincs elég emberük, és a rendörség nem biztosítja a felvigyázó embert az akadékoskodó emberekhez. Ugyhogy zsákutca.
Szóval én mindig is igyekeztem emberi módon beszélni velük, ehhez mondjuk már az is hozzátartozik hogy van amelyiket már ismerem mert a hosszú évek alatt volt rá lehetőség.

Másik : a vasutas sztrájk alatt volt,hogy busszal mentem be. Találkoztam hazafele ellenőrökkel, akik között az egyik igen látványos szemüveget viselt (érsd: szifon) és kicsit furább volt a többinél. Ő nézte meg az én bérletem és,hogy őszinte legyek alig látta így is, ezért hosszan és elég közelről nézte. Viszont sokkal emberibb volt mint a társai. Nagyon örültem neki,hogy legalább ellenőrnek alkalmazzák és mielött valaki megszolná valljuk be őszintén, hova is alkalmaznának egy ilyen adottságokkal rendelkező embert????
Sehova.
Persze lehet ilyenkor olyat mondnai,hogy:én normálisan viselkedtem mégis bunkó volt, de ne felejtsdük el,hogy akkor megint csak álltalánosítunk.

Elöbb talán az emberek utazási kultúrájának kéne megválatozni és miért nekünk mert mi vagyunk többen egy fecske nem csinál nyarat.

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr65440032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alanna 2008.04.25. 11:29:34

Tény és való, hogy vannak olyan utasok ( és itt sem kérünk mindenkit egy kalap alá venni, mert az utasok kb 5%-a ilyen) akik vandálok. De azért nem szabad elelejteni, hogy sem a teg, sem az ülések megrongálása nem indokolja a rettenetes mocskot, ami hónapok, évek alatt beleivódik mindenbe a vonaton. Erről bizony a MÁV, meg a BKV tehet.

Az emberek között vannak bunkók. Akár utas, akár kaller. Tilos leereszkedni a másik fél színvonalára. A kallernak pedig fel kell készülni az ilyen helyzetekre, hogy akkor is udvarias tudjon maradni, amikor civilben elküldené az illetőt a jó...... Hiába, ez egy ilyen stresszes munkakör.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.04.25. 20:48:16

Igen, erre fel kell készülni, és erre utalok is az első posztban :)
süti beállítások módosítása