Csömör felé csigaháton is gyorsabb már?
2009.02.09. 20:47
Kollégám érdekes cikke egy vasúti mellékvonalról (Csömöri HÉV), amivel mindent megtehetnek. A legújabb dobás, a még sehol nyílt pályán nem látott ÖT kilométer/órás sebességkorlátozás. Mindez a Verestransz nevű szállítmányozási cég jogsértő magatartása miatt!
Mégis mi ez, ha nem disznóság? Mikor bűntetik meg a szabálytalankodókat? Ilyenkor hol a Rendőrség? Hol a Közterület felügyelet? Miért már megint a HÉV hajt fejet a közútnak? A válaszokat várom!
Jujika képgalériája az átjáróról
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Jujika 2009.02.09. 22:44:52
Reggel hallottam a lakásból, hogy az átjáróban lassan megy a HÉV. Gondoltam biztos azért, mert most próbálják ki, hogy sin nélkül is tud menni, persze csak földúton. Szeretek biciklizni. Pénteken azon az átjárón Csömör irányába mentem át, a kerékpár majd' szétesett. Szombat reggel a másik irányba, úgy tűrhetőbb volt, de olyan dagonyán kellett átmenni, hogy hazafelé már inkább kerülővel jöttem. Nem értek hozzá, de volt egy olyan tippem, hogy a HÉV-nek sem használ, ha már csak a sín teteje sejthető a sár alatt, és a mellette lévő mélyedés már rég nem. A vízelvezetésről ne is beszéljünk, pedig elvileg volt, még ha nem is ért sokat a nagyobb esők után. Ha gondoljátok, és lesz még olyan napom a héten, amikor nem hosszúzok, szívesen készítek pár fényképet és elküldöm őket valakinek.
Egy közelben lakó
Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.02.09. 23:07:32
Akkor végre egy "civil" véleménye is megjelenne Veresékről...
Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.02.10. 14:39:03
Traktoros 2009.02.11. 12:48:23
Bővebben kifejtve:
1. A HÉV szerelvény, mint olyan, árammal megy. a tetején vezetik bele az áramot, melyet valahova továbbítani kell, hogy zárt legyen az áramkör, ez pedig a sín, hiszen azzal állandó fémes kapcsolatban van (amíg ki nem siklik). Ha viszont a felhordott dagonya miatt megszakad az áramkör, a fradikukac nem megy tovább. (Ti. a sínből a vellany vissza van vezetve a transzformátorba.)
2. A HÉV vágányának sem tesz jót ez a szmötyi. Mert miből is áll a HÉV (meg úgy általában a vasúti) vágány, ha kettévágjuk?
2.1. Alépítmény:
2.1.1. Földmű (töltés)
2.1.2. Alépítményi védőréteg (nem kötelező)
2.2. Felépítmény:
2.2.1. Ágyazat (leginkább zúzottkő: bazalt vagy andezit)
2.2.2. Keresztaljak (talpfa, vagy betonalj)
2.2.3. Kapcsolószerek (ezekkel erősítik a sínt az aljakhoz)
2.2.4. Sínek (ezeken gurul a kerék)
Namármost, az alépítménynek nem tesz jót, ha áztatják, hiszen Jujika is nem véletlenül panaszkodott, hogy nem tud kerékpárral közlekedni az úton. Mert az felázott, és a terhelés hatására itt-ott összeroskadt. Az alépítményt ha feláztatják, ugyanez történik vele (talán emlékszünk, amikor pár éve a Budapest-Miskolc vasútvonalon Kál-Kápolna és Nagyút állomások között elvitte a pálya alól a töltést az árvíz).
Az alépítményt úgy alakítják ki (alépítménykorona), hogy mindkét irányban lejtsen, így a víz optimális esetben lefolyik rajt'. Le is folyik, csak ha ez a sáros lé ráfolyik az ágyazatra, a sáros ágyazat megtartja a vizet, lassabban megy végbe a lefolyás, és ez a pályának nem tesz jót.
Kiváltképp az ilyen átjárókat, mint ami a képen van, nem ártott volna vízteleníteni (az átjáró előtt-után vasrácsokat tenni, amin keresztül a burkolatról a víz a vasúti pályával párhuzamosan futó árokba folyik - annak az ároknak egyébként is ez lenne a dolga, mármint hogy elvezesse a vizet).
Aki nem ért valamit, kérdezzen nyugodtan! :)
Utolsó kommentek