Nyelvlecke kezdőknek

2012.06.01. 11:07

Legutóbb éjszakásban egy klasszikus trükkel próbált meg az utas lerázni. Angolul kezdett el kommunikálni ismerősével, remélve, hogy így megúszhatja a jegyvásárlást. A kezükben szorongattak egy számkockának ellentételes oldalán a metróban kezelt vonaljegyet/fő, így indult a társalgásunk.

-Jó estét kívánok! Menetjegyüket, bérletüket kérem ellenőrzésre.
-In english?! (Angolul?)
-Good evening! Your tickets or passes for inspection, please! (Előző kérés megismételve)
Átadták a problémás vonaljegyeket...
-There is a little problem. Your tickets has validated in the metro network. You have to punch another after changing lines. (Van egy kis probléma. A jegyüket a metróhálózaton érvényesítették. Átszállás után másikat kellett volna lyukasztani.)
-Oh... Errr... We didn't knew about that. So it isn't good? (Oh, nem tudtunk erről. Tehát ezek nem jók?)
-No, you have to buy another one. Where do you want to travell? (Nem, másikat kell vásárolniuk. Meddig utaznak?)
-Two please. (Kettőt kérek.)
-Till Gödöllő? (Gödöllőig?)
-No, just till Kerepes. (Nem, csak Kerepesig. Itt erőltették, hogy angolosan mondják Kerepes nevét...)
-It's cost is 475 forints per persons. 950 altogether. (475 forint lesz fejenként. 950 összesen.)

Húzták a szájukat egy picit, de elkezdték összeszedegetni az összeget.

-I think, that could be more easily in Hungarian. Your English pronounciation is as rough as for an average hungarian. (Szerintem könnyebb lett volna magyarul. Az angol kiejtésük olyan durva, mint egy átlagos magyaré.)
-Pardon, but I hadn't understand you. (Sajnos nem értettem...)
-Csak azt mondtam, hogy egyszerűbb lett volna magyarul, mert csapnivaló a kiejtése. Köszönöm, viszontlátásra.
-Az utas pedig leesett állal elköszönt...

Ez sem jött be... :)

(U.i.: az Angol helyesírásom nem ellenőriztem, hibák előfordulhatnak)

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr794558862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Traktoros 2012.06.01. 11:17:50

Hát, van benne nyelvtani hiba is, az "it's cost is" helyett egyszerűbb és helyesebb az "it costs" formula, de a magyar kallernek ez elnézhető, az ál-angol utasnál viszont gáz :)

Adani 2012.06.01. 12:34:33

Legalább egyedi módszer.

Nem gondolták volna, hogy egy kaller is tudhat angolul, és nem csak "tiket tiket" szinten.

Az szerintem csak UL, hogy valaki próbálta először az angolul, de az ellenőr tudott angolul, hát próbálta németül, de úgy is tudott, még bepróbálkozott asszem románul, de úgy is jött a válasz végül feladta és hagyta magát megpótdíjaztatni. Lehet úgy gondolta, hogy egy ennyi nyelven beszélő ellenőr megérdemli a sikerélményt. :)

Meg ugye azt mondják, majd akkor akkor lesz jó világ ha az 5 nyelven beszélő kalauz felsegíti a munkában megfáradt cigányt az újonnan épült gyorsvasútra. Még megtanulsz 3 nyelvet és egy feltétel teljesül. :)

