Érettségi

2010.11.11. 20:09

Nemrégiben történt az eset.
A kora hajnali órákban szorgosan dolgoztam a vonatomon, amikor is Soroksár környékén két "úriemberhez" odaléptem, és köszöntem nekik a napszaknak megfelelően. Először értetlenül néztek rám, majd közölték hogy náluk már jártam (ez előfordul, ha a jegyvizsgáló elfelejti hogy kinél volt és kinél nem), és mutattak nekem kettő darab, egy másik kalauz által kezelt(!) jegyet. Mondtam nekik hogy én nem nagyon emlékszem rájuk. El is szólták magukat, mert felszállás helyeként Pesterzsébetet említették meg. Mondtam nekik hogy akkor bizony nem találkozhattunk mivel Pesterzsébeten én már elhagytam azt a kocsit. Erre ők kontráztak azzal hogy 72 órárról jöttek ki a jardról és a következőnél úgyis leszállnak. Kedvem nem nagyon volt velük vitába bocsátkozi, így elfogadtam. A munka végeztével leültem egy négyes boxba és csak annyit hallottam:

"Nem fogok fizetni ennek a g**i cégnek..."


Elérkezett a következő megálló. Felszólítottam őket hogy akkor ebben a formában el kéne hagyni a szerelvényt. (De nem, mert ők nem erre a következőre gondoltak, hanem kettővel arrébb, stb...) És ez nem nagyon tetszett nekik. Mondta az egyikőjük hogy ott az útlevele, irogassak, úgyis le van járva 10 éve. (Mindezt meglehetősen flegmán) Közöltem hogy szó se lehet róla, mit kezdjek egy 10 éve lejárt okmánnyal? (Ugyan az útlevél alkalmas személyazonosításra, viszont azóta lakhat Trinidad-Tobagóban is.) Jött a szokásos duma, hogy én milyen szemtelen vagyok, mert ők "fajinak" voltak velem, stb stb stb... Ezért még majd kapok, stb stb stb... Szóltam a járművezetőnek hogy van egy kis gond, amivel ő se tudod mit kezdeni; 2 perc várakozás után továbmentünk mivel nem voltak hajlandóak leszállni és tényleg nagyon ráértek. A lényeg most jön. Miután visszautasítottam annak a lehetőségét hogy csekket írjak lejárt útlevélről a következő hangzott el az "utas"* felő, kiabálval:

-Attól még ugyanolyan jó te majom, vagy még ezt se tudod? Neked van érettségid, mi? Neked van? Úgy tudom ide kell a BKV-hoz érettségi. Neked még az sincs. Mit csinálsz te itt, mászkálsz fel-alá egész nap...

Erre kontráztam:

VJV: -Az lehet, de az is biztos hogy most többre viszem mint maguk fogják valaha.

U: -Na, de nem válaszoltál a kérdésre. Van érettségid?
VJV: -Igen, van.
U: -Na, akkor mutatsd meg (közben büszkén vigyorgott a haverjára hogy most milyen kemény gyerek, és megfogott, hisz ki hordja magánál az érettségijét hajnali 5-kor munkában, és persze ezt ő is tudja...) Mit viszed te többre?

Kiderült hogy nekik tényleg nincs érettségijük, azonban tényleg "magasan" kvalifikált emberek lehetnek ha épp akkor jöttek ki az örsről... Ennyit erről...

 

*utas (amiért megcsillagoztam): a szememben utas az, aki érvényes jegyel vagy bérlettel, illetve egyéb igazolvánnyal rendelkezik és azt ellenőrzéskor fel tudja mutatni.

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr202442390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2010.11.11. 21:40:19

Az útlevél amúgy se jó, mert ugye lakcím nincs benne, elvileg a BM-en keresztül ki lehet kéri a bejelentettet tudtommal, de mi van ha nem lakik ott? Nem biztos,h valaha be lehet hajtani rajta büntit.

Adani 2010.11.14. 16:35:30

@wgate:

Lehet, kell, de manapság már nem nagy dolog leérettségizni pláne alapszinten. Egy kettest még a leghülyébbek is megszerezek könnyűszerrel, kevés ember van, aki megbukik az érettségin, mert akit nem reménytelenül hülye azt átrúgdossák. Ha máshol nem hát a pótérettségin. Volt talán 2-3 gyerek, aki akkor mikor én érettségiztem az iskolából megbukott, de mind átment a póton különösebb megeröltető tanulás nélkül.

Adani 2010.11.16. 10:04:09

@Traktoros:

Mihez nem kell már? De hát mi van abban h, érettségi? Ha tudsz írni és olvasni és több eszed van mint egy mocsári aszatnak akkor röhögve átmész rajta.

Traktoros 2010.11.17. 14:28:25

@Adani: Épp ezért gyász, ha olyan ossza az észt, akinek még ez sincs meg.

Traktoros 2010.11.17. 14:29:27

Mellesleg nem is neked szólt a hozzászólásom, hanem wgate-nek, aki megkérdőjelezte a szükségességét.

Én tudom, hogy kell, te is tudod, de ő tanácstalan volt, ezért válaszoltam neki :D

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2010.11.18. 08:42:31

Nem csak hogy érettségit, de valamilyen idegen nyelv alapszintű tudását is elvárja a cég az új felvételesektől!

Gondolom érthető, hogy miért...

Adani 2010.11.18. 08:56:29

@Dió, a kaller:

Hát igen legalább annyit tudjanak mondani ha külföldi jön, h "tiket tiket".

A GHÉV-en meg mikor Forma1 van akkor sok külföldi megfordul, főleg angolok és németek.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2010.11.18. 09:36:09

@Adani: Nekem pl. alapfokú angol nyelvvizsgám van, és az utasok meg is lepődnek, amikor látják, hogy angolul kommunikálok az utassal... :D

Adani 2010.11.18. 10:27:12

@Dió, a kaller:

Az a történet megvan mikor két csaj bliccelni próbál és először angolul érdeklődnek, majd mikor az ellenőr vagy kaller angolul válaszol akkor próbálkoznak a némettel, de az is megy neki végül az olasszal is, de még azt is tudja, akkor adják fel.

Erre figyelhetne is a BKV, h mikor várható,h sok külföldi bukkan fel egy vonalon akkor olyan személyzet legyen amennyire ez lehetséges, aki tud legalább egy idegen nyelvet. Ha esetleg megkérdezik, h pl. hol kell leszállni a Hungaroringhez meg tudja mondani.

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2010.11.18. 10:46:16

@Adani: Ez a Forma 1 és a Sziget fesztivál alatt a bejárati ellenőrzéseknél működni is szokott. Diáktolmácsok segítik a bejárati ellenőrzések során a külföldi utasokat.
süti beállítások módosítása