Madarak a madarasba

2009.10.09. 19:36

Ma el kellett mennem a Kistarcsa kórháznál lévő hipermarketbe egy kisebb bevásárlásra. Amikor leszálltam a zöld hernyóról, döbbenetemet leplezve csóváltam a fejemet, amint látom, hogy -többek közt- anyuka kisgyermekeivel bukdácsol át a síneken, megkerülve a vágányok közötti kerítést. Miután ezen kezdtem gondolkodni, hogy mégis miért veszélyezteti gyerkőce testi épségét (mind a két irányba akkor ment el a vonat, azért nem azt írom, hogy az életét...) leballagtam az aluljáróba, hogy a szabályos útvonalat használhassam a "schwartz átjáró" helyett.

Miután felértem és elhagytam a megállóhelyet, hátranéztem rájuk. Akkor botorkáltak fel a sínek közül a bevágás kitaposott oldalában. Ugyan megálltam az esetet szó nélkül (különben is épp Ákos zenéje szólt a fülemben), de felvetődik bennem néhány kérdés:

1. Vajon akkor is a sínek között botladoztak volna, ha épp indulni készül a szembe irányba menő vonat? (Minden bizonnyal igen. És ha a gyerkőc egy kicsit rakoncátlanabb, akkor megpróbál besétálni az anyja kezét rángatva a vonat elé. "A gyerekekre, az idősekre és a részegekre mindíg vigyázz, mert kiszámíthatatlanok!" (ezt a munkamódszer-átadóm hangoztatta, nem véletlenül))

2. Ha a gyerek ne adj' Isten megbotlik egy keresztaljban ("beton-talpfa"...), egy sínszálban, vagy egy nagyobb zúzottkőben és elesik, akkor épp az anyja fogja neki azt mondani, hogy a gyerkőc milyen botlábú? (Ez mentalitás függő... És akkor még nem is beszéltem az esetleges sérülésről, bár a kórház közel. (Tudom, morbid és cinikus vagyok...) Az esély mindenesetre adott rá)

A régebbi illegális átjárók némelyikénél még mindig kint vannak a táblák: "A pályán átjárni balesetveszélyes és TILOS!" Vajon valaki figyelembe veszi ezeket, vagy csak megy mindenki az orra után az akciós párizsiért?

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr841439332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vorti 2009.10.09. 23:43:55

Magával az "illegalitással" nincs bajom - főleg hogy jómagam is hosszú évek óta keresztezem "illegálisan" nap mint nap a vágányokat Tarcsánál - anyuka nagylány már, felelősen közlekedik... igazából a gyerek a gond. Ha őt is ott cipeli át, azt hiszi, az úgy szabályos, és ha később egyedül jár arra - figyelmetlenül, szaladgálva, félelemérzet nélkül, ahogy minden gyerek - rightig, hogy nem fog körülnézni, vagy nem várja meg az érkező hévet, és kész a baj, akkor már a kórház közelsége sem menti meg...
Szóval gyerekkel ezért tessék az aluljáróba... :)

Persze az az aluljáró is megér egy kritikát, húgyszagú, mély, sötét... nem igaz, hogy miért nem lehet(ett) kiépíteni egy normális felszíni átkelőt.

Ui.: Ma énis voltam a madarasteszkóban, valszeg elkerültük egymást. :)

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.10.10. 01:58:21

@DON GATTO: Őszinztén sajnálom. Bár nem tudom, hogy civilben megismertél volna-e... :)

Minusz 2009.10.10. 16:30:16

de a kórházhoz is az aluljárón át kellene menni,de ha így közlekedik akkor meg az autók előtt fog átmenni az úttesten:D

Már nem azért,de szerintem a bolygó és a föld mindenkié,akkor meg már nehogy azt mondja nekem valaki hogy kerüljek 500m-ert azért mert le van rakva a földre pár tonna zúzott kő meg pár száz kiló formába öntött vasdarab és ott ép nincs átjáró:Dannyi eszem meg van hogy körbenézzek nem-e gurul felém a formába öntött fémen egy több 10 tonnás alu és acél kasztni ami zöld-fehérre van festve:D

Adani 2009.10.13. 12:12:39

@Minusz:

A Fradista vasút előtt éni s átkeltem már párszor a síneken, körül kell nézni előtte be is szokta mondani ,h a vonatok féktávolsága 300 méter is lehet ezért csak óvatosan. Ha pedig valaki csak megy mint a birka azt nem érdekli ,h le van rakva egy kavicságy rajta pár (beton)talpfa meg sín se előre se hátra semerre nem néz csak megy. Az ilyenek pedig előbb-utóbb benne lesznek a hírekben.

vorti 2009.10.22. 21:13:32

@Dió, a motorász (T): Én téged lehet, márcsak e blogra feltett képek miatt is, de te engem már kevésbé. :D Csak pár bérletellenőrzés erejéig találkoztunk, és az se most volt. :)

Ma ismét a kórháznál volt dolgom, így ott szálltam fel a pest felé tartó hévre. Mérleg: hatalmas, madarasteszkós cumókkal síneken botladozó nénik és békésen bóklászó bácsik, miközben a hév már közeledett a nem is oly messzi távolból... oké, ha lemennek cumóstul az aluljáróba, tuti lekésik, de ha netán elesnek a síneken pakkostul, akkor nekik több hév már nem indul... időben kell jönni

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.10.23. 10:53:41

@DON GATTO: Hát igen. Meg kellene nézni a menetrendet előzetesen...

Ja, hogy leszaggatták és a pótlás után két órával megint nincs kint? Sry.

OFF

Nyugodtan szólíts majd meg, ha belém botlasz. Kíváncsi vagyok az olvasóimra...
süti beállítások módosítása