Jimbiii 2012.06.02. 10:02:34

Én nem akarok bántani senkit, értem én, hogy te csak a munkádat végzed. Ezzel szemben szerintem teljesen természetes, hogy a mai fizetés mellett, a csekkek befizetése után, talán ti bkv-sok a bérletvétel mellőzésének lehetőségével akár jobban kijöttök hó végén, mint egy átlag ember. Ha nem lennék én is a gödöllői hévhez kötve, és csak Budapest határain belül kéne közlekednem, valószínűleg eszem ágában sem lenne igénybe venni a bkv (ígéreteinek korántsem megfelelő) szolgálatait, vagy ha rá is szorulnék, én is egy ellenőröktől mentes útvonalat választanék. Jelenleg is úgy érzem, hogy sokkal többet húznak le az emberekről, mint amennyit a szolgáltatás ér, és nem is éppen arra fordítják a befolyt összegeket, amire kéne. És ha már valakinek ennyire fontos, hogy több legyen a tárcájában 80 forinttal, (és ez drága országunkban szerintem nem is olyan meglepő) esetleg még ennyije sincs, akkor biztosan a háta közepére sem kíván egy kalauzt, aki fejvadász módjára kommandózik a hévkocsik között, hogy legyen mit írnia a blogába :) Ismétlem, nem szeretnék senkit sem megbántani, de az ellenőrökben eddig annyi empátiát sem véltem felfedezni, mint egy adag sültkrumpliban. Ha valaki 5-10ezer forintot nem tud kifizetni, vagy csak 80\320 forintot, hogyan fizessen ki 16ezret?

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2012.06.02. 10:50:39

@Jimbiii: A pótdíj összege valóban irreálisan magas, illetve a Budapesten belüli jegyárak. De a Budapesti bérletárak a hálózat méretéhez, sűrűségéhez képest jónak mondható. Mondjuk egy kerületi, vagy regionális (lenne mondjuk négy-hat régióra osztva Budapest) bérlet sokat segítene a bérletvásárlási hajlandóságon.

Vagy hozzák vissza poraiból a villamosbérletet. Emlékszik még valaki egyáltalán mi is volt az a villamosbérlet? :)

Megjegyzésed nem éreztem bántónak. Hisz nem egyszerű FLAME volt, hanem normálisan előadtad gondolataidat.

Adani 2012.06.02. 12:44:40

@Dió, a kaller:

Az ár/értek arányban valóban irreálisan magas a BKV jegy és bérletárak. Kicsit szétnézve a környéken majdnem mindenhol olcsóbb pl. Madridban,Bukarestben,Prágában stb. Prgábáan ráadásul időalapú jegy van, korlátlan átszállás érvényes 90 percig.

Ez kéne itt is, legyen több jegytípus, 5,10,30,60,90 percesek az 5 perces értelemszerűen olcsóbb lenne. Villamosbérlet is jó ötlet, de én akkor inkább azt vezetném be, hogy lenne pl. 1 vonalas bérlet, csak metróra szóló bérlet, esetleg 3 vagy 5 vonalas, szabadon megválasztott viszonylattal.

Vannak olyan szerencsések mint én, akik napi munkába járásra csak egyetlen egy vonalat használnak, miért fizessenek a többiért, amit csak nagy ritkán használnak? Ha lenne csak metróra szóló bérlet akkor nekem bőven elég volna az is. Sőt mivel 90%-ban csak az M2-t használom az egyvonalas is csak arra a viszonylatra. Én még azért is szerencsés vagyok, mert az éves bérletem 80%-t fizeti a cég, az önrész pedig olyan 2000 ft körül van, ennyit meg megér a BKV.

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2012.06.05. 10:58:05

OFF
Dió, majd írnál pár sort, amit a ma reggeli vezetéklopásról lehet tudni? Figyeltem a pőótlóbuszból, de őszintén szólva még azt sem láttam, hol dolgoznak a felsővezetéken, hol történhetett a lopás...

Fotó: nyafi.blogspot.hu/2012/06/kerepes-ma-reggel.html
ON

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2012.06.05. 23:18:23

@Dr. h.c. Ványadt Ványadtovics Vinyov: Címszavakban: a lopás az éjjeli üzemszünetben történt Ilonatelep megállóhelynél, körülbelül 350 méter hosszban. A pótlóbuszok forgalma a 9.00 körüli indulásoknál már menetrend szerűnek volt nevezhető.

Megjegyzem: Csúcsban HÉV-et pótolni nehéz. Autóbuszok nagy tömegét kell gyorsan felszabadítani. Épp úgy, mint a metró pótlásánál is. Ennyi buszt és buszvezetőt nem lehet összeszedni a tartalékokból. Valószínűleg a HÉV környéki buszvonalakon volt néhány hiába várt csuklós busz... Egy tervezett pótlás persze egészen más.

A vonatok 14 óra után indultak el ismét a teljes vonalon. Körülbelül 15 órára a teljes menetrendszerű menetrend helyre állt.