Felszállás az első ajtón!

2011.12.06. 02:11

 A BKV tovább terjeszti az első ajtós felszállási rendszert autóbusz vonalhálózatán. Mi is ennek az értelme?

-Az utasok csak érvényes jegy, vagy bérlet birtokában szállhatnak fel a járműre. A bliccelők aránya ezzel nulla körülire szorítható. A jegyvásárlás a járművezetőnél biztosított. (A helyszínen váltott vonaljegy ára 400 forint!)

-Kiszűrhetők a járműveket melegedőként használó utazók.

-Az utazási feltételeknek nem megfelelő utasokat a járművezető kizárhatja az utazásból.

Mindehhez azonban az utasok segítsége is szükséges. Kérjük önöket, hogy az utazás megkezdése előtt készítsék elő utazásra jogosító igazolásukat (jegy, bérlet, Utazási igazolvány etc.) így gyorsítva meg a felszállást.

A rendszerbe bevont újabb járatok (2012. január 30-ig fokozatosan): 121, 140, 170, 71, 152, 174, 175, 179, 197, 193E, 13, 13A, 39, 40E, 113, 113A, 188E, 191, 124, 125, 143, 186, 243, 102, 128, 129, 119, 166, 166A, 266.

A rendszer bevezetése a BKV és a fizető utasok közös érdeke. Az okozott kellemetlenségekért szíves megértésüket kérjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr743441635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kamubunti 2011.12.06. 08:20:46

Kíváncsi lennék hogyan működne a dolog a 7-es buszcsaládon csúcsidőben.

A gond pedig megint az lesz, mint ami eddig is volt a rendszernél. A kezdeti médiafigyelem lankadni fog és a végén a sofőrök is szarnak az egészre, pláne ha megvalósul a 30-50 ezres bércsökkenés, amivel most tele a média. Biztos nagy lesz a motiváció utána. De majd meglátjuk a gyakorlatban. Sok járaton elvileg még most is van, de a tapasztalat az, hogy még ha nem is nyitja a hátsó ajtókat a sofőr a felmutatott bérleteket csak tessék-lássék nézi, ahogy a metrólejáratnál álló biztiőrök is. Nekik se érdekük elkapni a bliccelőt, elvégre büntetni nem büntethet, nem kap fejkvótát a megfogott lógósok után mint az ellenőrök, a fizetésük se túl sok, így a többség érthető módon az annyi problémám van, amennyit magamnak csinálok elvet követve szarik az egészre.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2011.12.06. 14:31:16

@kamubunti: Igen, de elméletileg (mint pl. metró forgalmi ügyeletesek is) kaphatnak jegybevételi jutalékot. (pár forint jegyenként, de sok kicsi sokra megy)

A hetes buszban ne reménykedj... :) Pécs városában is csúcsban nyithat a vezető összajtót-persze csak a gerinchálózaton.

A bércsökkenéssel kapcsolatban meg csak annyit. Senki nem lesz motivált semmire ennél a cégnél, ha ez bekövetkezik...

kacsa. 2011.12.06. 23:37:34

Osztom kamubunti tapasztalatait: felénk többnyire (~70%) csak az első ajtót nyitják, de a jegyre és bérletre tesznek magasról. Valamennyi bevételnövelő hatása valószínűleg van, mert több lyukasztó embert látok rajta, mint a másik felénk járó buszon. Igaz, nem sokkal.
Az már más lapra tartozik, hogy a nem első ajtós járaton eddigi életem során kb. 3 ellenőrrel találkoztam.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2011.12.12. 22:46:20

@kacsa.: Épp ezért kellene motiválni a buszvezetőket ezen a vonalon. Sokkal többet érne, mint az ellenőrizgetés a főnököktől. Mondjuk néha az sem árt. Szúrópróba szerűen. Olykor pedig felszáll két-három ellenőr az első ajtós buszokra és elszedi a tré bérleteket.

Szép új világ! Belelóg a bilibe a kacsóm. :S

ocsisajt1 2012.02.11. 22:51:15

"-Kiszűrhetők a járműveket melegedőként használó utazók"
a -10 fokos, fűtetlen buszokon ugyan ki akarna melegedni???

Adani 2012.02.21. 20:49:19

@ocsisajt1:

Azért egy fűtetlen buszon is melegebb van mint kint, a sok utas beleheli annyira a buszt, hogy fagypont feletti hőfok lesz.

Az elsőajtózással alapvetően az a baj ,hogy vagy tüzetesen nézi a sofőr mindenki jegyér vagy bérletét, akkor viszont sosem fog a busz elindulni. Elvégre alapos vizsgálat min. 5-6 mp/utas 100 utassal számolva ez már nagyon sok idő. De még 10 utasnál is. _Ha meg csak egy villanásnyi ideig látja, ameddig felszáll az utas és mutatja semmit se vesz észre. Két hétig lazán metróztam tavaly egy lottószelvénnyel minden nap és csak egyszer vették észre. 2007-ben egy vidéki városban egy teljes félévet lejárt bérlettel, simán beraktam az érvényes el és tokba és csak egy ellenőr és egy sofőr vette észre, pedig sok ellenőr és sok sofőr látta. Az egyik ellenőr mikor rákérdeztem ,hogy ez biztos jó kézbe vette alulról, felülről, oldalról jó sokáig majd visszaadta, hogy miért ne lenne jó.
süti beállítások módosítása