Felszállás az első ajtón!

2009.06.03. 15:24

A BKV Zrt. végre valahára bevezette tegnapelőtt a vidéken már jól ismert és megszokott első ajtós rendszert egyes külvárosi (87, 87A, 141, 141A, 187-es autóbusz) járatain. A rendszer értelme az utasok megszűrése és a becsületességre kényszerítés.

Abban az esetben, ha az utasnál nincs vonaljegy, illetve érvényes bérlet, vagy bármilyen igazolvány, amellyel a díjmentes utazásázt igazolná, az első ajtónál a járművezetőnél 400 forintért válhatja meg a helyszíni vonaljegyét. Az autóbuszokon ezen a vonalon a rendszer gördülékeny bevezetése érdekében jegyellenőrök teljesítenek szolgálatot, akik az első ajtónál várják az utasokat. A buszvezetők a második és harmadik ajtókat nem nyitják ki, amennyiben nincs leszálló utas, a biztonsági szolgálat pedig megakadályozza a hátrébb lévő ajtóknál történő felszállást.

Ezzel a rendszerrel végre elkerülhetővé válik a szolgáltatást jogtalanul igénybevevők, illetve az utazási feltételeket be nem tartó utasok további megtűrése az autóbuszokon a fizető utasok kárára. A kezdeményezést a blog szerkesztősége teljes válszélességgel támogatja és szorgalmazza a rendszer kiterjesztését az összes külvárosi szóló kocsikkal közlekedő járatra, így megtisztítva ezzel Budapest közösségi közlekedését azoktól, akiket senki nem lát szívesen a kocsikon.

Ezzel egyidőben szeretnék elköszönni ezeken a vonalakon a hajléktalanoktól, a bliccelőktől és a járműveket rongálóktól, valamint a részeg randalírozóktól, akik eddig utasnak képzelték magukat és csak a jogaikkal voltak tisztában! Vére valahára elindult Budapest életében az oly rég óta halogatott változás!

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr761161412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacsa. 2009.06.03. 19:25:49

Szerintem jó ötlet, főleg a 141A-n, ahol a reggeli csúcsban 1-2 ember kivételével mindenki Kelenföldön száll le és a megállókban egyszerre általában kevés a felszálló. Mellesleg: Ezen a vonalon még nem láttam ellenőrt... Igaz, mostantól a Kecskés kisdiákok vagy sétálnak, vagy vesznek bérletet.
Ennél már csak az lenne a jobb, ha a vonalon máshol is lehetne jegyet (esetleg bérletet...) venni, nem csak az Etelén (mer' az olcsóbb és gyorsabb, mint a vezetőtől).

Minusz 2009.06.03. 21:29:48

mondjuk a becsület és a kényszerítés szó nem biztos hogy túl jó egy mondatban:Dmondjuk a 400Ft-ot kicsit sokallom,bár nekem mindegy ha már van bérletem.

és ha részeg vagyok de nem randalírozok akkor mehetek?:Pegyébként a kötelességek hol vannak az alkotmányban?mert túl sokat nem láttam,de lehet hogy csak én nem olvastam el rendesen.Ha ténylegesen javulni fog a színvonal akkor támogatom az ötletet.

Azért ezt a változást nehogy úgy elkapkodjátok mint a 4-es metró építését:)

MTBence 2009.06.03. 23:45:08

Csakhogy ezzel a módszerrel van egy apró baj: az ajtóműködtetés általában központi, és nem egyedi. Vagyis a legtöbb buszon nincs lehetőség csak az első ajtót kinyitni, kivétel az Ikarus 260 és 280. A többin - miután a buszvezető engedélyezi az ajtónyitást - csak meg kell nyomni a busz oldalán lévő nyomógombot, s az ajtó kinyílik. Csak első ajtót nyitni vagyis kizárólag akkor lehet, ha nincs leszálló utas.

kacsa. 2009.06.06. 21:18:08

@MTBence: Jogos.
Nem lehet valahogy megbütykölni az ajtókat? Nem a külső ajtónyitók kikötésére gondolok...

VakondM 2009.06.06. 22:37:08

@MTBence: MAN SL 283 (VT-Transma), azon is lehet mindent külön nyitni

MTBence 2009.06.07. 02:54:23

@VakondM: Csakhogy a BKV azt mondta, hogyha beválik a rendszer, akkor a több járaton is bevezetik az elsőajtózást. Viszont kihalófélben vannak azok a busztípusok, ahol az ajtónyitás egyedi működtetésű. Sőt, szeretnék, hogy minden vonalon legyen alacsonypadlós kocsi is. Abból viszont csak központi ajtóműködtetésű van. Vagyis vonalanként lesz minimum egy-egy busz, amin lehet bliccelni?

VakondM 2009.06.08. 09:56:31

@MTBence: Igaz, akkor maradnak a biztonsági őrök :) Érdekes amit mondasz, lesz busz amin lehet utazni ingyen és lesz amin nem :S
A Volvo nevet bitorló localot nem tudom, hogy tud-e külön minden ajtót nyitni ha úgy akarják....
Dél-Budán (14, 114, 58, 150) jó pár éve még élt ez a rendszer. Én még emlékszem azokra a matricákra az akkor még itt járó 260asokon, hogy este 8 után elől szállhatsz csak fel és meg kell mutatnod amid van :)

kacsa. 2009.06.24. 14:21:02

Ma nem volt bizt. őr a 141A-n, a vezetőt meg nem igazán izgatta, hogy van-e a kedves utasnak jegye. Volt egy nem túl rendezett egyén, aki nem mutatott semmit, ellenben a Mustár utcánál rájött, hogy neki a 141 kell és nem a betétjárat. Persze miután már visszafordult a busz.
Ennyit erről...
A fent említett egyén felszálláskor a középső ajtónál próbálkozott az ajtónyitással (Localo), de úgy tűnik, "megoldották" az MTBence által felvetett problémát, mert nem nyílt ki.
süti beállítások módosítása