Már jócskán egy kábé másfél éve, hogy Tölgyes időszakos megállóhelyet átkeresztelték Szentjakabra, és mára, pontosabban a múlt hétre sikerült odáig eljutni, hogy a járművezetőnek be kell mondania, hogy Szentjakab következik, mindezt a géphangú titkárnős Tölgyes után...

Csak az fúrja az oldalam, hogy miből tartott volna a megállóhely új nevét felmondatni az utastájékoztató hanggal? Főleg, hogy az új paraméterkönyv óta már hétvégén is megáll minden vonat Szentjakabon, és ezzel az időszakos jelző is kiesik.

Sokkal egyszerűbb a motorászokat szekálni Szentjakab külön bemondásáért (amit olykor elfelejtenek, de emberből vagyunk és még új a dolog), mint lecserélni egy 5 másodperces (szerintem hanghullám) hangfájlt.

A bejegyzés trackback címe:

https://kaller.blog.hu/api/trackback/id/tr64770812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacsa 2008.11.15. 21:54:20

Milyen adathordozón és milyen formátumban vannak fent az ilyen szövegek? Nem lehetne valahogy ideiglenesen megbuherálni? Vagy azért már nagyon "morcosak" lennének odafent...
Egyébként miért keresztelték át a megállót?

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.11.16. 05:39:14

Szentjakab volt a falu(rész) régi neve is, de anno elnéptelenedett. Később a XX. században üdülőövezetet csináltak a régi Szentjakab helyén, és ez után épült a hétvégi házaknál Tölgyes megállóhely. Mostanában, alig néhány éve épült ki a sínek túloldalán egy lakópark, ami a Szentjakab Parkfalu nevet kapta, és a lakóparkban élők követelték a megállóhely átnevezését, majd az időszakos státus eltörlését.

Én legalábbis így tudom.

ZBR 2008.11.16. 14:12:00

Hát a műszaki oldala... Megvannak a bemondások, csak azt nem tudom, hogy a HÉV BSZ-re hogy teszed át?!

Chris von Bone 2008.11.16. 19:00:56

Csak a tisztánlátás kedvéért! Sajnos ez egy átmeneti állapot, amit a járművezetők - egy remélhetőleg nem túl hosszú ideig - kénytelenek elviselni. A probléma az hogy a beszédszintetizátor átprogramozásával jelenleg, tudtommal, csak egy ember foglalkozik, így az összes szerelvény átírása eltarthat egy ideig. Amúgy semmi extra probléma nincs a dologban, de mivel ha már hozzányúlunk, és még paraméterkönyv is volt, nyúljunk hozzá a benne lévőkhöz rendesen, és ez még +egy kis idő.

Szerény véleményem szerint a rendelet viszont értelmetlen, mert ha 1,5 évig mindenkinek jó volt így, és akkor nem volt probléma, akkor még ez az 1-2 hónap már tök mind1 lett volna. Vagy ha akad egy két whitefülü utas akkor nekik meg lehet azt válaszolni, hogy folyamatban van.
(Na mert ha nem lett volna utaspanasz, soha sem változtatták volna meg)
Másrészt technikai szemponttoktól is függ sikerül-e bemondani vagy nem. (eggyik kézzel fék, másikkal homok, harmadikkal mikrofon, nagyedikkel gomb:))))

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2008.11.16. 21:49:36

És ez az egy ember csinálja vajon az összes beszédszintetizátort BKV-n belül, vagy csak a HÉV és a Fogas Ventus nevű csoda-masináit buherálja, és más(ok) van(nak) FOK-GYEM-re, Vulrtonra, stb.?

Mert a Keleti Pályaudvarra pl. bemondatni a Tarcsa Zsuzsával a Barbi metrókon, hogy vasúti átszállóhely, például feltétln fontosabb, mint a HÉV-en behozni egy réges-régi mulasztást... Az már más kérdés, hogy réges-rég Szentjakab volt a megálló neve, amikor legutóbb frissítették a viszonylatokat ezeken a "csoda-gépeken"...

Chris von Bone 2008.11.17. 10:29:14

Az az egy ember csak a gödöllői HÉV-nél ténykedik, vagyis ő csak avval a 24 kisegységgel (48 műtyúk) foglalkozik.
Az hogy a metrón mért mondja be, hogy vasúti átszállóhely, az megint más koncepció. A stadionnál meg azt mondja be, hogy volán átszállóhely. Ha kicsit visszakeresgélsz mondjuk az fn-en a hírek között, akkor találhatsz olyat, hogy "elnémulnak a BKV utastájékoztatói" vagy valami hasonló. A dolog lényege, hogy utaspanaszok alapján az a koncepció született, hogy (1.)a metró, (2.) a HÉV, (3.)a MÁV és (4.) a VOLÁN átszállásokat mondják csak be, a többi BKV-s átszállási lehetőség csak kijelzésre kerül minden utastájékozatóval felszerelt BKV járművön (és így nem csak a metrón). Na és ugye pont te tudhatnád, hogy az utaspanasz, az az ami mindenek felett áll. Másrészt amit viszont pontosan tudhatsz megint csak, az az hogy a HÉV az a BKV mostohagyereke, és bár átszállási bemondásként előkelő helyet foglal el, az életben minden itt történik meg utoljára. Ezt már rég meg lehetett volna csinálni, de valahogy mindenkinek elkerülte a figyelmét odafenn, mert "ja van HÉV-is!"
Csak halkan jegyzem meg: Azért van pozitívum is az egész mizériában! Most kiváncsiak voltak a járművezetők véleményére is, és mindenkivel az időszakos oktatás keretén belül leíratják a javaslatait. Na ezért is csúszik még a dolog!

(Ha tovább akarjuk feszegetni a dolgot akkor elérkezünk a kedvenc kérdésemhez, miszerint: Miben különbözik a HÉV az összes többi BKV járatfajtától? Nem abban hogy zöld! :) A HÉV-en egyetlen átszállási kapcsolat sincs feltüntetve, sem hangban, sem írásban! Pedig lenne mit!)

ZBR 2008.11.18. 12:39:18

Dió, a kaller · kaller.blog.hu/ 2008.11.16. 21:49:36 >>>
A Fogason is HÉV BSZ van, Vultron/Buse kijelzővel az újított kocsikon, nem?