Csütörtökön nappalos voltam, És döcögtünk befelé a tömött kocsin a két biztonsági őrrel az Örs vezér tere felé. Rajtam feszül a gyűlölt karszallag: "Jegyellenőr". Kérem az utas bérletét, amikr felmutatta, egyből vettem elő a kobzásimat. Mondtam neki, hogy a bérletszelvényt és egy igazolványt kérem átadni. Oda is adta a kék színű diákját, én meg szembesítettem a helyzettel, hogy a hamis bérlete vagy megér neki a helyszínen hatezer forintot, vagy elkobzom (vissza már semmiképp nem kapja egyben...) és a tizenkét ezres csekkel megy tovább. Mondta, hogy csekket kér, el is kezdtem felvenni az adatait.

A vele szemben ülő barátnője kapcsolt, és mondta, hogy inkább kifizeti a helyszínit. Elővettem a helyszíni elismervényt és azt töltöttem ki. Cseréltük a hatezer forintos "nem nyert sorsjegyet és a diákot a hatezer forint kápéra. Az adatfelvételi lapot a szemük előtt téptem négybe. A táskába sülyesztett hamis bérletet már Cinkota felé vettem észre. Kettőbe téptem, és elsülyesztettem a kabátom belső zsebébe. Azóta az emlékgyűjteményben lapul itthon. Még egy hami bérlettel kevesebb. Két hónappal újabb dátum volt ráragasztva az eredetire...

A pódíjeleismervény tőpéldányán és az elismervényen a pótdíjazás okánál a diplomatikus "Érvénytelen bérlettel utazott" felirat díszeleg.

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr74809378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lazlo85 2009.05.18. 12:00:34

milyen jogon veszed el más diák igazolványát és töröd ketté?
ha nemtudnád a diák közokirat, és mivel te nem vagy hatóság nemhinném hogy jogod van eltörni..

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.05.18. 20:15:05

@lazlo85: A stílusod önmagad minősíti. Ha olvasnál tényleg, rájöhettél volna, hogy a hamis bérletet TÉPTEM ketté. No comment.
süti beállítások módosítása